AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ble for ca 2 uker siden lagt inn på sykehus pga. sterke brystsmerter. Jeg slo ikke ut på EKG eller CRP, men hadde høy puls og lavt blodtrykk. Sykepleieren mente det bare var psykisk, men da legen kom og lyttet så la han meg inn med en gang. Jeg vet ikke om han hørte noe, eller hva som var greia. Dagen etter ble jeg skrevet ut igjen, ingen flere undersøkelser ble gjort, men jeg fikk beskjed om å ta det helt rolig i noen uker og ikke stresse, drive med hard fysisk aktivitet osv. Det er veldig mange som vil si at det sikkert bare var et angstanfall eller noe annet psykisk (er ung, 23 år), men disse brystsmertene ligger tydeligvis i familien ettersom faren min, onkelen min og farmoren min har hatt veldig like symptomer. Alle har blitt lagt inn med mistanke om hjerteinfarkt, men EKG viser ingenting. (dette fikk jeg vite av pappa da jeg ble lagt inn) Smertene oppstår bak brystbenet og ståler ut mot venstre sidte, opp i venstre skulder, ut i ryggen bak og i øvre del av magen. Det kjennes ut som et sterkt press på brystkassen og det blir vanskelig å puste ordentlig, blir kvalm og svimmel og etterhvert veldig trøtt og sliten. Det dukker oftest opp etter fysisk aktivitet. Det kan vare fra noen minutter opptil flere dager. Jeg har hatt samme type brystsmerter da jeg var yngre, men aldri så ille som det var nå sist. Farmoren min har nå hatt to hjerteinfarkt, og legen hennes mener at det er fordi noe legger press på hjertet/lunger eller blodårer rundt som gjør at hjertet må jobbe veldig hardt. Han vil desverre ikke utrede henne noe mer, fordi hun er såpass gammel (over 90). Faren min har legeskrekk og nekter å bli utredet og onkelen min døde for noen år siden (hjertet), så der er det ingen muligheter. Alle tre har slitt med dette store deler av livet. Jeg syns jo dette her er veldig skummelt, og jeg vet jo aldri når det kan komme igjen. Er det sånn at jeg kan be om at dette blir sjekket nøyere? Må jeg da henvende meg til fastlegen, og hva burde evt. han gjøre? Er det noen som vet, som har hørt om noe lignende tidligere eller som har noen forklaring eller råd om hva det kan være og hva jeg kan gjøre videre? Dette ble veldig langt, men setter pris på det hvis jeg kan få noen ordentlige svar. Anonymous poster hash: 63639...e26 Anonymous poster hash: 63639...e26
lovedrug Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Har det sånn selv:( Tror det kommer av angst,men kjennes mere ut som en kniv. Grusomt når det står på,men det er ikke lenge heldigvis:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå