Gå til innhold

Er damer så kravstore, egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det hadde vært interessant å vite hvilke krav jenter setter til en mann. Hva skal til for at du er villig til å gå inn i et forhold?

Da snakker vi krav og ikke ønsker.

Krever du at han er høy, mørk, høyt utdannet og tjener godt?

Er det viktig at han trener, er snill med sin mor og elsker kattepuser?

Hva kan du selv tilby av det du krever han skal være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kan du selv tilby av det du krever han skal være?

Dette er jeg også litt spent på å se svarene på.... Det gjelder både menn og kvinner egentlig.
Skrevet

Absolutte krav? Hm...

• Ikke voldelig.
  • Ikke narkotika.
  • Ikke kriminell.
  • Moderat alkoholbruk
  • Humoristisk sans som matcher min egen sånn noenlunde.
  • Normalt intelligent.
  • Ryddig økonomi, dvs. inntekter som noenlunde balanserer med utgiftene.

Fyller selv kravene på alle punkter, selv om jeg ikke kan uttale meg skråsikkert om hvordan andre oppfatter min humoristiske sans. Får tro at jeg også ville matchet en som matchet meg på det punktet.

• Liker 10
Skrevet

-Respekt

-Ærlighet

-Trofast

Ellers er det selvfølgelig viktig at kjemien passer. At vi er på bølgelengde når det gjelder og humor og finner hverandre tiltrekkende. At begge kan gi og ta, og dele på oppgaver og svelge noen kameler nå og da uten surmumling.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

For en kjæreste har jeg relativt høye krav, men jeg stiller ikke høyere krav til han enn jeg gjør til meg selv.

At han elsker kattepuser skulle bare mangle.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg krever at han har god humor, er interessert i verden rundt seg, ikke er survete og at han liker kattepuser(eller bare dyr generelt).

Er såpass heldig at jeg har funnet min drømmemann som oppfyller disse kravene. Er ganske sikker på at jeg kan tilby han det jeg krever fra han.

Anonymous poster hash: 87d33...59c
Gjest Tirkes
Skrevet

Har ikke noen spesifikke krav til utseende. Jeg har i hele mitt liv sagt at jeg liker mørkhårede menn med brune øyne og jaggu er jeg ikke gift med en blond og blåøyd.

Kravet er vel at jeg er tiltrukket av ham, stoler på ham og trives i hans selskap. At jeg er trives, er trygg, men ikke kjeder meg.

Jeg regner ikke med at noen ble noe klokere av det svaret. Jeg tror jeg hadde lett justert kravene mine for å inngå i et forhold med den rette mannen. Og det som trigger kan variere. Men krav for at jeg skal holde ut et samboerskap er:

• God personlig hygiene. Dusjing og tannpuss skal komme helt naturlig.
  • En viss dose huslighet (jeg er ikke morra di)
  • En rimelig døgnrytme (I startet av samboerskapet med nåværende mann gamet han mye på kvelder og netter og jeg visste aldri når han la seg eller stod opp, og det gjorde meg gal. Å aldri vite når jeg spille musikk i eget hjem eller planlegge å invitere noen over er skikkelig plagsomt. Hadde aldri gått i lengden)
  • God kommunikasjon. (Han har ikke meldeplikt, men jeg hadde blitt engstelig av å ikke vite hvor noen skal om de bare gikk ut uten å si noe til meg først. Det samme om når han har tenkt seg hjem og at han sender en SMS med "blir sen" om han blir sen. Trenger ikke nøyaktig tidspunkt.
  • Kan ikke være mørkeredd. (Dette er mitt høyst skreddersydde krav, fordi jeg er skikkelig mørkeredd og skvetten. Er jeg sammen med andre som også er skvetten, så eskalerer panikken min. Noen må roe med ned og sjekke lyden fra loftet.)
  • Pålitelig, både økonomisk og ellers. At han kommer hjem ca når han sier han skal komme hjem. At han rydder timeplanen sin fredag kveld dersom vi har avtalt noe sammen. At han betaler regnigner som han har sagt han skal betale - innen fristen. Dukker noe opp, så hopp til punktet om god kommunikasjon. Snakker han med meg, så er nesten alt tilgivelig.

I think that's it.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han må ha en fornuft som går greit med min egen, i forhold til kosthold, økonomi, treningsvaner og lignende. I mitt tilfelle innebærer det å spise skikkelig mat, ikke masse dritt, være bevisst økonomisk, være klar til å ta i et tak fysisk (uten å nødvendigvis måtte ete proteinpulver og ta 200kg i benkpress).

Han må være opplyst, observant og intelligent - mensamedlem behøver han ikke være, men med en viss forståelse for verden og videre perspektiver enn de mange har tillagt seg i dag. Han må kunne drøfte f.eks politiske spørsmål uten å bli usaklig eller snever.

God hygiene ser jeg på som en selvfølge, både personlig og ellers. Tannpuss, klesvask, oppvask, skifte av sengetøy og slikt skal komme av seg selv. Som en over her skrev, jeg er ikke moren hans.

Ærlighet, pålitelighet og generelt et godt forhold til kommunikasjon er jeg også ganske streng på. Jeg krever ikke å få vite hva han tenker på 24/7, bevares, han skal da få ha litt privatliv - men han må stole nok på meg til å ikke gå bak ryggen min.

Respekt for meg og andre - og seg selv. En balansegang her er viktig. Han må respektere folk som levende skapninger, men likevel ikke bli en tøffel som lar seg tråkke på.

Og så, en litt mer personlig divanykke, heh; han må være glad i skog og mark. Litt barsk vikingånd må til!

Anonymous poster hash: aa222...06d
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har meget høye krav, men jeg oppfyller dem selvfølgelig selv.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge han er snill, ikke holder på med noe kriminelt, har god hygiene og god personlighet er det alt som betyr noe. I tillegg til at jeg må være tiltrekt til fyren da, så klart :) Utseende er bare et pluss, jeg kunne aldri vært sammen med en kjekk fyr som var en drittsekk.

• Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

Krever ikke. Syns det blir feil. Men har ønsker.

Skrevet

Ja damer er kravstore, men det har ingenting med disse listene alle skriver å gjøre. Det handler mer om hvilke forventninger de har når de blir kjent med en mann. Hvor mye han skal skrive på sms, hvor ofte han skal ta kontakt, hva han skal tilby seg, hvordan han skal oppføre seg osv osv..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ut i fra alle klagepostene kvinnfolk poster her inne om hvordan mannfolka deres er så virker det som om veldig mange ikke har noen særlige krav i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 23a88...8f8
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja damer er kravstore, men det har ingenting med disse listene alle skriver å gjøre. Det handler mer om hvilke forventninger de har når de blir kjent med en mann. Hvor mye han skal skrive på sms, hvor ofte han skal ta kontakt, hva han skal tilby seg, hvordan han skal oppføre seg osv osv..

Man vil at han skal bry seg. Hvordan er det å være kravstor??

Anonymous poster hash: 8d479...4fc

• Liker 1
Skrevet

Man vil at han skal bry seg. Hvordan er det å være kravstor??

Anonymous poster hash: 8d479...4fc

Fordi man måler oppmerksomheten han gir på en måte, mens det er mange måter å måle oppmerksomheten på. Eksen var f.eks elendig på sms og sendte aldri noen søte ting. Han kunne også ikke høre fra seg på noen dager, hvis jeg ikke hadde sendt noe. Dette gjorde meg ekstremt usikker og jeg følte at jeg var kjekk å ha og ikke noe mer.

Men nå i ettertid ser jeg alle de fine tingene han gjorde som viste hvor mye jeg betydde for han, som jeg ikke satt pris på der og da. Dumme meg!

• Liker 1
Skrevet

Mehh... Hadde håpet det dukket opp en god posjon "dobbeltstandard" i denne tråden jeg. Det er jo slikt som er festlig og spennede å lese om. Eneste forløpig - mørkredd....

Den var jo ganske så "fair and balanced" og forståelig også.

• Liker 1
Skrevet

Det TS spør om er jo nettopp KRAV, og ikke kjemi, forventninger, ønsker og alt mulig annet

Mitt krav måtte nok være at han må akseptere dyr (trenger ikke å elske dem hemningsløst). Han må gjerne stille krav til meg også, det skulle bare mangle

AnonymBruker
Skrevet

Tja, absolutte krav?

-At han liker kattepuser ;) Og generelt er snill med dyr.

- At han ikke ønsker barn

- At han enten liker å reise eller kan godta at jeg reiser mye

- At han er pålitelig, som i å holde avtaler, ha regelmessig kontakt når man er borte fra hverandre over tid.

- At han ikke utleverer svært personlige ting om meg uten at jeg synes det er greit.

-At han er 100% trofast

- At jeg er fysisk tiltrukket av han, men det innebærer ingen utseendet-fasit.

- God hygiene

- Normal folkeskikk

Anonymous poster hash: 98efe...696

Skrevet

Det er gjerne unge mennesker med for høy selvtillit som har virkelighetsfjerne smørbrødlister, min erfaring er at oppegående kvinner og menn egentlig bare har basic krav (som ovennvente, hygiene, verdier ect) som er "must" - resten går på kjemi og tiltrekking, "krefter" som ikke kan føres på ei liste. Jamfør alle som "falt" for en de aldri trodde de kunne være sammen med osv.

"Dessverre" er nok vi menn tapere på kjøttmarkedet, for vi er nok hakket mindre kritiske og dømmende enn kvinner, på godt og vondt. Det er ingen myte av kvinner generelt sett analyserer og vurderer mannen i langt større grad (jmf feks sosial status, økonomi, forsørgeregenskaper) enn andre veien.

Heldigvis er folk ulike sier jeg, det er noen der ute for alle.

• Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Mest selvfølgeligheter, det damer anser som krav?

Da tenker jeg på hygiene, i stand til å forsørge seg og ikke kriminell. Bortsett fra Kate, da, som bare ønsker at han ikke skal være en illeluktende kriminell.

Så slår det meg. Med alle de mennene som finnes her i landet, som ikke er kriminelle, stinkende eller fattige; hvorfor er så mange av dem single? Det finnes jo så mange damer som egentlig vil ha dem?

Har de muligens for store krav til damen de skal ha seg?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...