Gå til innhold

Nattevakt


amonyn

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager betyr "kombinert sovende og våken nattevakt"?

At man skal være våken og sove samtidig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovende nattevakt er vel at du får et rom med en seng så du kan sove 4 timer eller noe, og de timene får du ikke betalt. Var iallefall det jeg fikk beskjed om da jeg fikk tilbudt en stilling som "sovende nattevakt" - 10 timersvakt med 6 av dem betalt og 4 sovende.

Altså, om du jobber fra 10-8, så er du våken fra 10-2 og fra 6-8 og jobber da, mens du sover/spiller/spiser/gjør ingenting de andre timene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer helt an på stillingen/yrket/ansvarsområder etc.

har sett stillinger som kombinerer våken og sovende nattevakt, begge betales men timebetalingen for "sovetimene" er mindre en "våkentimene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min jobb kan jeg sove, men må være tilgjengelig og stå opp hvis det er behov. Får betalt for alle timer, men får dobbelt så mye når jeg er våken/blir vekket. Kan det være det de mener?

Anonymous poster hash: 34321...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det i utgangspunktet en sovende nattvakt, der du er pålagt å være våken et gitt antall timer. Da kan du også være nødt til å stå opp ved behov for hjelp i de sovende timene, men vil da få (bedre) betalt for de timene du må være våken når du egentlig skulle sovet, i tillegg til å få (bedre) betalt for de timene du er pålagt å være våken.



Anonymous poster hash: 6ded3...859
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovende nattevakt er vel at du får et rom med en seng så du kan sove 4 timer eller noe, og de timene får du ikke betalt. Var iallefall det jeg fikk beskjed om da jeg fikk tilbudt en stilling som "sovende nattevakt" - 10 timersvakt med 6 av dem betalt og 4 sovende.

Altså, om du jobber fra 10-8, så er du våken fra 10-2 og fra 6-8 og jobber da, mens du sover/spiller/spiser/gjør ingenting de andre timene

Selvfølgelig får du betalt for hvilende nattevakt!! Men du får mindre lønn for hvilende nattevakt enn våken.

Anonymous poster hash: af5b9...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...