AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Har så lyst på et digert amerikansk master bedriom med minst 2-3 meter rundt senga på 2x2 meter, vil ha skyvedørsgarderobe på hele veggen, vil ha en salong, masse stålanper, sminkebord, stumtjener, puff bak senga osv... Må ta i bruk gjesteromnet og ta litt av mellomfangen og slå samnen til ett rom. Får da ca 35 kvadrat til soverommet. Er dette realistisk? Vil det forringe eventuell verdi på huset? Eier huset selv og har ikke planer om å selge. Har fortsatt 2 barnerom etter å ha laget master bed-room, og gjestene kan sove i kjellerstua eller på loftstua... Er det domt av oss? Har 15 kvadrat på romnet nå men synes det er lite... Hva vil det koste å bygge om?Anonymous poster hash: bba30...b72
Gjest Wei Wei Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Jeg syns soverom er altfor små i Norge. De brukes bare for å sove i. I mange andre land er det fullverdige rom med mye plass. Jeg ville bare gjort som du vil. 1
hagegnom Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Jeg ville gjort det som passet meg best. Og om dere bestemmer dere for å selge noen gang, og megler råder dere til det. Er det ikke så mye jobb å sette opp en lettvegg for å lage to separate rom :-) Jeg skal også lage master bedroom, og er helt enig i at norske soverom er for små! :-) Endret 16. juli 2013 av hagegnom
orgus Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Synes det er en kjempeide. Så lenge huset er stort nok er både store soverom med store garderober/walk-in-closet og "ensuite" bad skikkelig kult
Hoppetaujenta Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Jeg kunne også veldig godt ha tenkt meg det. God plass er for meg en form for luksus som jeg gjerne vil unne meg.
Gjest Tirkes Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Jeg gjorde dette når vi kjøpte hus for snart fem år siden. Det var 5 soverom i huset når vi flyttet inn. Nå har vi to soverom. Ett stort master, som spiste opp 2 soverom. 2 andre soverom ble gjort om til walk-in-garberobe og til hjemmekontor. Vi planlegger nå og sage og slite litt hull slik at vi har store skyverører til walk-in-garderoben, i stedet for en vanlig dør. "Bankverdien" av huset telles som regel på antall kvm boareal, og vil ikke forringes. Verdien på huset kan synke dersom du gjør 4 soverom om til 2, men om du skal bo der selv og ikke har salgplaner med det første, så koster ikke lettvegg skjorta dersom du må sette opp en når du evenuelt kanskje muligens skal selge i fremtiden. Jeg ville gjort det! Det er deilig med stort soverom.
Stormborn Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Skjønner ikke hvorfor folk skal ha så store soverom, jeg... Mulig jeg er spesiell, men jeg trykker senga inntil veggen og meg selv så nærme den som mulig :geipe: 2
Gjest Tirkes Skrevet 17. juli 2013 #9 Skrevet 17. juli 2013 Skjønner ikke hvorfor folk skal ha så store soverom, jeg... Mulig jeg er spesiell, men jeg trykker senga inntil veggen og meg selv så nærme den som mulig :geipe: Senga inntil veggen gikk veldig bra når jeg var alene, gikk når vi måtte når vi var to.. Men i det lange løp så er det godt å kunne gå rundt senga når man er to og ikke alltid legger seg samtidig. Er man to så har man gjerne også dobbelt opp av klær, behov for litt større kommode, to nattbord skal kanskje inn, en skittentøyskurv er greit å presse inn... og vips så har du stappet et standard norsk størrelse soverom til randen. 1
Avalon Skrevet 17. juli 2013 #10 Skrevet 17. juli 2013 Hadde jeg hatt muligheten til det, og samtidig hatt plass til gjester som sover over og eventuelle barn, så hadde kjørt på! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå