Gå til innhold

Ser ikke selv at jeg er "pen"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20 år gammel, og har det siste året gått ned en del i vekt. Er fortsatt ikke tynn, men ligger innenfor normal BMI. :)

Jeg var sammen med en gutt i nesten 2 år, som ble slutt for noen måneder siden. Aldri opplevd noe spesielt oppmerksomhet fra gutter før jeg ble sammen med han, eller når vi var sammen.

Men etter jeg ble singel så er det blitt veeeldig mye oppmerksomhet rettet mot meg. Jeg skjønner det ikke. Har alltid vært feit, sjenert og en "taper". Nå virker det som om jeg plutselig er pen?? Har blitt flinkere å sminke meg det siste året, kler meg mye bedre enn det jeg gjorde før og er vel generelt blitt flinkere med å stelle meg da.

Det er mange gutter som skriver til meg daglig på facebook. Både bekjente og fremmede kontakter meg veldig ofte. Opplever også at guttegjenger og menn sier jeg er veldig pen, spør om jeg er singel osv når jeg er på jobb. (Jobber på en bensinstasjon) Om jeg er ute på byen får jeg ofte masse komplimenter fra gutter, og som kommer bort for å prate osv..

Jeg kjenner ikke dette igjen. Det er ikke meg. Jeg har alltid vært den stille og usynlige jenta som ingen legger merke til. Det er jo koselig med oppmerksomhet så klart, men jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det, aldri opplevd dette før.

Jeg er ikke en sånn typisk jente som gutter sikler ikke. Er ikke blond med store ouooer, tynn og blåøyd. Jeg er brunette, brune øyne, og får ofte høre at jeg ser spansk eller latinsk ut. Trodde ikke det var noe som guttene likte..

Skjønner ikke noe av hva som skjer nå. Ikke for å skryte, men det virker nesten som jeg kan "velge og vrake". Er mange som spør om å finne på noe, se film og slike ting..

Jeg vil ikke være en slik person som blir sett på som en bitch eller som bruker gutter. :( Det er så langt i fra personligheten min du kan komme. Vet ikke om det jeg svarer regnes som flørting en gang.. Jeg er jo hyggelig mot guttene, smiler mye. Har bare sagt ja til en "date" men han var ikke noe for meg.. veldig pågående og ikke min type gutt.

Hva er dette for noe? Er redd for å bli en overflatisk person som tror jeg er noe.. :(

Anonymous poster hash: 2d923...45d
Videoannonse
Annonse
Gjest JakeGreen
Skrevet

Hva er dette for noe? Er redd for å bli en overfladisk person som tror jeg er noe... :(

Et gap mellom selvbildet ditt og virkeligheten.

Du er attraktiv. Bli vant med det.

Hvorfor skulle du ikke tro du er noe?

:)

AnonymBruker
Skrevet

Det lyser nok lang vei at du er usikker. Dette plukker guttene opp og de ser på deg som et lett ligg.

Anonymous poster hash: a702c...403

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ei sånn jente som deg :) Veldig usikker, sjenert og dårlig selvbilde. Vist jeg hørte en gutt hadde sagt jeg var pen så kunne jeg ikke tru det. Hadde ei venninne i klassen som også var venninne med de "populære" jentene da vi gikk på ungdomskolen.

En dag fortalte hun meg de hadde snakket om meg, og da hadde de sagt at hadde "Lene" vært litt mere frampå og ikke vært så sjenert så hadde hun fått seg kjæreste med engang. For de mente jeg var ei søt jente. Og par av guttene hadde velogså sagt jeg var søt, da de snakket om meg. Og jeg var (og er vel fremdeles) ikke flink til å ta til meg kompliment.

Da jeg begynte på videregående så flyttet jeg vekk på hybel som 17 åring. Og det forandre meg mye. Lettere å forandre seg i et nytt miljø, jeg fikk styrket selvbildet mitt mere, og jeg ble jo populær blandt guttene!! Mange som var forelsket i meg, og var sjeldent jeg skjønte det før før jeg fikk det fortalt av de eller av andre.

Nå er jeg blitt 30 år og har familie da :) Men som 19 åring fikk jeg min første kjæreste. Hadde jo klina litt på fest og sånt med noen gutter (men jeg låg ikke med det, bortsett fra en som jeg hadde et tuskeforhold med, men det ble likksom ikke noe mere mellom oss)

Var sammen en god del år, og jeg gikk da ut av det forholdet med barn. Trudde aldri jeg kom til å finne meg en ny kjæreste siden jeg var alenemor. Men der tok jeg feil igjenn :) Fikk mye oppmerksomhet og skulle tru det stod singel i panna på meg. Prøvde å skremme vekk de jeg ikke var så interesert i å si jeg hadde barn, men det var tydligvis ikke noen problem. Hadde vel et kort forhold før jeg traff mannen i mitt liv :) Men var en gøy singelperiode jeg hadde med mye opppmerksomhet. Jeg er heller ikke "løs på tråden"

Har også vært ute nå i senere tid ilag med to venninner, der ho ene laga litt styr, så såg jeg en fyr som holdt øye med oss. Tenkte jeg uff hva er det han trur om oss. Gikk vi til en annen plass, og han dukket opp der også etterhvert. Også der satt han og holdt øye med meg. Jeg trudde han tenkte der er ho med sa to venninnene fra den andre plassen. Og trudde han tenkte negativt om oss. Helt til han kom bort og sa " har lagt merke til deg og sett på deg i hele kveld, du er veldig søt" Den kom uventa. Men jeg hadde kjæreste(han jeg er sammen med nå) Så jeg er ikke flink til å ta signaler fra mannfolk tydligvis :)

Og jeg går ikke å trur jeg er så pen heller. Non dager jeg ser meg i speilet, ok jeg ser grei ut, andre dager uff så stygg jeg er. Så selvbildet mitt er litt opp og ned enda.

Så jeg trur du alltid har vært ei søt, pen jente, men du har vært stille og forsiktig og vært litt annonym. Men du har blitt litt mere sikrere på deg som person med åra, og det stråler igjennom så du kanskje ikke er fult så annonym lengre? Det er min konklusjon ut fra det du skriver.

Nå virker kanskje dette som et skryteinnlegg, men jeg bare skriver sånn jeg har opplevd fra å være en stille beskjeden person til hvordan jeg ble. Og jeg føler meg ikke som jeg er noe penere enn helt vanlige mennesker.

Husker ei venninne av søstern sa til meg da jeg var tildlig i 20 årene. "Du er den penseste jeg noen gang har sett" Og advarte meg om at jeg ikke måtte bli " jeg vet jeg er pen og høy på pæra" og det har jeg heller aldri vært (håper ikke innlegget er virker som jeg er det, men jeg skriver bare sånn det er )

Anonymous poster hash: 9c642...bab
Skrevet

Det lyser nok lang vei at du er usikker. Dette plukker guttene opp og de ser på deg som et lett ligg.

Anonymous poster hash: a702c...403

Dessverre, men ja.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere har rett, at de kun er ute etter et ligg ja..

Anonymous poster hash: 58685...91e
Skrevet

Er ikke blond med store ouooer, tynn og blåøyd.

:laugh: Dette var søtt, syns eg! Reknar med det pupper du siktar til her?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det samme "problemet" som deg. Jeg får ekstremt mye oppmerksomhet, og har hørt av flere at jeg blir snakket om av en del gutter, og da nevnes det at jeg er veldig pen osv.

Jeg har pent hår, fin klesstil og en fin, trent kropp. Jeg ser at ansiktet mitt er ok, men ikke at det er noe spesielt. Føler meg ofte stygg, selv om jeg innerst inne vet at jeg ikke er det. Likevel forstår jeg ikke hvorfor jeg får så mye oppmerksomhet som jeg gjør.

Antakeligvis ser vi mye bedre ut enn hva vi selv tror. Man er ofte flink til å legge merke til det eventuelle negative selv, mens andre ser helheten og bryr seg ikke om småfeil eller latterlige komplekser vi selv har.

Oppmerksomhet hadde du ikke fått av gutter, dersom du ikke var attraktiv. Lover! :)

Anonymous poster hash: aebda...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...