Gå til innhold

Canal Digital og stenging av signaler

Gyda

Anbefalte innlegg

Har nå sagt opp mitt abonnement hos Canal Digital fordi de er så kjappe med å stenge av signalene ved for sent innbetaling. JA, jeg vet at man skal betale regningene i tide... men det er desverre ikke alltid at dette lar seg gjøre.

Ved to uker for sent innbetaling stenger de signalene, og det koster da over 400 kr (hvis jeg husker riktig) å få åpnet igjen. Dette gjør de uten noe slags forvarsel. Burde man ikke i det minste få en purring på regninga før de gjør noe sånt? Er det lov å gjøre det slik som Canal Digital gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står på regningen når signalene blir stengt så du får varsel før det skjer. Avstengingsgebyret ligger på 310 kroner.

Ett tips for å unngå stenging er å betale for lengre perioder av gangen. Jeg betaler for ett helt år i slengen, både Canal Digital og Viasat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da stiller jeg spm .. hvorfor betale dyre dommer til Canal Digital og Viasat ???? Det koster og skjorta .. Folk har god råd skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da stiller jeg spm .. hvorfor betale dyre dommer til Canal Digital og Viasat ???? Det koster og skjorta .. Folk har god råd skjønner jeg.

Hva er alternativet?

Ikke alle steder en har kabelTV heller...

Og her hvor jeg bor får vi inn bare NRK ved vanlig antenne (ikke NRK2 eller TV2)

Så om vi skal se på noen andre (og mer spennedne kanaler), så blir vi nødt til å betale til Viasat og/eller Canal Digital....

(Eller bruke ulovlige metoder da, men det er jo ikke noen drømmesitasjon)

Noen bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er nå dette for ett dusteinnlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. om jeg ønsker å se TV i det hele tatt ... har jeg ikke noe valg.. :evil:

- men det er klart at man kan jo diskutere om det er nødvendig med TV...

(kan ved hjelp av et monstrum på taket .. inntil de slutter med analoge sendinger - ta inn NRK.. . men å kjøpe en ny kjempeantenne for et års tid .. koster også ganske mye... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...