Gå til innhold

Mellom-Amerika/Karibien. Hvor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ville dere dratt? Tips? Erfaringer?

Takk :blomst:

Anonymous poster hash: 82044...15d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du er ute etter det! Kan anbefale Jamaica og den Dominikanske Republikk. Felles for dem er: luksus, vakker natur, fantastisk klima, billig. Sandstrender, men mulighet for fantastiske snorkleopplevelser dersom du kjører til andre steder hvor det er mer stein og planter (og fisk)!

Hva jeg opplevde på Jamaica: James Bond Island, reggae, Bob Marleys hjemsted og grav, speilblankt hav, vakker natur, kaffeproduksjon, galne trafikanter, lite regn til å være regntid, mange "sivile" røyker marihuana (hold deg unna høye taxisjåfører..). Hva jeg opplevde i den Dominikanske Republikk: svømme med delfiner, badeland, se hvor Jurasic Park er spilt inn, cigarproduksjon, snorkling, ca en regnbøye hver dag (regner kraftig når det står på, men går fort over).

Begge øyene er preget av fattigdom, og du merker det godt dersom du tar deg en liten kjøretur rundt. Veldig stor forskjell fra boblen inne på hotellet, og det landet som faktisk er rundt. Finnes mange flotte all inclusive hoteller hvor turistene bor, men flesteparten av befolkningen bor i det vi ville kalt rønner. Likevel er de blide og hyggelige mot oss turister. Du vil nok bli fornøyd uansett hvor du ender opp, karibien er helt nydelig! Klimaet, omgivelsene, musikken.. Savner det :)

Anonymous poster hash: 57b00...71e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

mente James Bond Beach, ikke James Bond island... ;) *

Anonymous poster hash: 57b00...71e
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig spennende ut! Har veldig lyst å dra til den domunanske republikk. Men tror jeg kanskje tenker Mexico/Guatamala eller Costa Rica/Panama denne gangen.

Noen som har værr der?

Skrevet

Har hørt utrolig mye bra om Costa Rica. Alle jeg vet om som har vært der har vært kjempefornøyde.

Skrevet

Vi var to uker på Barbados på bryllupsreise. Fantastisk. Gammel engelsk koloni så alle prater engelsk.

Barbados er litt mindre enn Bergen kommune så man få faktisk sett hele landet i løpet av en dag. Det er flere flott hager der, de driver med sukkerproduksjon og derfor rom produksjon. Kan anbefale en tur til Mt Gay. Om man liker alkohol da.

Maten er veldig bra og det masse fine strender. Vi bodde på hotell ved stranda, det var nyyydelig^_^

Folket på Barbados er veldig hyggelige og prater gjerne^_^

Booket via Star Tour.

• 2 uker senere...
Skrevet

I mexico og guatemala er det jo mye å se og oppleve spesielt hvis man er interessert i maya kultur, men mexico kan være litt dyrt i og med at det er et kjent reisemål for amerikanske turister og dem er det en del av....mexico by er flott,men mye forurensing og tett trafikk.

Costa rica er jo surfernes paradis og prisnivået her er visstnok det høyeste i mellom amerika. Hold deg for all del unna houndouras, mye kriminalitet gjort av mara salvatrucha trece (ms13) som er en stor gjeng som driver med narkotika og drap.

Anbefaler jamaica og cuba,cuba ligger forresten 14km unna floridas kyst så går jo ann å kombinere en ferie dit? Har hørt mye bra om aruba og curacao også, men vet at det er litt luksus steder å dra til:-)

Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg drar til Tamarindo i Costa Rica neste år :) Er en surfeby med bra strender. Jeg har også vært i Cuba, Colombia og Mexico. Likte Mexico men ikke de andre landene. Mexico og Costa Rica er noen av de dyrere landene i Mellom-Amerika men jeg tror absolutt det er verdt det. Fin natur, mye å oppleve, bra strender, god mat også er de visst veldig vennlige de som bor der. Alle jeg kjenner som har vært der stortrivdes så derfor har jeg lyst å prøve det. Karibien generelt er nydelig! Var på noen fantastiske øyer i Mexico, helt klart vann og helt suverent å feriere!

AnonymBruker
Skrevet

Det blir mexico, belize og guatamala! Glede seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...