ml92 Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Her er altså tråden for å slenge ut alt vi ler av den dag i dag, men som var "kjempekult" i ungdomsårene!! Kan begynne med det jeg kommer på i farta: -Gikk med korte, stramme dongeribukser slik at den nye knallrosa stringen skulle vises! -Hatet smaken av røyk, men VILLE klare å røyke slik at jeg kunne gjøre det "på hjørnet" -Glemmer aldri alle kles- og sminketabbene..... Gikk konstant i høyhælte støvletter og hadde kombinert klær i alle farger! -Glemmer heller ikke den tia da det var inn å gå med nattbuksa stappa nedi ullsokkene på skola.... Kommer ikke på flere i farta, men kommer sikkert med flere 4
Lilac Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Strikk nederst på buksene.. Uff husker ikke hvorfor det var så populært. Også sånne hvite greier i øyekroken som dette http://bloggfiler.no/themakeupartist.blogg.no/images/998905-8-1298550800600-t200.jpg
Gjest Stronger Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Masse svart eyeliner! Å herregud, så jo ut som en vaskebjørn.. Jeg var liten og sped, hadde lyst hår og lyse bryn, men kullsvart eyeliner
miaw Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 (endret) - Blandet hjemmebrent med appelsinjuice, som vi så helte i brusflasker og tok med oss på fest - Satt på med rånere hver kveld - Gjemte alkoholen i skogen så foreldrene ikke skulle oppdage at vi hadde det. Eller utenfor diverse arrangementer for å gå ut og drikke litt nå og da. - Sendte teksmelding til halvekontakt lista med ordene; "Hva gjør du'a?;)" Bare for å ha noen å skrive melding med. Jeg er fra bygda, så jeg gikk stort sett med joggesko og allværsjakke hver dag, også på fest. Bik bok var 2 timer unna med sine "bling bling" og "brilliant" gensere, så jeg fikk ikke sjangsen til å bli en "moteløve"... Endret 15. juli 2013 av miaw 2
Gjest Kaxxy Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 åneeei, ja, snær komme med nattbuksa på skola.. det var sååååå kult og chill............................. har også hatt emostil. sukk
Gjest sweetsugar Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Begynte å røyke. Trutmunn på bilder. .. glemmer heller aldri den tiden da jeg gikk med MASSE brunkrem, å barberte vekk øyenbrynene (som er ødelagte idag ) å tegnet en TYNN strek over.. flaut. Det var også veldig kult å drikke. 1
Stormborn Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Si når dere var fjortiser også da! Her er noe av det jeg gjorde siste halvdel av 90-tallet/begynnelsen av 2000 - Bukser med SLENG! Husker særlig KillahBabe-buksa mi som var sikkert en meter i omkrets nederst - Zaggebukser og sånne bukser fra Psychotic i signal-farger - Masse sminke, gjerne litt sært som prikker rundt øya og sånn. Vi var en jentegjeng som hadde en farge hver - Platå-sko - Hjemmebrent med RedBull 2
Gjest Summers Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Samlet sammen alle de tomme vin og ølflaskene fra foreldrene mines fest og helte skvettene over i en flaske og drakk det. Endret 15. juli 2013 av Summers 9
Rosewood Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Jeg var vel fjortis rundt.. 2005-2006? Gikk med lave stramme jeans, hettegensere med en sånn blondesinglett under som gjerne viste litt kløft. Converse. Sminke: litt for mye foundation (gjerne i litt feil nyanse og), svart eyeliner rundt hele øyet, litt for mye mascara sånn at øyevippene nærmest lignet på edderkoppben, og masse lyserosa lipgloss. Tupert hår. Trutmunn og øynene sånn opp til siden på bilder. Satt på mobilen og sendte meldinger sånn 24/7. Forelsket meg i nye gutter hver uke. Hadde massevis av sånne jeg-er-så-deilig-er-du-ikke-enig-lizzm bilder på dataen. Satt som oftest på kjøpesenteret med hele vennegjengen utenfor mc donalds eller h&m og lata som om vi var kjempekule. Gud jeg gremmes 6
Wilmus Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Jeg var 14 i 98, og det var miss sixty bukser og singlett som stoppet langt over navlen. Det var Topp og Oh boy skoledagbok, og det var på skolen om å gjøre å få lærern til å slå neven i kateteret og masjere ut. Klassen min var ganske dyktige på denne kunsten. Vi drakk en gang eller to på skolen også husker jeg.. Hjemmebrent i brusflaska i naturfagtimen.. Helt åpentlyst. Herreguuud så kule vi var Også haika vi. Bare for morro skyld. Husker ikke om vi egentlig skulle noe spessielt sted. 1
fruBeist Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Usjh, jeg bukka under for gruppepresset om å høre på NKOTB Endret 15. juli 2013 av fruBeist 1
altflyter Skrevet 15. juli 2013 #14 Skrevet 15. juli 2013 - Topp bladene og skoledagboken... huff - Mudd-buksene som var så stramme at man hadde problemer med å bøye seg ned - aaaalt for mye sminke i helt feile fargenyanser - pysjbukse på skolen - Stjal litt sprit fra hver av flaskene i barskapet så ingen skulle se at jeg hadde tatt noe, og blandet alt sammen i en flaske... - Skulket mattetimene og gymtimene... Angrer i grunnen ikke så mye på akkurat det. Læreren var så sløv at han gav meg gode karakterer på tross av at jeg nesten aldri møtte opp - Da det var "in" med selvskading - Emostilen - sier ikke mer... - Alt for korte jakker og gensere ute i minusgrader med magen bar... - Den intense innsatsen for å bli likt av "alle" - Var hekta på "a walk to remember" og syntes det var en fantastisk bra film - Snek meg ut om natten for å være med mye eldre gutter... Det skjedde dessverre mye der som kunne vært unngått om jeg hadde hørt på foreldrene mine - Syntes foreldrene mine var de slemmeste i hele verden fordi de var bekymret for meg, og ville ha meg hjemme i rimelig tid i helgene. De gjorde jo selvfølglig det bare fordi de hatet meg... Huff. Stakkars foreldrene mine... de fikk virkelig gjennomgå Hm... Det var det jeg kom på i farten. Kjenner jeg er glad jeg er voksen
Wonders Skrevet 16. juli 2013 #15 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Jeg var 10 år i 1990... og 20 år i 2000, bare for å si når jeg var ungdom... satt ved videosjappa å spiste MR. FREEZ, å venta på at de kule skulle stikke innom å spille billjard eller pinball... hadde med ghettoblaster på stranden. sykklet med blodsmak i munnen hjemover etter kor-øvelse for å se Beverly Hills 90210. Leste Starlett, og gråt av glede når mamma kjøpte mega stort Starlett til meg en helg. Puttet bomull i bh'n. Ingen hadde oppdaget det til langt etter videregående av mine venninder Satt ved fotballbanen å tittet på kjekke gutter, allerede da likte jeg bare han som var adoptert...hmmm Hadde den kuleste Pusurdagboken. Fikk lov til å droppe ryggsekk etter barneskolen og elsket mine bagger i stedet. Glemte at vi hadde gym og ikke svømming, så jeg løp rundt i badedrakten min i stedet. Sydde strikker til håret selv... Hadde scrunchie sokker i hvite og sorte... Endret 16. juli 2013 av Wonders 9
aquiz Skrevet 17. juli 2013 #16 Skrevet 17. juli 2013 trompetbukser som var svarte med knasj selvlysende mønster på, buffalo sko, kjempesmå topper som viste hele magen og halvkort oppklippet hår... NAM sier jeg bare! 1
Gjest Inggolf Skrevet 17. juli 2013 #17 Skrevet 17. juli 2013 Jeg elsker slike mimretråder! Det dukker opp så mange fantastiske minner! - Jeg stod på snowboard i boblebukse og en navlekort hettegenser med kun BH under. (Slet i mange år i etterkant med at sideflesket konstant var iskaldt og stive ledd i området rundt der) - Den sommeren etter at jeg ble 14 år ble brukt sammen med min bestevenninne og våre kjærester (som også selvfølgelig var gode kompiser!)..Hun var alene hjemme hver eneste dag så vi var hos henne fra morgen til kveld å drev med spiritisme, klespoker(!) og om-å-gjøre-å-kline-lengst-konkurranser Disse kjærestene våre var et par år eldre og fikk oss til å begynne å røyke denne sommeren, men uansett så ville jeg aldri, aldri,aldri vært foruten sommer`n år 2000!
Gjest celine Skrevet 17. juli 2013 #18 Skrevet 17. juli 2013 Djeeeeez, hvor skal jeg begynne? :D Tja, permanentkrøller og neonfarget tyllsløyfe (så ut som om en stor fugl hadde sluppet noe ned i håret mitt, i den tro at det var et reir) Selvklipte hullete bukser som var fulle av venners signaturer og hilsener (sprittusj er bra). Store, baggy gensere med flaggermusermer (helst i en eller annen neonfarge eller rosa) stappet ned i olabuksa (Levis 501, må vite) Svart skinnjakke og Mephisto sko (Isba om vinteren - med syltestrikk!) Silkeskjorter Skulderputer Bah, 80-tallet var piiiinlig! 1
Sitronmelis Skrevet 17. juli 2013 #19 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Jeg var vel fjortis i 2005.. - Husker det var såå populært med sånne wow gensere fra Bik Bok. Vi ble til og med mobba for det på juleballet..De lagde en sketsj om det - Digre joggebukser som man nesten drukna i var populært, og seff stappa neddi sokkene! Pysjbukser var også en klassiker - Tuppert hår og masse hårspray - Trutmunn - Habbo og msn sto også høyt på lista - Låtene til Cascada var meget populære Endret 17. juli 2013 av Tinalf 5
Sofie_22 Skrevet 18. juli 2013 #20 Skrevet 18. juli 2013 (endret) - Lindeberggensere, wow-genser - Kejo jakke, enorme boblejakker, uggs (det er vel fortsatt ganske vanlig) - Pysjbukse på skolen. Gjerne stappa nedi uggsene (jeg brukte heldigvis dette sjeldent, men skjønner at foreldrene mine kommenterte det). Husker spesielt de pysjbuksene med skriften "it's all about me" over hele buksen (hadde heldigvis aldri disse selv). - Alt for mye sminke; foundation i en altfor mørk nyanse, store mengder solpudder og skimmer - Bånd brukte alle en periode, husker jeg. Spesielt bendit og koffeliane bånd. - Belter med store beltespenner - Friis vesker - Brukte tights som bukse - Foundation/cover stick på leppene og et tynt lag lipgloss på toppen - David og goliat t-skjorter - Napapijri fleece og anorakk - Puttet cider/øl/sminroff i sokker slik at de ikke skulle klirre (jeg var nok litt eldre enn 14, men fortsatt fjortisstadiet) - MSN, myspace og piczo - Trutemunn og ulike merkelige poseringer på bilder - Filmer og serier: One tree hill, the OC, a walk to remember, notebook, mean girls og freaky friday - "Lizzom, koz, klemz, skjer'a, ikke noe spess, superduper glad i deg", var ord og setninger som ble flittig brukt på MSN og i tekstmeldinger. Og selvfølgelig fulgt av drøssevis av smilyer og hjerter Jeg har egentlig mange gode minner fra den tiden, men jeg gremmes over hvordan jeg og venninnene mine sminket oss. Skjønner virkelig ikke hvordan vi kunne synes at et halvt tonn med sminke var kledelig. Endret 18. juli 2013 av Sofie_22 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå