Gå til innhold

Er damer så kravstore, egentlig?

Fremhevede innlegg

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det er gjerne unge mennesker med for høy selvtillit som har virkelighetsfjerne smørbrødlister, min erfaring er at oppegående kvinner og menn egentlig bare har basic krav (som ovennvente, hygiene, verdier ect) som er "must" - resten går på kjemi og tiltrekking, "krefter" som ikke kan føres på ei liste. Jamfør alle som "falt" for en de aldri trodde de kunne være sammen med osv.

"Dessverre" er nok vi menn tapere på kjøttmarkedet, for vi er nok hakket mindre kritiske og dømmende enn kvinner, på godt og vondt. Det er ingen myte av kvinner generelt sett analyserer og vurderer mannen i langt større grad (jmf feks sosial status, økonomi, forsørgeregenskaper) enn andre veien.

Heldigvis er folk ulike sier jeg, det er noen der ute for alle.

Nå er det jo ingen av de i denne tråden som har svart at forsørgeregenskaper og sosial status er et krav?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest selvfølgeligheter, det damer anser som krav?

Da tenker jeg på hygiene, i stand til å forsørge seg og ikke kriminell. Bortsett fra Kate, da, som bare ønsker at han ikke skal være en illeluktende kriminell.

Så slår det meg. Med alle de mennene som finnes her i landet, som ikke er kriminelle, stinkende eller fattige; hvorfor er så mange av dem single? Det finnes jo så mange damer som egentlig vil ha dem?

Har de muligens for store krav til damen de skal ha seg?

Nå er det jo ikke slik at man automatisk treffer på en potensiell partner, da folk er i forskjellige miljøer og man ikke nødvendigvis er på leting etter forhold på samme tid.

Anonymous poster hash: 4b427...2e6

• Liker 2
Skrevet

Lol, det har jo med tilgengelighet (vise at du er intressert, åpen for et forhold) å gjøre, samt at man oftest trenger å bli kjent med vedkommende før man blir forelsket/betatt. Folk flest stopper ikke bare ei eller en de syntes er digg på gata og slår av en prat. De kikker ned i bakken og går videre. Det er også mange bra folk der ute som ikke er don juan eller dronninga på byen, eller aktiv på nettdating.

Grunnen til at 80% av single som ønsker å være i et forhold, er nettopp single, er at de ikke er synlig i kjøttdisken. Enkel matte. Det har ingenting med krav å gjøre, generelt sett. Noen vil det alltid være dog, som utelukker deg grunnet elementære ulikheter, eller ingen fysisik tiltrekning (som ofte kommer etterhvert)

• Liker 1
Skrevet

Nå er det jo ingen av de i denne tråden som har svart at forsørgeregenskaper og sosial status er et krav?

Ta deg 5min å les over div tråder i samlivforumet. Det er egenskaper som ikke går under selvfølgeligheter og "krav", men som er en vesentlig del av tiltrekkningen og er et punkt som skiller menn og kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Krav....

At han har jobb og ordnet økonomi - Luksusfellen kandidater er ikke aktuelle

At vi er kompatible/samkjørte på verdier og hverdagen/livet generelt

At han er snill og omgjengelig

Anonymous poster hash: 13214...059
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Ta deg 5min å les over div tråder i samlivforumet. Det er egenskaper som ikke går under selvfølgeligheter og "krav", men som er en vesentlig del av tiltrekkningen og er et punkt som skiller menn og kvinner.

Men denne tråden handler om krav. Ikke om tiltrekning eller det som skiller menn og kvinner.

Og i denne tråden er ikke forsørgeregenskaper og sosial status nevnt som krav. Dog hos de kvinnene som har svart.

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Åh,kom på et krav til: han må kunne engelsk og være komfortabel med å snakke engelsk. Jeg har mine potensielt sære grunner til det.

...og det er overraskende mange på min alder som ikke klarer å føre en samtale på engelsk.

• Liker 1
Skrevet

Det TS spør om er jo nettopp KRAV, og ikke kjemi, forventninger, ønsker og alt mulig annet

Mitt krav måtte nok være at han må akseptere dyr (trenger ikke å elske dem hemningsløst). Han må gjerne stille krav til meg også, det skulle bare mangle

Å være kravstor handler om å kreve for mye, og det handler om å kreve at forventinger skal oppfylles, og alt annet de har en formening om at mannen skal inneholde.

Og spørsmålet er ikke"hva krever du av en mann" men "er kvinner for kravstore" Da er svaret mitt enkelt JA det er de som regel!

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet

Vil nok se at når man får følelser eller er betatt så er man villig til å endre på en del krav.

• Liker 1
Skrevet

Vil nok se at når man får følelser eller er betatt så er man villig til å endre på en del krav.

eller man vil innse at de kravene man hadde egentlig ikke er så betydningsfulle uansett.

Derfor er kravlister som inneholder utdannelse, preferanser på utseende og andre overfladiske krav bortkastet i mine øyne.

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Jeg er ikke kravstor ihvertfall. Ikke i forhold til mye jeg har sett her inne, ha ha.

Skrevet

Så slår det meg. Med alle de mennene som finnes her i landet, som ikke er kriminelle, stinkende eller fattige; hvorfor er så mange av dem single? Det finnes jo så mange damer som egentlig vil ha dem?

Har de muligens for store krav til damen de skal ha seg?

Muligens. Eller de bor på feil sted i forhold til damen som kan falle for nettopp dem? Det som er listet ovenfor er jo absolutte krav, men vi vil jo gjerne forelske oss også, og det skjer på litt mer udefinert grunnlag for da er vi inne på det med "kjemi".
  • Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

eller man vil innse at de kravene man hadde egentlig ikke er så betydningsfulle uansett.

Derfor er kravlister som inneholder utdannelse, preferanser på utseende og andre overfladiske krav bortkastet i mine øyne.

Det er gjort et par studier på det. Det er en tendens til at kravene og preferansene endrer seg til de kvalitetene personen man liker faktisk har. Artige greier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har for lengst innfunnet meg med at jeg har ingenting å stille opp med når det gjelder menn, ergo krever jeg ingenting heller.

Men jeg er nok kresen på mitt likevel, for menn på mitt eget nivå som har vist interesse har jeg generelt ikke likt. Det har gått mer på personlighet enn utseende. Jeg liker smarte menn. Men siden jeg ligger og vaker i bånnslammet selv, så sier det seg selv at det å stille slike krav her nede ikke fungerer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for lengst innfunnet meg med at jeg har ingenting å stille opp med når det gjelder menn, ergo krever jeg ingenting heller.

Men jeg er nok kresen på mitt likevel, for menn på mitt eget nivå som har vist interesse har jeg generelt ikke likt. Det har gått mer på personlighet enn utseende. Jeg liker smarte menn. Men siden jeg ligger og vaker i bånnslammet selv, så sier det seg selv at det å stille slike krav her nede ikke fungerer.

Hvorfor mener du at du er blant "bånnslammet"? Av det du har skrevet og det jeg har lest så klassifiserer ikke du til den kategorien i mine øyne. Med mindre du er en sadist i virkeligheten da :P

En tanke som er lur å ta med seg er at dersom man anser sin egen verdi som (kunstig) veldig lav, så vil andre også i større grad anse den som lav.

• Liker 1
Skrevet

Det er gjort et par studier på det. Det er en tendens til at kravene og preferansene endrer seg til de kvalitetene personen man liker faktisk har. Artige greier.

Jepp, og hvis alle forstod det tror jeg kanskje de ville hatt øynene litt mer åpne også. Men enkelte er veldig kyniske og derfor blir det vanskelig for dem å treffe noen også. De må liksom kunne krysse av på lista for å være fornøyd..

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper du var ironisk i dette innlegget, for ingen har ingenting å stille opp med. Jeg vil heller si at de fleste har MYE å stille opp med, bare de velger å se verdien sin og se hva menn de liker ønsker seg :)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor mener du at du er blant "bånnslammet"? Av det du har skrevet og det jeg har lest så klassifiserer ikke du til den kategorien i mine øyne. Med mindre du er en sadist i virkeligheten da :P

En tanke som er lur å ta med seg er at dersom man anser sin egen verdi som (kunstig) veldig lav, så vil andre også i større grad anse den som lav.

Jeg håper du var ironisk i dette innlegget, for ingen har ingenting å stille opp med. Jeg vil heller si at de fleste har MYE å stille opp med, bare de velger å se verdien sin og se hva menn de liker ønsker seg :)

Folk kan jo skrive både det ene og det andre. Men kvinner kommer vel som oftest til kort når det gjelder det fysiske, dersom de ikke er bra. Jeg er ikke snurt over dette, men det er fakta. Og siden jeg selv ikke kan skilte med attraktivitet i noen grad, så kan jeg jo heller ikke stille krav. Eller hva. For det er nå engang slik at man ikke kan kreve hva man ikke er villig til å gjøre selv.

• Liker 2
Skrevet

Folk kan jo skrive både det ene og det andre. Men kvinner kommer vel som oftest til kort når det gjelder det fysiske, dersom de ikke er bra. Jeg er ikke snurt over dette, men det er fakta. Og siden jeg selv ikke kan skilte med attraktivitet i noen grad, så kan jeg jo heller ikke stille krav. Eller hva. For det er nå engang slik at man ikke kan kreve hva man ikke er villig til å gjøre selv.

Ja hvis du ikke er villig til å gjøre endringer som kan gjøre deg mer attraktiv så får du egentlig bare ta til takke med..

Jeg ville ikke det, og det angrer jeg absolutt ikke på! :D

Skrevet

Jeg tror ikke at norske damer er spesielt kravstore, det er tross alt mye rart som har både dame og kone her i landet. Jeg tror heller at det er de mest kravstore som går enslige over tid. Når man er litt opp i tyveårene som mann fokuserer man jo gjerne mer på single damer enn damer som er opptatt. Dette fører nok også til at mange fokuserer relativt sterkt på den lille minoriteten veldig kravstore damer som finnes her i landet. Når menn klager på kravstore damer så er det nok først og fremst fordi disse er overrepresentert blant de enslige damene, samt at kravstore damer gjerne gjør mer ut av seg slik at man legger ekstra godt merke til dem.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...