AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg er en jente på 22 år som de siste årene har utviklet skikkelig sterk flyskrekk. Skal fly i 4 timer i morgen og er skikkelig stressa! Jeg vet ikke hvorfor siden jeg aldri har opplevd noe spesielt i et fly og har flydd 2-4 ganger i året siden jeg ble født omtrent. Tidligere har jeg tatt vival når jeg skal fly, men jeg følte at det bare gjorde meg rolig på utsiden og angsten var like sterk på innsiden. Nå har jeg fått sobril 10 mg. Legen anbefalte meg å ta en dagen før jeg skulle fly hvis jeg følte meg skikkelig stressa da. Så jeg tok en for 2,5 timer siden og merker ingenting annet enn at jeg er litt trøtt. Angsten er der fortsatt. Noen som har erfaring med sobril som kan si litt om hvordan effekten er hos dere hvis dere tar f.eks to 10 mg tabletter. Anonymous poster hash: ed34f...f97 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 På meg så virker Sobril mot flyangst ol angst typer. (Har ikke så mange altså, selv om det så sånn ut nå ) Jeg tar 15-20 mg. Virkningen kommer sent hos meg, tar 1-2 timer. Jeg føler meg så absolutt ikke ruset, men merker at jeg er roligere i situasjoner jeg ville har hyperventilert i ellers. Anonymous poster hash: cea1e...310
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Jeg får sobril mot flyskrekk. Tar 10mg 2t før. Virker ganske bra, blir ikke helt "dopet" ned, men det er lettere å være i situasjonen. Anonymous poster hash: 6e53c...dd4
Aubree Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Fikk det mot flyskrekk i fjor. Første flyturen jeg tok det for, virket det kjempebra. Null angst, koste meg faktisk Som å sitte på bussen. Satt og spilte på mobilen å tok det med ro. Neste flytur noen uker etter virket det ikke i det hele tatt. Leverte inn resten av pillene jeg fikk på apoteket og skal spørre etter en annen type beroligende til neste flytur.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Man må øke dose etterhvert siden kroppen blir raskt vant med det dessverre, og da er det like greit å kutte ut. På meg virker sobril etter 1 time, da får jeg en følelse av å kunne klare det meste, selv om angsten er der litt så vinner pillen over den. Blir gladere også. Anonymous poster hash: ce15c...417
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Jeg bruker Sobril, men har ingen effekt av verken 10 eller 15 mg, må ha 25 mg for å merke noe. Anonymous poster hash: ce3d5...5f8
Gjest Blomst83 Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Jeg får alltid sobril av legen min når jeg skal fly.Jeg tar den mellom 1,5 til 2 timer før flyet skal lette,og jeg har god effekt av det
minienthe Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 hvordan utarter effekten seg på dere ? blir det som det beskrives om vival over at du er rolig på utsiden og hysterisk på innsiden eller tar den det innvendige og ?
Adhara Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Sobril har overhodet ingen effekt på meg, dessverre.
Stormborn Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Regel nummer en for å få noe sånt til å funke orntli er å ta de for så å "glemme" at man har tatt de. Er det samme med alle rusmidler, sitter du og venter på oppturen blir den ikke no bra!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Har brukt Sobril 10mg til flyturer i mange år. Har vel vært oppe i totalt 8 stk på en 4-timers flytur. En periode jeg fløy ofte tok jeg ingen, hadde de bare med. Du merker ingen rus, blir sløv hvis du tar nok, men det viktigste den gjør er jo å holde panikken unna. NB! Har du vært på fylla dagen før, så virker de uansett dårlig for min del..., anbefales ikke. Anonymous poster hash: 92791...299
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Jeg bruker i tillegg medisin mot hjertebank når jeg flyr, husker ikke navnet er vel blodtrykkstabletter. Anonymous poster hash: 92791...299
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 Jeg bruker Sobril, men har ingen effekt av verken 10 eller 15 mg, må ha 25 mg for å merke noe. Anonymous poster hash: ce3d5...5f8 Faktisk "godt" å høre at jeg ikke er den eneste som ikke merker noe av sobril under 25 mg... Da jeg fikk skrevet ut Sobril av legen min (for både flyangst + holde-foredrag-foran 400-personer-angst) var det ikke måte på med sterke advarsler jeg fikk av legen først "sterkt vanedannende", "man kan føle seg ruset", "tar du for mange blir du avhengig" osv... Og så kom jeg hjem og tok jeg 15 mg for å teste dette farlige legemiddelet, og jeg merket ingen ting, ikke en liten avslappende effekt en gang...! (Satt faktisk nesten stille i flere timer for å kjenner godt etter, men merket IKKE NOE). Så tok jeg 15 x 2 mg, altså 30 mg på en gang, og da var effektet som et lite glass hvitvin, knapt det... Dagen jeg skulle holde foredrag foran 500 mennesker tok jeg 15 x 3 mg på en gang, altså 45 mg (overskred legens råd), og jeg ble kanskje bittelitt roligere, bittelitt trøtt. Følte meg overhode ikke ruset på noen måte, overhode ikke sløv, og hadde fortsatt endel psykisk angst, men litte mindre hjertebank enn forventet... Dette var kanskje en for "ekstrem" situasjon for å dempe angsten? (Jeg måtte holde et foredrag på Universitetet for 400 mennesker, om litt vanskelig fagstoff) Noen uker etter skulle jeg ut og fly, tok da 30 mg og ble ikke roligere. Jeg håper det hjelper bedre for deg TS! Hvis ikke, ett eller to glass vin før flyturen, det kan gi samme effekt (bare ikke bland Sobril og vin). Anonymous poster hash: 1bf23...442
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå