Gjest bustyvel Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg er alltid så himla trøtt mellom kl. 14 og 18... Slår aldri feil. Jeg står opp kl. 5, spiser da en god frokost, går tur med hunden, begynner på jobb før 7. Spiser 2-3 ganger ila. arbeidsdagen - en lunsj (som regel grovt brød med skinke eller banan) + 1-2 små måltider i form av en joghurt eller en frukt. Spiser middag når jeg kommer hjem i 14-tida, før hunden igjen luftes og jeg eventuelt trener (sykkel, gåtur eller jogging). Allerede når jeg går ut av døra på jobb kjenner jeg at jeg er trøtt. Ikke nødvendigvis sliten i kroppen, men trøtt i hodet. Gjesper, føler meg søvnig. Om jeg trener etter middag og hundelufting klarer jeg knapt å reise meg fra sofaen etterpå, tar ofte meg selv i å nesten sovne.. Utrolig slitsomt. Sover 8 timer, våkner mer eller mindre av meg selv, så tror jeg får nok søvn. Noen tips? Drikker mye vann ila. dagen, og spiser jevnt. Tåler ikke kaffe.
Gjest Kv84 Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Jeg er alltid så himla trøtt mellom kl. 14 og 18... Slår aldri feil. Jeg står opp kl. 5, spiser da en god frokost, går tur med hunden, begynner på jobb før 7. Spiser 2-3 ganger ila. arbeidsdagen - en lunsj (som regel grovt brød med skinke eller banan) + 1-2 små måltider i form av en joghurt eller en frukt. Spiser middag når jeg kommer hjem i 14-tida, før hunden igjen luftes og jeg eventuelt trener (sykkel, gåtur eller jogging). Allerede når jeg går ut av døra på jobb kjenner jeg at jeg er trøtt. Ikke nødvendigvis sliten i kroppen, men trøtt i hodet. Gjesper, føler meg søvnig. Om jeg trener etter middag og hundelufting klarer jeg knapt å reise meg fra sofaen etterpå, tar ofte meg selv i å nesten sovne.. Utrolig slitsomt. Sover 8 timer, våkner mer eller mindre av meg selv, så tror jeg får nok søvn. Noen tips? Drikker mye vann ila. dagen, og spiser jevnt. Tåler ikke kaffe. Du får i deg sukker i youghurten og av fruktsukker i frukten, hva med å finne andre mellommåltider, eventuelt spise mer da? Når legge du degom kvelden? Får du nok søvn, eller for mye søvn?
Gjest bustyvel Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Legger meg 21-22, våkner uthvilt. Har jeg fri sover jeg som regel 7-8 timer da også. Har prøvd å erstatte joghurt med omelett, salat etc., men er like sliten...
Løvetanten Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 (endret) For mye karbohydrater i det daglige kostholdet får deg til å kræsje på ettermiddagen. Slår aldri feil. Lurt å bytte ut både ett og to måltider med egg, salat, middagsrester etc, men du merker ikke bedring før kroppen har vent seg til å bruke fettet som energikilde. 2-3 uker. Spiser du mindre brød, yoghurt, frukt og sukker så vil du sannsynligvis få i deg mer næring også samt vitaminer, sporstoffer og mineraler. Det fordrer jo da selvfølgelig at du spiser som normalt men velger mat med mest protein og fett og minst karbo. Salat med kylling i stedet for brød og frukt. Omelett av 2-3 egg i stedet for yoghurt. Grønnsaker i stedet for frukt. Fetaost i stedet for frukt. Middagsrester til frokost, f.eks kjøttboller og egg? Endret 15. juli 2013 av Løvetanten
Gjest bustyvel Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Ok, så da er det kanskje kostholdet sin feil likevel da. Jeg er likedan uansett om jeg jobber eller har fri, trener, har treningsfri etc., så det er nok noe i det med maten som går inn. Takk
Løvetanten Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Ok, så da er det kanskje kostholdet sin feil likevel da. Jeg er likedan uansett om jeg jobber eller har fri, trener, har treningsfri etc., så det er nok noe i det med maten som går inn. Takk Nå man har utelukket sykdom og ekstremt stress så er det veldig ofte kosten som har skylda ja. Selv om man spiser "sunt" så trenger det ikke å være riktig for din kropp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå