Gå til innhold

Vonde kynnere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er to uker igjen til termin nå. heldigvis ikke lenge igjen. For nå begynner jeg å bli lei. Har gått med vonde kynnere i en ukes tid nå. De kommer regelmessig en periode for så gi seg, før de igjen begynner på igjen. Og de er vonde! I natt lå jeg bare å vrei meg! Dette gidder jeg ikke! Trenger ikke begynne gjøre vondt før fødselen iallefall da :-(

Er det noen som har ett råd til meg, enten hvordan bli kvitt disse vonde kynnerne eller rett og slett bare få ut ungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke så mye du kan gjøre bortsett fra å vente til kroppen din er helt klar til å føde barnet. Men jeg vet at det er vanskelig å være tålmodig den siste tiden. :)

Du kan jo prøve det du vet av kjærringråd for å se om det kan hjelpe på prosessen, men ingenting skjer før kroppen selv er klar til det.

Så lykke til, og prøv å holde ut den lille tiden som er igjen. Snart sitter du der med et lite nurk i armene og da skulle du kanskje av og til ønske at det var tilbake i magen igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det at jeg har det så travelt med å få ut babyen men er så lei av å gå å ha så vondt. Gått en uke nå med det som faktisk kjennes ut som de første riene. Blir så innmari sliten og lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hvordan du har det. Dette er noe jeg husker igjen fra første svangerskap også, og det er veldig utmattende. Bare prøv å få deg masse søvn alikevel, du trenger all den energien du kan samle opp til fødselen.

Hvis du synes det er veldig vondt, og det gjør sånn at du nesten ikke får sove i det hele tatt ville jeg ha tatt med en prat med lege/jordmor og hørt om det var noe de kunne gjøre for å hjelpe, det er jo ikke meningen at du skal ha så vondt nå at du er helt utkjørt når tiden endelig er inne.

Skal tenke på deg, og håper det snart blir en slutt på det på en eller annen måte slik at du får hvilt litte granne.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips på siden:

Bruk kynnerne til å mental-forberede deg, fokus på pust. Det lindrer endel der og da. Jeg gjorde det, og når det ble alvor, kom pusteteknikken helt automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhils ikke innlogget

Du kan prøve å smøre magen med lavendelolje når kynnerene kommer - jeg måtte ty til det av og til fra uke 20 pga vonde kynnere, og det hjelper!

Ha noen dråper eterisk olje i en baseolje, feks mandelolje - og smør i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte forresten en ting som hjalp meg mye forrige gang, og det var å dusje magen når det ble for vondt. Vannet fra dusjen hadde en smertelindrende effekt på meg iallefall, har også hørt at en varmeflaske på mage eller rygg, alt etter hvor du har mest vondt, skal hjelpe. Dette er jo metoder de bruker på sykehus også som en del av smertelindringen, og det er veldig effektivt. Men det er ikke alle det virker like godt på, men det er jo verdt et forsøk.

Fortsatt lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo prøve lakserolje da, vet om en som gjorde det og et par timer etter var fødselen igang.

Jeg har ingen erfaringer med dette så det kan jo være greit og høre med noen som har gjort det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...