Gå til innhold

nupper inngrodde hår

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

j

Endret av marion ligas
Videoannonse
Annonse
Gjest Murica
Skrevet

Det er helt normalt, ikke noe å henge seg opp i =)

Skrevet

Det er helt normalt, ikke noe å henge seg opp i =)

Det er ikke det. Alle andre har glatt og fine bein...

Skrevet

Hvordan barberer du deg, da? Det er viktig å være fuktig og våt på bena når man barberer, og etterpå må du smøre bena med parfymefri og fuktighetsgivende krem. Gjerne aloe vera.

Om du har mye nupper, kan det også komme av kosthold. Spiser du mye gluten og melkeprodukt? Spiser du lite protein, fett og grønskaker?

Skrevet

Hvordan barberer du deg, da? Det er viktig å være fuktig og våt på bena når man barberer, og etterpå må du smøre bena med parfymefri og fuktighetsgivende krem. Gjerne aloe vera.

Om du har mye nupper, kan det også komme av kosthold. Spiser du mye gluten og melkeprodukt? Spiser du lite protein, fett og grønskaker?

Jeg pleier å være fuktig og våt på bena når jeg barberer meg.... spiser normalt men ikke så mye fett og grønsaker ....vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre

Skrevet

Jeg pleier å være fuktig og våt på bena når jeg barberer meg.... spiser normalt men ikke så mye fett og grønsaker ....vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre

Smører du deg på bena etter barbering? After-sun pleier å være bra.

Huden gjenspeiler kostholdet vårt. En sunn hud har et sunt kosthold.

Det er viktig å drikke mye vann hver dag. Det er også viktig å spise grønsaker til hvert måltid, og å spise protein og fett til hvert måltid. Spis frukt og bær hver dag - lag deg gjerne en smoothie.

Melk og gluten og sukker er ikke bra for huden eller tenner eller helsa ellers...

Skrevet

Smører du deg på bena etter barbering? After-sun pleier å være bra.

Huden gjenspeiler kostholdet vårt. En sunn hud har et sunt kosthold.

Det er viktig å drikke mye vann hver dag. Det er også viktig å spise grønsaker til hvert måltid, og å spise protein og fett til hvert måltid. Spis frukt og bær hver dag - lag deg gjerne en smoothie.

Melk og gluten og sukker er ikke bra for huden eller tenner eller helsa ellers...

Tusen takk for rådet. Visste ikke noe om det. :)

Gjest Murica
Skrevet

Syns jeg ser folk med nuppete bein overalt.

Gjest Nanne70
Skrevet

Vet ikke om disse tipsene kan hjelpe, men - sørg for at barberhøvelen er skarp, sett gjerne i et nytt blad. Bruk et godt, fuktighetsgivende skum/gel eller barberolje og skyll høvelen ofte under barberingen. Pass på at huden er tilstrekkelig fuktet med varmt vann, det beste er å dusje en stund før du barberer.

Etpar-tre ganger i uka kan du peele beina med f.eks. denne peelingen. Jeg har også god erfaring med å bruke bodylotion med melkesyre, hos meg tok det nuppene på baksiden av lårene i løpet av noen få dager. HTH Original Lotion (som du får kjøpt i dagligvare) er et billig og bra alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...