Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal sannsynligvis en tur til Gdansk i høstferien, med datteren på 15. Men hvor er det best å bo? I Gdansk eller i Sopot?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor varmt det er i Gdansk i oktober, men Sopot er vel stort sett bare strand? Så hvis ikke dere reiser der for å ligge på stranda, vil jeg anbefale å bo i Gdansk (i gamlebyen) fr så heller å ta taxi til Sopot hvis det er strandvær. Er ikke så veldig dyrt med taxi. I Gdansk er det gåavstand til koselige gater med små butikker, flere restauranter og ikke minst kjøpesenter med ganske ok butikkr :)

Anonymous poster hash: ef90a...21d
  • Liker 1
Skrevet

Har ikkje vore i Sopot, men Gdansk kan vertfall anbefales.

Skrevet

Gdansk er så nydelig, hvertfall gamlebyen. Har ingen anbefalinger bortsett fra å nyte turen :)

Skrevet

Takk for svar, da satser vi nok på å bo i Gdansk. Er bare meg som har et litt nostalgisk forhold til Sopot, etter å ha gått og valset langs stranden mellom Gdynia og Sopot med min første kjæreste sånn i 16 års alderen. Er nok store forandringer siden slutten av 70-tallet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Du får mer overnatting for pengene i Gdansk. Ellers er jo Sopot rett og slett nydelig.

Om du ikke bor akkurat midt i gamlebyen finnes det hoteller i type 5 minutters gåavstand dit som ikke koster allverden. Og gåavstand til gamlebyen betyr også gåavstand til hovedjernbane og andre offentlige kommunikasjoner.

Skrevet

Hilton i Gdansk er veldig bra, ligger fint til, og koster ikke skjorta.

Skrevet

Så ble det tur til Krakow for datteren og meg 8 - 11 aug i stedet. Har vært i Krakow 2 ganger før, og det er en flott by.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hilton i Gdansk er veldig bra, ligger fint til, og koster ikke skjorta.

Hilton er fint, men det er billigere på mottsatt side av hovedgaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...