Gjest Muslingen Skrevet 21. april 2004 #21 Skrevet 21. april 2004 Det var meg over her...trodde jeg var innlogget...
Gjest EvaL Skrevet 21. april 2004 #22 Skrevet 21. april 2004 Dette med belønning er en flott "oppfinnelse" - enten det er klistremerker eller en sjokoladebit. Det vil uansett være en oppmuntring til barnet om å prøve litt ekstra. Da er vi jammen uenige. Jeg syns det er helt hårreisende å skulle gi belønning for noe så naturlig som det å gå på do. Barna skal ikke få belønning for alt de får til. Det ligger i barns natur å ville mestre ting, vel å merke når de er klare for det selv. Belønning er etter mitt syn noe overivrige forldre gir for å få barnet tørr så fort som mulig for å slippe bleieskift. Når ungen selv ikke er interresert, ja så må de lures på potta med bestikkelser, i stedenfor å vente noen måneder til ungen selv finner ut av dette og selv bestemmer at hun/han ikke vil ha bleie på seg lenger. Syns Annbjørg har en flott og avslappet holdning til dette med bleieavvenning jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå