Gå til innhold

Dere som er relativt slanke


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når dere ligger flatt på ryggen uten å stramme magen, kjenner dere pulsen når dere legger hånden på magen? Ca. rett over navlen?

Jeg kjenner en klump der, som pulserer. Er dette magesekken? Er det vanlig eller burde jeg sjekke det hos legen?

Anonymous poster hash: 168a1...15f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. det kjenner jeg.



Anonymous poster hash: 616c3...f61
AnonymBruker
Skrevet

Når dere ligger flatt på ryggen uten å stramme magen, kjenner dere pulsen når dere legger hånden på magen? Ca. rett over navlen?

Jeg kjenner en klump der, som pulserer. Er dette magesekken? Er det vanlig eller burde jeg sjekke det hos legen?

Anonymous poster hash: 168a1...15f

Jepp jeg kjenner det.

Det pulserer også nå når jeg ligger på magen.

Anonymous poster hash: ca259...72b

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt, og ikke noe å bekymre seg over ;) Det er pulseringer fra aorta abdominalis du kjenner. Dette er en stor pulsåre som går nedover fra hjertet, og deler seg i to grener like nedenfor navlen. På noen slanke personer, kan man også se pulsasjonene når de ligger på ryggen :)



Anonymous poster hash: 33934...e2b
Skrevet

Jeg ser pulsen på magen, veldig godt også. :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg ser den også veldig godt. Har ikke tenkt på det før, men for en stund siden utbrøt venninna mi at det der UMULIG kunne være normalt, og da ble jeg litt usikker.

Ts

Anonymous poster hash: 168a1...15f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser pulsen på magen, veldig godt også. :ler:

Jeg også!! Og har alltid lurt på om alle kan det eller om det er noe jeg burde få sjekket. Men da fikk jeg jo svar på det! 😃

Anonymous poster hash: cda8d...b11

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg kan kjenne den, og jeg er i følge BMI-kalkulatoren akkurat vippet på overvektig. :fnise: Men, har flat mage. Jeg ser den ikke, men om jeg holder hånda lett over magen, så kjenner jeg tydelig puls, omtrent to fingerbredder over navlen.

Jeg synes det er ekkelt å kjenne på. (Men får også noia av håndbaken og blodårene der..)

Skrevet

Jeg kan også se den. La ikke merke til det før jeg skulle få tattovering på magen, og tattovøren påpekte at magen min pulserte :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er normalvektig(ingen valker) og jeg ser og kjenner at det pulserer der du beskriver det. Hos noen ser man det bedre hos andre. Alt er helt normalt!



Anonymous poster hash: 56b5e...470
AnonymBruker
Skrevet

Normalt både å se og kjenne at det pulserer, men hvis du kjenner en pulserende klump, bør du bli undersøkt av lege for sikkerhets skyld



Anonymous poster hash: 6341a...93c
Skrevet

Jeg er slank, og kjenner eller ser ingenting ;)

Skrevet

Jeg kjenner det og ser det.

Mens jeg gikk gravid var jeg overbevist om at det var morkaka som gjorde så magen pulserte. Ble litt satt ut når magen ikke slutta å pulsere selvom baby og morkake hadde kommet ut :P hahaha

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank, og kjenner eller ser ingenting ;)

Kanskje du trener mye og har sterke magemuskler? Jeg kjenner eller ser det ikke når jeg strammer musklene i magen.

Ts

Anonymous poster hash: 168a1...15f

Skrevet

Jeg både ser og kjenner pulsen der! Hvis jeg f.eks legger et viskelær der så rører det seg i takt med pulsen.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg er tynn og ser nå at magen min pulserer! :laugh: Kult! Har ikke tenkt på det før :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...