TuttaV Skrevet 4. desember 2013 Forfatter #461 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Må litt av at du glemte urinprøve.. Så kjedelig med alle regningene som strømmer på! Ble rimelig da jeg innså det selv ikke vant til å være pasient... Skylder på det Takk for trøst, det trengs. Blir så usikker når det kommer så mye uventede regninger i starten. Hvor skal dette ende liksom? Blir jo helt panisk i forhold til det videre budsjettet også... Har vi nok penger? Eller må vi i ny samtale med bank? Vil nødig ta opp mer i lån, for har jo lyst til å leve ved siden av! I tillegg har jeg jo laget belysningsplan og har ideer om hvordan jeg vil ha det innvendig, og jeg føler det er de pengene som ryker først Endret 4. desember 2013 av TuttaV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. desember 2013 #462 Del Skrevet 4. desember 2013 Håper det blir noen positive overraskelser underveis også, sånn at både belysningsplan og innredningsønsker kan bli realisert! Skjønner godt at dere får litt noia over hvordan det skal bli, jeg kjenner at kontrollfriken i meg blir litt nervøs på deres vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #463 Del Skrevet 5. desember 2013 Håper det blir noen positive overraskelser underveis også, sånn at både belysningsplan og innredningsønsker kan bli realisert! Skjønner godt at dere får litt noia over hvordan det skal bli, jeg kjenner at kontrollfriken i meg blir litt nervøs på deres vegne Godt å dele nervøsiteten med noen I går fikk vi siste "spesifikasjon", men det var egentlig langt fra noen spesifikasjon kun opplistede summer uten timelister eller fakturaer å vise til. Totalsummen var derimot ytterligere redusert "fordi han ikke fant kvitteringer". Hittil har han jekket seg ned ca 100 000kr fra den opprinnelige summen. Kjære er lysten på å betale nå, for å bli ferdig med hele greia, men jeg får det fortsatt ikke helt til å stemme. Virker som om han bare har plukket summer fra løse lufta og putter på småting for å få prisen til å gå opp så jeg vil ned minst 25 000kr til. Kjære sa i går kveld... "fy søren du er seig altså. Minn meg på at jeg aldri vil møte deg i en rettsak" Bare for å avslutte et klagete innlegg med enda mer klaging. På fergeleiet i morges var det selvfølgelig fullt, så kom ikke med med bilen. Det er forsåvidt greit. Det som ikke er greit at de idet jeg parkerer for å hive meg med til fots, så bare kjører de!! Ett stykk sint frue sto igjen og lot dem høre det for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 5. desember 2013 #464 Del Skrevet 5. desember 2013 Makan til frekk fergefører! Det var da utrolig ufint gjort!! Skjønner godt du lot dem høre det da altså!! Må du vente lenge på neste ferge? Håper dagen tar seg opp etter en trøblete start! og så må jeg le litt av at V-mannen ikke vil møte deg i en rettssak. Du skal se han blir ekstra opptatt av å pleie forholdet fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #465 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg tar vanligvis ferga 0630. Neste ferge går 0815, så noe ventetid kan du si ikke kommer frem på jobb ennå men sitter i det minste på ferga. Ja, jeg får minne han på det utsagnet hvis han begynner å glemme seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 5. desember 2013 #466 Del Skrevet 5. desember 2013 At han allerede har gått ned 100.000 viser jo bare at dere har rett da. Jeg ville nok gjort som deg, fått han til å hvertfall gå ned de 25.000 også. Er det mye mer enn det du/dere ikke er enige om nå? Hadde blitt så sinna om jeg var deg i dag! Vente nesten to timer fordi dumme ferga bare stikker av Kjenner jeg får høyt blodtrykk av å tenke på det jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #467 Del Skrevet 6. desember 2013 At han allerede har gått ned 100.000 viser jo bare at dere har rett da. Jeg ville nok gjort som deg, fått han til å hvertfall gå ned de 25.000 også. Er det mye mer enn det du/dere ikke er enige om nå? Hadde blitt så sinna om jeg var deg i dag! Vente nesten to timer fordi dumme ferga bare stikker av Kjenner jeg får høyt blodtrykk av å tenke på det jeg Nå er det blitt helt tydelig at han driter seg ut. Han prøver å ta betalt for er gammelt oppdrag som vi per mail har bekreftelse (fra han selv på et tidligere tidspunkt) at er ferdigbetalt. Så nå er det egentlig minst 75 000kr vi er uenige om. Jeg er fristet til å tro ganske mye mer! Han har begynt å trekke inn HELT usaklige ting, bla at man ikke går i butikken og spør hva butikkeierne betaler for egg og brød i innkjøp. Han vil nemlig ikke vise frem "sine fakturaer". Hallo, vi skjønner jo også at han tar et påslag men dette skal jo være rimelig! Dessuten kan man definitivt få vite hva brød og egg koster i innkjøp Hele saken er blitt litt latterlig nå. Fyren er dummere enn han skjønner selv vi tenker forliksrådet neste. Der må han vise frem dokumentasjonen uansett. Det ble jo så mye surr i går at jeg t.o.m glemte å starte på den hjemmelagde karamellpuddingen vi skal nemlig arrangere et lite julebord for jobben (vi blir 4 par)! Heldigvis hadde jeg beregnet god tid, så kan fortsatt rekke å gjøre det i kveld må bare huske å vanne ut pinnekjøttet også. Med stor fare for å glemme noe når det blir to ting på en gang her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 6. desember 2013 #468 Del Skrevet 6. desember 2013 Det er virkelig bra dere (eller du ) står på krava!! Det blir jo massevis av penger spart for dere! Og jeg tenker at det endelige beviset på at han prøver å svindle dere er at han klager på at man ikke spør om råvarepris andre steder, hadde han ikke hatt noe å skjule hadde han jo ikke brydd seg om det heller... Jeg heier på dere og håper dere får alle fakta på bordet, og ikke minst riktig pris! Lykke til med karamellpudding og pinnekjøtt! Jeg kjenner jeg ble litt misunnelig, det er fare for at det ikke blir pinnekjøtt på meg i år.... Da jeg var yngre spiste vi det på nyttårsaften (ribbe på julaften), men etter at jeg flyttet hjemmefra er det vanskeligere å få til. Og det er jo så godt (og ignorer nå at jeg ikke er fan av sau, som ble nevnt i min dagbok tidligere i uka, pinnekjøtt er nemlig unntaket ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. desember 2013 #469 Del Skrevet 6. desember 2013 Kjenner at byggedrømmen blir litt svakere når jeg leser om sånne idioter som dere har med å gjøre nå altså. Er det mulig! Bra at dere ikke gir dere med dette, er jo myye penger det er snakk om. Det er jo ikke rart man begynner å lure på hvor store summer det egentlig er snakk om, når han reagerer sånn som han gjør. Pinnekjøtt og karamellpudding Jeg kommer innom deg på middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #470 Del Skrevet 8. desember 2013 Det er virkelig bra dere (eller du) står på krava!! Det blir jo massevis av penger spart for dere! Og jeg tenker at det endelige beviset på at han prøver å svindle dere er at han klager på at man ikke spør om råvarepris andre steder, hadde han ikke hatt noe å skjule hadde han jo ikke brydd seg om det heller... Jeg heier på dere og håper dere får alle fakta på bordet, og ikke minst riktig pris! Lykke til med karamellpudding og pinnekjøtt! Jeg kjenner jeg ble litt misunnelig, det er fare for at det ikke blir pinnekjøtt på meg i år.... Da jeg var yngre spiste vi det på nyttårsaften (ribbe på julaften), men etter at jeg flyttet hjemmefra er det vanskeligere å få til. Og det er jo så godt (og ignorer nå at jeg ikke er fan av sau, som ble nevnt i min dagbok tidligere i uka, pinnekjøtt er nemlig unntaket ) Jeg er også interessert i å betale rett pris. Det kan jo godt hende at summen er dyrere enn det vi tror og håper, men vi har da krav på å få vite hva pengene går til! Og det i detalj Nå har vi "erklært" oss uenige og betaler ham det vi mener han reelt har krav på, og vil han ha noe mer penger, så får han oppsøke Forliksrådet Pinnekjøtt er superdigg! MÅ ha pinnekjøtt en eller annen gang i jula - blir ikke skikkelig jul uten. Har du prøvd å lage selv? Superenkelt Kjenner at byggedrømmen blir litt svakere når jeg leser om sånne idioter som dere har med å gjøre nå altså. Er det mulig! Bra at dere ikke gir dere med dette, er jo myye penger det er snakk om. Det er jo ikke rart man begynner å lure på hvor store summer det egentlig er snakk om, når han reagerer sånn som han gjør. Pinnekjøtt og karamellpudding. Jeg kommer innom deg på middag! Ja, det er ganske horribelt. Vi har bl.a. nettopp funnet ytterligere ett bevis for at han ikke har hold i de summene han krever. Han har i sin "spesifisering" listet opp noen avgifter til kommunen. Ved nærmere ettersyn har disse fakturaene kommet til oss, og vi har betalt de selv for lenge siden. Han krever altså 10.000kr for fakturaer han selv aldri har sett snurten av For en type Vi lærer nå underveis, så krysser fingrene for en ryddigere prosess videre Det var godt du ikke kom på middag, for det ble ikke noe som helst igjen Maten ble godt likt, så alt forsvant gitt. Og vi hadde tatt i i beregningene Jeg synes karamelliseringen til puddingen ble litt svidd, men greide å "dekke det over", så sluttresultatet ble bra ------------ Veldig trivelig julebord i går og med mye rydding gjort i går kveld før sengetid, var det lite igjen til morgenen. M var en engel også og sto opp kl. 09.20 Nå sitter vi her med tente stearinlys i hele huset og slapper av mens M har sin (sene) ettermiddagslur og vinterhufsetufseværet blåser utenfor. Senere blir det minijuleverksted med M. Hun skal få kline glitter og stjerner utover litt tykt ark, også skal jeg ta et ark i en kontrastfarge og klistre over, men med et utklippet vindu formet som stjerne/juletre o.l. Planlagt at dette skal bli pakkelapper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. desember 2013 #471 Del Skrevet 8. desember 2013 Herlighet for en idiot dere har fått med å gjøre. Får håpe dere har fått deres dose uflaks og at resten går så knirkefritt som mulig Ja da var det jammen godt jeg ikke kom Man kan jo ete seg ihjel på pinnekjøtt, det er jo så syykt godt. Synes karamellpudding kan være litt tricky, men skal nok mye til for å ødelegge det helt da, er sikker på den ble knallgod likevel! Koselig med minijuleverksted, blir sikkert kjempestas med glitter og stjerner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #472 Del Skrevet 8. desember 2013 Åh jadda, det skulle helst være bare mer og mer stjerner og glitter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. desember 2013 #473 Del Skrevet 8. desember 2013 Man kan vel aldri få nok glitter? Kommer nok aldri til å glemme pappas fortvilte blikk når vi holdt på med sånne ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 9. desember 2013 #474 Del Skrevet 9. desember 2013 Pinnekjøtt er superdigg! MÅ ha pinnekjøtt en eller annen gang i jula - blir ikke skikkelig jul uten. Har du prøvd å lage selv? Superenkelt Nei, har ikke prøvd å lage selv. Hjemme hos oss er det bare jeg som vil ha nemlig... Så det blir ikke akkurat så aktuelt å sette i gang pinnekjøttmiddag for en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 9. desember 2013 #475 Del Skrevet 9. desember 2013 forstår godt at du ønsker å vente med betaling til håndverkeren... Det er jo tydelig at summen ikke er rett ennå Koselig med glitter og stas, kan tenke meg pakkelappene ble fine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #476 Del Skrevet 9. desember 2013 Nei, har ikke prøvd å lage selv. Hjemme hos oss er det bare jeg som vil ha nemlig... Så det blir ikke akkurat så aktuelt å sette i gang pinnekjøttmiddag for en... Åh, skjønner... Da blir det jo noe annet. Minn meg på å invitere deg neste år forstår godt at du ønsker å vente med betaling til håndverkeren... Det er jo tydelig at summen ikke er rett ennå Koselig med glitter og stas, kan tenke meg pakkelappene ble fine! Ja, det blir mer og mer tydelig for oss at vi gjør rett i å være "vanskelige". Nå har t.o.m. V-mannen ingen kvaler mot å være gnukk med betalingen --------------------------- Siste vakta før 3. trimester-fritaket i dag! Måtte feires med å kjøpe meg Fjordland Juletallerken til middag (og en pose toffin ). Planen for kvelden er å lage oversikt over de to ulike permisjonsmulighetene Har ikke detaljene lønnsmessig, men får ta et cirkabeløp for meg tror jeg... Ellers er det nedtelling til juleferie nå. Under 12 døgn til vi reiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 10. desember 2013 #477 Del Skrevet 10. desember 2013 Åh, skjønner... Da blir det jo noe annet. Minn meg på å invitere deg neste år Åh, det hadde vært superkoselig!!! Hurra for siste vakt før fritak og nedtelling til juleferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #478 Del Skrevet 10. desember 2013 Åh, det hadde vært superkoselig!!! Hurra for siste vakt før fritak og nedtelling til juleferie! Vi kan ta en pinnekjøtt- og julefilmkveld Ingen vakter igjen nå!! Det betyr at tredje trimester er på trappene! graviditeten har gått så fort denne gangen syns jeg. Fant ut at det var absolutt ingen vits i å ta 80% permisjon. Taper mange mange tusen på det. Jeg er nemlig litt tvilende til hvor lett det er å få jobb i november/desember neste år, men jeg skal nå gjøre mitt beste hvis det går greit økonomisk må jeg innrømme at det hadde vært digg å starte først i 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 10. desember 2013 #479 Del Skrevet 10. desember 2013 3. trimester fritak?? Kepasa?? Utdype please, for nå ble jeg skikkelig nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. desember 2013 #480 Del Skrevet 11. desember 2013 Vi kan ta en pinnekjøtt- og julefilmkveld Jaaaaa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå