AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg kjøpte en vare hos en i Sverige og er nå i prosess med å betale. Han vil at jeg skal overføre til hans postgiro konto ( 8 siffer : xxx xx xx- x) og har gitt med SWIFT, IBAN, hans navn og adresse, + bankkontonr på 14 siffer, banken er Nordea. Nå er jeg i stuss om hvordan jeg fyller ut skjemaet på min nettbank, da jeg ikke har betalt til postgiro konto før. Skal jeg skrive nr til postgiro kontoen hans i feltet der de ber om kontonummer? Det er et felt lengre nede på nettbank siden som ber om bankkontonr og bank navn+adresse og jeg regner med det 14 siffrede nummeret skal der. Anonymous poster hash: 2f770...c9e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Beklager, det skal stå skrevet Plusgiro, ikke postgiro! -TS Anonymous poster hash: 2f770...c9e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Du må bruke utenlandsbetaling, det er et eget valg i nettbanken. Noen banker har stengt det som standard, i så fall må du be dem om å åpne. Regner med det 8-sifrede nummeret er inkludert i IBAN, for det er bare SWIFT, IBAN og adresse som kan fylles ut når du betaler. Anonymous poster hash: 31644...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå