Gå til innhold

Grønn "olje" fra adapter, giftig?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Plukket opp adapteren til laptopen min, og fikk noe grønn oljeaktig på fingrene. Uten å tenke meg om slikket jeg det av, og det smakte heldigvis såpass ille at jeg spyttet det ut igjen. Har nå skylt tungen grundig, og pusset etter alle kunstens regler. Merker ingenting, men det er bare et par minutter siden det skjedde.

Men hva er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er giftig, men jeg ville vert forsiktig med å bruke laderen. At noe lekker kan være tegn på at den er ødelagt.

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke om det er giftig, men jeg ville vert forsiktig med å bruke laderen. At noe lekker kan være tegn på at den er ødelagt.

Den blir kassert så snart som mulig, bestilte ny på flekken. Frem til det så blir det MEGET forsiktig bruk, når jeg mer eller mindre sitter og ser på den.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er begynnende rust (det kan være grønt og flytende, det er heller avfall fra at det begynner å ruste) eller om det rett og slett er olje i laderen - det er det i noe elektronikk.

Uansett er det ikke særlig sunt å innta, men så lenge det kun var små mengder du fikk i deg er det ingenting å bekymre seg for. Du kan alltids bruke noe alkohol til å vaske det bort, uten at jeg kan garantere at det fikser alt, men det er like greit å få seg ny lader.

Anonymous poster hash: f7168...4f3

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke om det er begynnende rust (det kan være grønt og flytende, det er heller avfall fra at det begynner å ruste) eller om det rett og slett er olje i laderen - det er det i noe elektronikk.

Uansett er det ikke særlig sunt å innta, men så lenge det kun var små mengder du fikk i deg er det ingenting å bekymre seg for. Du kan alltids bruke noe alkohol til å vaske det bort, uten at jeg kan garantere at det fikser alt, men det er like greit å få seg ny lader.

Anonymous poster hash: f7168...4f3

Rust kan stemme ja... var ganske metallisk smak. Men blågrønn rust? Det hadde aldri falt meg inn kunne være det.

Men nå er det endel timer siden, og jeg merker ingenting utenom et migreneanfall som er på vei, men det er like gjerne stress. Så satser på det gikk bra.

AnonymBruker
Skrevet

For guds skyld, ikke bruk den laderen, selvom du bruker den så forsiktig som du bare kan så kan det nok få konsekvenser om den er lekk

Anonymous poster hash: 2f576...303

Skrevet

Er det tyntflytende? i såfall kan det være væske fra kondensatorer. Isåfall vil det lekke til det er tomt, for så å kortslutte. Ikke sikkert det trenger å være så heldig for pcen din sin del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...