Gå til innhold

Søke stipend - Stønad fra NAV.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For tiden mottar jeg stønad fra NAV da jeg sliter med Unnvikende PF.

Men så bestemte jeg meg for å prøve å fortsette på andre året på VGS til høsten, da jeg tidligere kun har fullført et år.

Men nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre når det gjelder stipend, siden jeg ikke får snakket med saksbehandleren min før 5. August, og behandlingstiden på stipend er rundt 8 uker i år. Så jeg vil jo gjerne få søkt før den tid.

Problemet er det at jeg ikke vet hvor lenge jeg mottar stønaden fra NAV, og hvordan det blir med tanke på at jeg begynner på skolen igjen. Så jeg vet ikke om jeg bare skal søke stipend nå uten å nevne at jeg mottar stønad (siden jeg ikke vet om jeg får beholde stønaden) eller om jeg skal skrive at jeg mottar stønad, og risikere å kanske få veldig lite i stipend i tillegg til å kanskje miste stønaden fra NAV.

Noen forslag?

Anonymous poster hash: 6c118...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare ha litt mer oversikt før jeg kan svare deg ordentlig.

Er det aap du går på? Dette blir innvilget for ett år av gangen.

Går du til behandling ved poliklinikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til behandling på DPS tidligere, men ikke nå. Og jeg får kvalifiseringsstønad.

Anonymous poster hash: 6c118...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe NAV og spørre om dette, du trenger ikke snakke med din saksbehandler for å få svar på om du får beholde støndad når du studerer.<br /><br />Som oftest får man ikke beholde støtte fra NAV når man studerer,om man ikke har et vedtak på dette som omskolering.

Anonymous poster hash: 547ce...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...