AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Jeg skal til tannlegen i morgen for en vanlig sjekk for jeg er ganske sikker på at jeg har en hull i en tann. Da blir det nok en vanlig time med røntgen først og så litt pirking i tennene. Men jeg har en tungepiercing som jeg VIRKELIG ikke vil ha ut. Jeg har store problemer med å ta den ut, på flere måter. MÅ jeg ta den ut? Er det skadelig å ha den i under røntgen av tennene? Enten for meg eller røntgenmaskinen? Anonymous poster hash: c4996...a25
frkfosshaug Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Du trenger ikke ta den ut hos tannlegen. Hilsen ei med tungepiercing selv
Gjest Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Du kan ha den i, men tannlegen vil vel uansett anbefale deg å ta den ut for godt siden det sliter så mye på tenner og tannkjøtt. Selvom du er flink og ikke leker med den er det mye bevegelse når du sover, og du kan risikere å miste tenner over tid.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Du trenger ikke ta den ut hos tannlegen. Hilsen ei med tungepiercing selv Ikke under røntgen heller? Er du sikker på at det er sånn hos alle tannlegekontorer?Og synes du det var vanskeligere å holde tunga unna når du borrer (hvis du har gjort det ) Jeg føler jeg ikke får den like langt bak nå, men kanskje bare innbildning. Anonymous poster hash: c4996...a25
Gjest Keikolina Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Hadde vurdert og fjerna dritten siden den ødelegger tenna, lærte det på den harde måten ja.
smalls Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Jeg hadde piercing i tungen før og jeg måtte hvertfall ikke fjerne den.
JohnS Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Jeg skal til tannlegen i morgen for en vanlig sjekk for jeg er ganske sikker på at jeg har en hull i en tann. Da blir det nok en vanlig time med røntgen først og så litt pirking i tennene. Men jeg har en tungepiercing som jeg VIRKELIG ikke vil ha ut. Jeg har store problemer med å ta den ut, på flere måter. MÅ jeg ta den ut? Er det skadelig å ha den i under røntgen av tennene? Enten for meg eller røntgenmaskinen? Anonymous poster hash: c4996...a25 Det er ikke farlig eller skadelig, men piercinger skaper skygger på røntgenbilder. For vanlig tannrøntgen har det ingenting å si. Piercinger kan derimot være problematiske ved MR-undersøkelser. Dette er ikke røntgen, men et system som benytter seg av svært kraftige magneter. Dette og metallgjenstander er ingen god kombinasjon.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Det eneste du må belage deg på er en tannlege som er skuffet over å se en tungepiercing. Jeg har fått det hvert år i snart 10 år, men tannlegen min har ikke sett noen skader eller slitasje av den ennå. Anonymous poster hash: 76aa3...f62
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #10 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har ikke måtte fjerne den. Men tror ikke tannlegen var så fornøyd med at jeg hadde tungepiercing. Sliter jo en del på tenner og tannkjøtt. Anonymous poster hash: 9d5b9...638
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #11 Skrevet 15. august 2013 TS her, og drar opp denne litt igjen. Jeg var hos tannlegen, og det gikk helt fint. Måtte ikke ta du piercingen Men nå har jeg fått time til å trekke en visdomstann, og nå er jeg livredd for at jeg må ta ut tungepiercingen da? Og livredd for å trekke tannen generelt sett Anonymous poster hash: c4996...a25
Gjest Spiderpig Skrevet 16. august 2013 #12 Skrevet 16. august 2013 Jeg tar den alltid ut fordi tannlegen syntes den er i veien. Og når noen driver med instrumenter inn i munnen min vil jeg ikke at de skal bli forstyrret av noe jeg enkelt kan ta ut.. Du får spørre tannlegen om du må ta den ut. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være et stort problem for deg å ta den ut noen timer..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå