Gå til innhold

Ditt drømmebad


momo

Anbefalte innlegg

Vi skal pusse opp badet i sommer, men jeg klarer ikke helt og bestemme meg.

Så derfor lurer jeg på hvordan ditt drømebad skulle sett ut?

Så kanskje jeg får noen tips og ideer.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal i alle fall ha hjørnebadekar med plass til to (og ev. noen små...), varmekabler og hvite/lysegrå fliser. Dusjvegg av glassbyggerstein, og en halvvegg eller noe ved toalettet slik at man kan få sitte i fred hvis man er flere på badet samtidig.. God belysning med dimmer til taklampen, og... Ja, vet ikke helt jeg...

I morgen blir vi ferdige med oppussing av badet her vi leier nå. Ett lite og umulig bad som er veldig upraktisk, men nå har det iallefall fått flisgulv og ny farge på veggene, samt ny servant, og varntvannstanken er flyttet ut så det ble litt bedre plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme! Vi er så heldige at vi har TO bad vi skal lage - dermed kan jeg bruke flere ideer... Jeg har nemlig så mange ideer at jeg ikke helt vet hva jeg skal velge!

Det eneste jeg vet er at jeg IKKE skal ha glassbyggerstein - det er bare en forbigående mote, spør du meg. Jeg skal ha spoter i taket. Flisene skal være store, hvertfall på det ene badet. Skal IKKE ha mosaikkfliser. Skal ha et veldig spesielt blandebatteri, og store speil. Velger også bort stålvask, tror jeg - synes det er stilig, men skrekkelig upraktisk. Benken på det ene badet skal være murt opp i fliser med dører i tre der vaskemaskin og tørketrommel kan gjemme seg. Badekar er et must, og det skal vi ha på det ene badet.

Har som sagt masse ideer - likte veldig godt det badet vi hadde i vår forrige leilighet også - det var i grå og hvite fliser med stort innfliset speil og hvite profilerte baderomsmøbler. Elegant og ganske klassisk - det er 6 år siden vi pusset det opp, og jeg er ennå ikke lei det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Har alltid syntes at glassbyggerstein er fint jeg, har ikke fått med meg at det er "på mote" eller noe...

Store speil vil jeg også ha, og stålvask er ikke aktuelt på vårt bad heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vackraflickan i.i.

Danske bo bedre har nå kommet med et eget blad med baderomsspesial. Det inneholder kun blad. Jeg så det når jeg handlet på Ica i går. Du får det helt sikkert på narvesen også. Tror det stor bo bedres baderomsspeial for 2004. Der er det sikkert masse gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ta meg en tur på narvesen og lete etter det bladet.

Vi har ett veldig lite bad, derfor er det litt begrensa hva vi kan gjøre. Foreløbig plan er mørke grå fliser på gulvet, med varmekabler under. Lyse, nesten hvite fliser på veggen. En stilig baderomsinnredning i hvit og bøk og et steamkabinett med alle tenkelige fancy ting.

Men jeg har hatt sikkert 10 forskjellige planer for badet bare den siste måneden, så jeg trenger nok litt lenger tid på og bestemme meg.

Planene deres høres kjempefine ut.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes kjempelekkert ut momo.

Vi pussa opp badet vårt der vi bodde før (omtrent et år siden) Hadde grå fliser med litt sjatteringer på golvet. Veggflisene var hvite men hadde en veldig svak stripeeffekt i lys grått. På avstand så de nok helt hvite ut, men badet vårt var veldig lite, så det var ikke snakk om at man kunne komme seg på så stor avstand :)

Igrunn så så det ut som om de var lasert med pensel i en helt lys gråfarge. Veldig lekkert og gjorde at det så litt mer eksklusivt ut enn helt hvite fliser. Vi kjøpte flisene på Høganäs.

Grått og hvitt er veldig klassiske farger som gjør badet mer tidløst enn mange bad med border og romerske søyler.

Stå imot dekorasjonsfliserog dekorasjonsborder, sier bare jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Grått og hvitt er veldig klassiske farger som gjør badet mer tidløst enn mange bad med border og romerske søyler.

Stå imot dekorasjonsfliserog dekorasjonsborder, sier bare jeg!!!

Det sier bare jeg og!

Mest mulig rene, lyse og glatte flater. Bad er jo kjempe kostbart, så jeg ville absolutt styrt unna de hotteste trendene og fancy dill dall man kanskje ikke bruker så mye når det kommer til stykket (eller går lei etter kort tid) og heller lagt pengene i praktisk, tidløs innredning, skikkelig lys og lekkert armatur!

(ps jeg ville ikke følt meg spesielt "alene" bak en halvvegg i glassbyggersten hvis jeg satt på do og det var andre på badet samtidig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal og pusse opp badet..et skikkelig gammelt et..og lite.

Overlater hele stasen til Bademiljø tror jeg. Skal ha hvite og grå fliser..kaste ut badekar siden badet er så lite og få inn et fint dusjkabinett med dører som kan slås innover..og varmekabler i gulvet. Åh det skal bli så deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, drømmebadet...

flislagte vegger og golv, i beige toner

hjørnebadekar

dusj med vegger i glassbyggerstein

bred benk med plass til to vasker - lys innredning pga ikke noe naturlig lys på badet

downlights

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Mitt drømmebad er stort:

* hjørnebadekar m/bobler

* dusj m/plass til to og steam +++

* dobbel vask

* toalett som henger fra veggen (lett å holde gulvet rent)

* spotter i taket

* heldekkende speil over begge vaskene

* godt med skap-plass

* store fliser i lyse farger uten dilldall

* varmekabler i gulvet

Om noen år er vi der - kanskje... :ler:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også innrede bad om en stund.

tar oss ekstra god til med planleggingen ettersom vi har et bad fra før.

Vi skal ha 20x30-fliser i en lyst farge på veggene. De har en veldig svak marmor-effekt i en litt rødlig farge og er egentlig veldig nøytrale. På gulvet skal vi har litt mørkere fliser som tar igjen litt av den rødlige fargen.

Vi skal felle inn et stort speili en vegg som ikke kan brukes til oppbevaring og muligens avslutte flisene midt på veggen et annet sted. Er redd for en evt. glattcelle-følelse om det blir for mye fliser. Vi skal også felle inn et speil over servanten om vi ikke finner overskap som vi liker.

Vi skal ha et ganske stort badekar langs hele den ene veggen. Det skal være innfelt med sammen type fliser som på veggene og vi dropper muligens bobler og steam.

Toalettet skal henge på veggen og servanten skal være enkel og ha oppbavaring under. På en annen vegg skal vi ha inn et høyskap som matcher servantskapet. Evt. skal vi lage en høy reol der med fliser på "veggene" og åpne hyller.

Badet skal være enkelt å holde rent. Og det skal væremasse knagger til håndklær og annet som skal henges opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går å drømmer om fornying på badet jeg å.

Badet er stort og ikke fornyet på 10 år. Men det er jo fint, bare litt feil farger etter min smak.

Det er blått og hvitt, hvite fliser på gulvet og vegger. Men blå pyntefliser (bord). Kunne godt ha vært byttet. Speilet er murt inn med fliser så det er ganske stilig.

Dusjhørnet med glassbyggersten og glassdører, badekar.

Og det kuleste, ikke noe lys i taket, bare spots i veggene og på gulvet. Blir veldig fint lys.

Også har vi en liten sittegruppe, sosialt når jeg og sambo skal ut. Holder hverandre med selskap på badet!

Har veldig lyst på grå fliser, det er så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi innredet nettopp bad på loftet vårt, ca 5 kvadrat med skråtak.

Vi har koksgrå fliser (skiferetterligning) på golvet, 30x30 cm, og hvite fliser 20x20 cm på veggen, litt bølget i overflaten. Ingen border, ornamenter eller noe. Helt enkelt, for ikke å dele opp veggen for mye og binde oss opp i farger og mønster.

Baderomsinnredningen har vi kjøpt på OBS bygg, kirsebærfargede dører med tøff stålknott.

Grå benkeplate, steinplate-etterligning. Hvit porselensvask.

Dusjhjørne i glass med buede glassdører og veggtoalett med kirsebærfarget tresete.

Stålstativ til toalettrull/børste som står løst på golvet.

Stort speil med kraftig ramme i grått og litt gull, 60x90 cm. Lyset over består av stålskinne med 3 stål lampetter / spot'er med frostet glasskjerm som henger nedover og lyser på speilet.

Stålspotlights i taket.

Det er blitt veldig lekkert, tidløst og stilig! Er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er baderomsinnredningen vi vurderer og kjøpe.

http://www.varmeogbad.no/admin/common/getI...asp?FileID=2866

Den er finere i virkligheten, enn på bildet. Min kjære ville ikke ha den når vi så på bildet, men når vi så det i butikken ville han ha det.

Fint hvis noen andre kan komme med linker til diverse, bad, baderomsinnredninger osv.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Av erfaring, vil jeg sette disse kriteriene når vi pusser opp badet til neste år:

-alle skap og benker skal være veggfaste og lette å vaske under, ingen ben som er i veien

-det må være lett å rengjøre rundt toalettet

-glassdør i stedt for dusjforheng

-skap og skuffer nok til alt fra håndduker til kosmetikk

-stort speil

-godt sminkelys

-plass ved badekaret og dusjen til å sette fra seg shampo ol.

-fliser på gulvet, men ikke av typen som fremhever hvert eneste hårstrå som detter av hodet

-fliser på veggene

-spotter i taket

-mest mulig rene flater som er lette å rengjøre

-ingen åpne hyller

-èn hendel på blandebatteriet -ikke helt in, men veldig praktisk

-nok oppheng for våte håndduker

-varme i gulvet er et must

Tror det er lurt å sette opp en liste for behov og krav før du ser på løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til å pusse opp badet(ca 4m2) i nærmeste fremtid, og dette er det jeg drømmer om:

* Hvite fliser på veggene

* Lyse, grå eller beigetone på gulvet

* Stort speil over servant innfelt i flisene

* 2 små lamper eller lignende over speilet

* Toalett festet på vegg, sisterne bygd inn i veggen gir en liten hylle (flislagt) over doen

* Buede dusjdører ("Niagara" fra http://www.foss-bad.no/) som kan slås innover og gir masse ekstra gulvplass

* Skap og servant i "Standard hvit" 60 cm (http://www.foss-bad.no/)

* Fra Ikea vil jeg ha en Vättern kombinasjon av høyskap og hyller.

(Fant ikke på nett, men det er samme som s. 234 i katalogen, nr 1.)

Den skal ha speil i alle skapdører, og 6 hvite skuffefronter.

* Kanskje også ett skap over doen med "luker" (samme sted i katalog, nr 4.) i hvitt.

* Spot'er i taket

Forhåpentligvis vil dette bli gjort i løpet av våren sommeren, og jeg GLEDER MEG VELDIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg har akkurat vært med å pusse opp badet til en ungkarskamerat som ville ha litt kvinnelig ekspertise, og jeg synes badet ble svært fint:

- Store lyse fliser på veggene

- Litt mørkere fliser på gulvet

- Stor dusj med alleslags faciliteter i ene hjørnet ( Den var den han som valgte ut)

- Do som henger på veggen

- To vasker med et stort speil og med skap under og på siden. Disse var festet til veggen, og var ganske enkle. Han hater "fiksfakseri"

- Stort boblebad

- Badstue

- Spotter

- Et ganske spesielt blandebatteri med en hendel

Det kan jo sies at badet til denne fyren var likestort som hybelen min til sammen, men jeg er svært fornøyd med resultatet. I tillegg ble det plass til stellebord og diverse annet til bebisen som kom etterpå. Jeg tør ikke å tenke på prisen engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...