aline Skrevet 10. juni 2002 #21 Del Skrevet 10. juni 2002 Beklager generaliseringen, det var egentlig ikke meningen! MEN, jeg tror fremdeles (etter å ha vært på flere forskjellige fotballkamper) at dersom jeg som nevnt tidligere, hadde troppet opp på en (nesten) vilkensomhelst fotballarena, startet min egen lille kampanje med høytaler om hvor urteite, gale og dustete fotballentusiaster er, så tror jeg hovedtyngden av svar tilbake ville vært tilrop om å stikke, finne på noe annet eller dra derfra. (og det tror jeg hadde kommet fra "vanlige" supportere i like stor grad som huligans.) Poenget mitt var jo at dersom man stikker hode inn ett sted som er beregnet for spesielt interesserte (som f.eks. fotball, KG etc) og roper ut masse negativt om akkurat det interessen generelt er for, så ber man om få seg en tilsnakk. Dersom ei "rødstrømpe" hadde troppet opp i vi menn og utbasunert at alle leserne var horekunder og kåte svin, dersom man roper "fotballentusiaster er noe dritt", dersom man roper kvinner er noe dritt på KG... man må da være smart nok til å skjønne at reaksjonene vil komme? og man bør faktisk klare å se hva slags reaksjoner som kommer også? (eller er det bare meg som er spesielt klarsynt?) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlennJesus Skrevet 10. juni 2002 #22 Del Skrevet 10. juni 2002 Aline, det er stor forskjell mellom å troppe opp på et stadium og skrike at fotball er noe dritt, kontra - - å skrive lange velregisserte innlegg, hvor jeg drøfter særheter ved kvinneproblematikken.... ...men så var det da...at damer ofte tolker alt i sitt værste betydning... la meg gi deg et eksempel for jeg forstår du lurer fælt... i kjølevannet av denne nederlednernjenta som har gått seg bort på en isbre, så har jeg møtt mange jenter som..."åååh...tenk om det var meg....æææh..." Sånn er det hver gang det skjer noe skummelt med en annen jente,... MEN, hvis ei jente har skikkelig flaks, vinner i lotto eller opplever noe annet gøy... da er misunnelsen der straks... irritasjonen.... og langt inne i kvinnepyken...et lavt.... hun fortjente det ikke... Å glede seg over andres vegne tror jeg er forbeholdt mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #23 Del Skrevet 10. juni 2002 On 2002-06-10 12:07, GlennJesus wrote: Aline, det er stor forskjell mellom å troppe opp på et stadium og skrike at fotball er noe dritt, kontra - - å skrive lange velregisserte innlegg, hvor jeg drøfter særheter ved kvinneproblematikken.... Å glede seg over andres vegne tror jeg er forbeholdt mannen. Men hva har GlennWaciJesus sine innlegg med dette å gjøre? Velregisserte innlegg om kvinneproblematikken - my foot! Hvis du har problemer med jenter, så forstår jeg faktisk det veldig godt hvis det er sånn du bærer din nedlatende holdning rundt i verden. For en stund siden var det en diskusjon her om service i butikker. Da kommenterte en at det alltid var de samme som møtte de hyggelige og de servicemindede, og de samme som møtte de sure i kassa på Rimi. Tankekors, GlennWacoJesus...? Og nei, det at du skriver langt betyr ikke at det er velregissert. Kan være et tips til eksamen. Og hva du tror om glede, driter jeg ærlig talt i - like mye som du driter i hva jeg syns om noe som helst. Siri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 10. juni 2002 #24 Del Skrevet 10. juni 2002 hehehe GlennJesus, der var det waco som skrev, er ikke han død da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 10. juni 2002 #25 Del Skrevet 10. juni 2002 aline.... du har helt rett, klart jeg hadde bedt deg stikke dersom du ødela fotball kampen med å slenge dritt..... men slått deg ned hadde jeg ikke gjort. Det er vel forskjellen mellom en supporter som liker idretten og en hooligans som kun er ute etter å slåss. Jeg går på en fotballkamp for å få en opplevelse og de som ikke liker sporten er i sin fulle rette å si at fortball er noe dritt eller at suportere er tullinger om de menere det, men da får de holde seg unna fotballbanene da. Jeg respekterer at de har dette synet, men føler meg ikke som en dust fordi om noen sier det, for jeg trives med den interessen. Så joda, klarsynet ditt har du i aller høyeste grad i behold.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. juni 2002 #26 Del Skrevet 10. juni 2002 For det første, om dine innlegg er lange, velregisserte innlegg.. er din mening. Ja, de er som regel lange! Velregisserte, er jeg ikke like enig i. Du starter gjerne med en bestemt vinkling, for så å utover i innlegget vrenge helt tilbake på det gjennomgående temaet ditt; Kvinner er dårligere en menn! Det er hovedessensen i ALLE dine innlegg som waco. (dersom jeg ikke har gått glipp av noen?) Så bør jeg da begynne å diskutere "som en mann", "hvorfor er du så negativ til kvinner?" Men svaret da har ihvertfall ved noen anledninger blitt: " jammen jeg elsker jo kvinner, det MÅ dere jo skjønne??" Hæ? hvor skulle vi skjønne det fra? er det mannelogikk (nå generaliserer jeg igjen, men det blir slik bare..) at dere alltid mener det stikk motsatte av hva dere sier? Og hvorfor skal vi i så tilfelle skjønne det? Hva er det som gjør at du får ett så innmari stort kick ut av å generalisere, og å rakke ned på kvinnekjønnet? Hva er det du har erfart som gjør deg så innmari bitter at du bare MÅ bruke masse tid på en kvinneside, beregnet for kvinner og deres interesser og problemer, og fortelle oss at våre interesser her inne er kjedelige for deg? Hvorfor gidder du da å være på ett forum, laget i utgangspunktet for ett kjønn du elsker å hate, og som du elsker å rakke ned på? og hvorfor tar du deg nær av at vi blir provoserte? menn forunt å glede seg på andres vegne`????? ja, dersom du ikke har fått med deg EI ENESTE jente/kvinne som gleder seg på andres vegne, da har du ikke lest mer her inne på KG en det du selv skriver! Her er plenty innlegg som støtter og priser andre kvinner. Og gleder seg på hverandres vegne når noen opplever noe positivt. Skjønner deg ikke, men har ikke noe imot deg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #27 Del Skrevet 10. juni 2002 Waco ble visst død, og så kom GlennJesus, og så virker det som om trivelige GlennJesus snart er Waco igjen. Det er i alle fall den samme interessen for å kverulere for å kverulere uten tanke på at andre har innspill med noe som helst verdi. Det er den samme nedlatende holdningen, som i alle fall jeg trodde/håpet kunne forsvinne, og en ueeeeendelig sutring for at ingen vil diskutere på hans premisser. (som er spark i skinnleggen, overse de andre diskusjonspartnerne som har noe å komme med, generalisering, drittslenging etc.) Siri som snart ikke gidder å smile mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 10. juni 2002 #28 Del Skrevet 10. juni 2002 Hmmm Det som i alle fall er et paradoks er at man sier at man bare overser det man ikke gidder å svare på, og synes det er dumt man ikke får svar på sine egne innelgg/får reaksjoner på det man ønsker- hint hint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 10. juni 2002 #29 Del Skrevet 10. juni 2002 ....Synes forøvrig det er mer givende å diskutere det folk mener, ikke bare det de sier.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. juni 2002 #30 Del Skrevet 10. juni 2002 kristian(71)... helt enig med deg! Og snur du fotballbanen til Kg, så ser man vel hva jeg vil frem til også? Jeg er på KG fordi jeg liker å diskutere det som diskuteres på en Kvinneside. Jeg har interesser som også inbefatter nyttige tips og meninger om bind (da det faktisk er noe de fleste kvinner er nødt til å ha en formening om), sex, klær, kropp og følelser. Jeg har ingenting i mot at folk ikke har disse interessene, men jeg skjønner da ikke hvorfor disse menneskene som ikke finner dette interessant gidder å forsure disse sidene for? Skulle jeg tatt med meg tegnesakene mine på stadioen å forklart alle og enhver der at det å tegne er mye mer smart, intelligent og bra en det å like fotball? Og "forlangt" at alle skulle vært enige, eller ihvertfall giddet å diskutere det med meg? Akkurat som om det er for å kverulere man drar på fotballkamp? Har ingenting i mot menn her inne jeg, men dere får da for guds skyld godta at kvinner diskuterer "kvinneting" på en side beregnet for nettopp kvinner!!! På lik linje med at jeg godtar at menn ser fotballkamp på sin måte, uten at jeg "blander meg i" det, eller forteller hvor teit jeg synes det er.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #31 Del Skrevet 10. juni 2002 Aline *jeg bøyer meg i støvet* Diskusjonen bør være slutt her, for hvis deltakerne NÅ ikke har fattet poenget, da gjør de det ikke senere heller, og videre diskusjon er fåfengt. Hva var det vi begynte å diskutere forresten? Siri som smiler igjen etter Alines glimrende innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlennJesus Skrevet 10. juni 2002 #32 Del Skrevet 10. juni 2002 Er enig med dere, vi kutter her før dere begynner med mer persontrakkaseringer! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. juni 2002 #33 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei dere... Jeg må ærlig innrømme at jeg også kan bli litt for ivrig,men avlikevel:jeg synes ikke jeg er en av de værste... Og ja:jeg har fått mine pass påskrevet en rekke ganger,hvor det kommer alt fra persontrakkaseringer til ufullstendige sannheter,jeg tar noe til meg,men det meste gidder jeg ikke å ta til meg en gang..Men jeg synes at bør kunne diskutere uten at man begynner å kritisere og argumentere på hvor mange skrive feil man har,osv,osv.Synes alle kan ta seg litt i nakken,både jeg og alle dere andre anonyme som har så mye i mot meg..hehe...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 11. juni 2002 Forfatter #34 Del Skrevet 11. juni 2002 Må jo ikke kutte tråden her!! Det er sikker maaangen andre som vil komme med synspunkter også ? ..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. juni 2002 #35 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei guess, skjønner, men jeg gidder ikke skrive her hvis enkelte fortsetter å angripe meg som privatperson.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. juni 2002 #36 Del Skrevet 11. juni 2002 ...Fordi waco/GJ har ingen ting med sine meninger å gjøre, de vil ikke bli forbundet til dem eller assosiert til dem. Deres bakgrunn og oppvekstmiljø har ingen ting å gjøremed hva de mener. Dersom du ikke liker det de skriver, ikke våg å ytre at du har fått nok. Dersom du tar deg nær av de karakteriseringene som delvis er myntet på deg, særlig de som kommer som siste linje, ikke kommenter dem eller la dem provosere deg til motmæle, det vil ikke tatt i mot med annet enn syting over person/sak messinegn... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. juni 2002 #37 Del Skrevet 11. juni 2002 Lasse...hehe...du kan få sagt det.... =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. juni 2002 #38 Del Skrevet 11. juni 2002 nå ble jeg skikkelig nysgjerrig her, er ikke sikker på om jeg er blandt dem du sikter til som har "trakasert" eller angrepet deg, for du virker vanvittig hårsår til å være så ram i kjeften!! (og dersom dette var trakasering eller angrep, ja da er du ikke bare hårsår pus, da er du direkte sart!) Etter hva jeg har sett i tidligere diskusjoner, så er vel waco en av mange som støtt og stadig blir sensurert for sin språkbruk mot andre? Jeg kan med hånden på hjertet si at det aldri har skjedd meg! så fei for din egen dør før du kjefter på andre! Og tål en trøkk dersom du ønsker å kalle andre alt mulig rart! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. juni 2002 #39 Del Skrevet 11. juni 2002 Aline...vi skulle hatt en tavle her... eller en tråd... hvor alle sensuerte tekster ble lagt til... Så kunne vi analysere dem allesammen og lest hva som ikke er ment for pikeører.... Jeg blir sensuert bare jeg reflekterer over norske kvinners oppførsel i sydenland... så grensen er ikke akkurat stor... forresten er det svææææært sjeldent jeg angriper en enkelperson.... Men stakkars morderatorer må jo ha en jobb dem også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Skrevet 11. juni 2002 #40 Del Skrevet 11. juni 2002 Yo Waco whats up, moderatorene må jo ha en jobb de også, ENIG. Men at du gir dem så mye jobb er det nødvendig da.. Og sarte pike ører eller hva det var du skrev: er de så mye sartere en våre da...??.. Hehe jeg digger innlegget til aline, hadde du ikke noe bedre svar, vel vel jeg hadde vel også hatt den følelsen om jeg hadde prøvd og krysse E6 rett foran en trailer jeg også I`m outa here Stein..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå