Gå til innhold

Hvor viktig er fint vær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er det for dere at det er fint vær på bryllupsdagen? Jeg sjekker yr og storm hele tiden! Selv om både vielse og middag er inne. Men har så lyst til å ta bilder ute uten regn og st apretiffen kan være ute!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det egentlig er så viktig når dagen først er der, som man tenker på forhånd. Særlig ikke hvis man skal være innendørs. Når dagen kommer så er man så glad og lykkelig uansett, at litt regn ødelegger ingenting. Bildene kan bli fine i regnvær også, venninna mi sine ble kjempesjarmerende - de ble tatt ute i øsregn.

• Liker 1
Skrevet

Vær har igrunn ikke noe å si, så lenge man tar forhåndsregler i tilefelle det pøser ned, ved det som skal skje ut.

Overskyet vær/regn, er det beste lyset å ta bilder i.

Skrevet

Det er viktigere for meg når jeg skal være bryllupsfotograf enn når jeg skal gifte meg selv.

Skrevet

Vi gifter oss i oktober, så jeg har bare bestemt meg for at det kommer til å bli drittvær. :fnise:

Hadde vært fint med en av de nydelige, fargerike høstdagene. Samtidig, er det skikkelig høstvær så kan vi servere varm sjokolade når gjestene ankommer selskapslokalet :lol:

• Liker 1
Skrevet

Hadde været spilt en avgjørende rolle, ville eneste løsning vært å ha bryllup i et varmt og solrikt land. Som vordende brud i september her nord, kan jeg vente meg alt fra minusgrader, snø og hagl, til stiv kuling og regn. I beste fall oppholdsvær, plussgrader og et solgløtt. Fotografen håper på minst mulig sol. :) Når det er sagt, kommer jeg helt sikkert til å sjekke yr.no flere ganger om dagen i uka før bryllupet... Greit å vite om jeg skal satse på pels eller sateng. ;)

Skrevet (endret)

Bor på vestlandet, skal gifte meg om ti dager. Regner med at vi får 10 grader og regn. For oss er ikke været viktig. Vi gifter oss på det stedet vi kommer fra og da må vi tåle at været blir slik det vanligvis er om sommeren: surt og kaldt. Orker ikke tenke på det for det er ingenting jeg får gjort med det uansett.

Endret av Blådiamant
Gjest Adriane
Skrevet

Været er ikke viktig, føler jeg. Det er hyggelig om det i det minste er opphold, det gjør alt enklere for alle parter. Utover det, så er alt helt greit :) Regner egentlig med alt fra regn og ned mot 10 grader, til strålende sol og 25 grader på vår dag. Umulig å vite, og spiller ingen rolle. Det er veldig mange andre ting som er mye viktigere enn akkurat været. (Jeg ville kanskje hatt en annen innstilling om vi hadde belaget oss på å være mest mulig ute, men det har vi ikke gjort :) )

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg håper faktisk på skyer, det blir best i forhold til bildene. Men lette skyer, ikke tunge. Uansett er det egentlig ganske likegyldig for meg :)

Skrevet

Viktig å ikke la været ødelegge dagen

Skrevet

Viktig å ikke la været ødelegge dagen

Veldig godt poeng

Skrevet

Jeg håper veldig i det minste på opphold under vielsen ettersom det er planlagt at den skal være ute. Siden lokalet har en veldig trivelig hage tror jeg festen blir enda litt bedre om vi får bruke den. Men vi skal kose oss uansett!

Skrevet

Eg ønsker og håper selfølgelig på sol og varme, slik at vi har mulighet til å vere litt ute. Men eg trur så lenge ein har planlagt at det KAN komme regn, så blir dagen perfekt uansett. Veldig trist dersom ein føler at dagen er ødelagt dersom det kommer regn. Koselig og kjemekjekt kan ein ha det uansett vær :D

Skrevet

Fint vær er bonus, men ikke nødvendig, med mindre man har planlagt et utearrangement.

Gjest Kiara!
Skrevet

Ja, vårt bryllup hvilte jo på sett og vis på at det skulle være sol og fint vær. Det skjedde jo ikke. :ler:

Men det vi fikk til på et par timer gjorde at vårt bryllup ble bedre, anderledes, men bedre. Stemningen var på topp, det var ingen som var våte, vi hadde ovner og telt/tak over hele området som gjestenene skulle bevege seg i.

Jeg vil egentlig ikke tenke på hvordan det kunne blitt dersom vi hadde hatt strålende sol og 25grader. Vi hadde et kjempefint og morsomt bryllup uansett vær. Det var viktigere på forhånd, på dagen var det bare å sette sammen noe som fungerte. :)

• Liker 1
Gjest lisha
Skrevet

jeg hadde bestilt sol og varme, som var helgen før.. vi fikk pissregn :P

Håret mitt ble fullstendig ødelagt når vi tok bilder før vielsen. fikk ordnet det litt opp igjen til kirken, men det hjalp ikke.. håret var ødelagt resten av dagen..

fotside kjoler ble klissvåte under fotografering :P

så ble ikke mye ute på våre gjester iløpet av kvelden, men det gikk bra likevel :)

Skrevet

da jeg stod opp kvart på seks (litt vanskelig å sove mer gitt) bryllupsdagen var det åtte grader og regn, og grått over hele himmelen. det eneste jeg tenkte litt på var at vi ikke kom til å få tatt bilder ute i båten silk planen var.

men da brura gikk ut av bilen og opp kirkebakken så hun tydelig omriss av sol på himmelen bak alle skyene, og det sluttet å regne. og da vi kom ut på kirketrappen etter vielsen strålte solen :)

det ble ikke bilder i båten slik vi ønsket, men vi fikk tatt noen utebilder likievel, og etterpå skal vi til fotografen og titte - gleder meg sinnsykt :)

men vær har lite å si sånn egentlig. dagen i seg selv er så spesiell uansett, været blir bare et blekt minne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...