Gå til innhold

Storbyferie alene - anbefalinger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Voksne dame som tenker seg ut på storbyweekend alene trenger anbefalinger fra dere reisevante :)

Ser for meg sightseeing, liker å ta bilder og gå på shopping. Elsker markeder :)

Hvor vil det være trygt for meg å vandre rundt med kamera å kose meg med shopping og god mat?

Anonymous poster hash: 117af...b4d
Videoannonse
Annonse
Gjest SweetSunshine
Skrevet

De fleste vestlige byer er helt uproblematisk for kvinner å reise alene i.

Barcelona er artig og man kommer raskt i prat med folk. Praha er en kjempefin by med nydelige bygninger. London er perfekt for shopping, både billig og dyrt. Paris hvis du har lyst til å unne deg noen fine klær/sko/vesker fra designere. Mindre byer i Frankrike kan også være hyggelig å dra til, feks Nice og Cannes. Da får du sol og shopping(ikke det beste utvalget, men en god del).

Når tenker du å dra?

.. Og Athen! Shopping, hyggelige mennesker og MASSE kultur. Men det kan det jo bli veeeldig varmt på denne tiden!

Skrevet

London! :)

AnonymBruker
Skrevet

london. er flott.

jeg har ikke reist dit alene men sammen med en venninne. men det er sikkert like fint å reise alene:)

vi sto på gata å prøvde å lese et kart. da kommer det en ung fyr bort å spør om vi trenger hjelp. hyggelig:)

møtte mange koselige folk underveis og fikk shoppet. kosa oss masse.

det var en kjempe koselig tur.

Anonymous poster hash: 21846...4d1
AnonymBruker
Skrevet

Voksne dame som tenker seg ut på storbyweekend alene trenger anbefalinger fra dere reisevante :)

Ser for meg sightseeing, liker å ta bilder og gå på shopping. Elsker markeder :)

Hvor vil det være trygt for meg å vandre rundt med kamera å kose meg med shopping og god mat?

Så lenge du er forsiktig med østeuropa så kan du dra hvorsomhelst.

Synes Roma var fin å rusle rundt i alene. Venezia også. God mat og mye shopping i Roma, mer begrenset shopping og nydelig atmosfære i Venezia.

Som alenereisende er det dog viktig å få et sentralt hotel. Mye viktigere med gåavstand da enn når en er flere, synes jeg.

Anonymous poster hash: 847c4...7c5

• Liker 1
Skrevet

Berlin er også en flott by som er verd et besøk og som jeg ikke ville være for å ferdes alene i.

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg velger London som min "reise alene nybegynnerby" men tenker som en her nevnte,det er viktig med hotel sentralt med gåavstand. Men London er stort, hvor er det man vil ha hotel der? Er det øst/nord/vest eller sør i byen som er beste utgangspunkt?

Skrevet

Tror jeg velger London som min "reise alene nybegynnerby" men tenker som en her nevnte,det er viktig med hotel sentralt med gåavstand. Men London er stort, hvor er det man vil ha hotel der? Er det øst/nord/vest eller sør i byen som er beste utgangspunkt? Anonymous poster hash: 117af...b4d

http://www.booking.com/hotel/gb/presidential-suites.no.html

Når vi er i London så bor vi her. Dette er leiligheter men fullt utstyrt kjøkken, vaskemaskin, supermarked i første etasje, rolig strøk og fem minutters gåtur så er du midt i oxford street. Der går du omtrent rett på Primax. Like i nærheten den andre veien finner du madam tussaud og London zoo.

Så kan du ta buss nummer 6 fra oxford street ned til Trafalgar square og da er det ikke langt ned å gå til Big ben, London Eye området.

Er man 2 så holder det i massevis med en ett roms leilighet. Frokost er inkludert og blir levert på døra hver morgen men den er enkel og vi sper på med egg og bacon fra supermarkedet nede.

Området er vel av den litt dyrere sorten i London og det føles trygt og sikkert å spasere rundt der.

AnonymBruker
Skrevet

I London koser jeg meg faktisk aller mest når jeg er alene. Paris er også en herlig by å være alene i.

Jeg er nok mer hjemme i London pga språket, mens i Paris er man fort bare turist, så for din storbydebut ville jeg nok valgt London. Det er flust av markeder og en fantastisk shoppingby. Men jeg ville holdt meg unna Oxford Street og Primark og alle andre steder proppfulle av turister.

Anonymous poster hash: 61196...86e
Skrevet

New York, alltid følt meg trygg der :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke heller feks søke en reisevenn her eller på forskjellige reiseforum?

Tror ikke det er så smart å reise alene til en storby. Du vil bare føle deg ensom på hotellrommet, og folk vil se rart på deg når du feks sitter alene på en restaurant.

Anonymous poster hash: 59f40...bfc

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Hvorfor kan du ikke heller feks søke en reisevenn her eller på forskjellige reiseforum?

Tror ikke det er så smart å reise alene til en storby. Du vil bare føle deg ensom på hotellrommet, og folk vil se rart på deg når du feks sitter alene på en restaurant.

Ehm?

Tenkt på at folk er forskjellige?

Når man har vært ute en lang dag, så er det for mange deilig å komme tilbake til hotellet for å slappe av.

Ser du rart på folk som spiser alene? Er ikke det veldig spesielt?

AnonymBruker
Skrevet

Dublin?

Anonymous poster hash: 57023...a5e
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager er dette for et tåpelig svar? Du har tydligvis enten ikke reist mye alene, eller manglet selvtilliten til å nyte oppholdet. Jeg reiser masse alene, og det er fantastisk! Ingen ser rart på meg (bortsett fra om jeg har møtt på deg), og jeg har ikke kjedet meg et sekund. Det er ikke alle som har mulighet for å dra med venner, ønske om å dra med fremmede eller reise med andre i det hele tatt, mange vil reise alene. Hva er galt med det? Man blir da ikke sittende hjemme av den grunn.

Jeg har reist flere steder i Europa alene, og ikke hatt en eneste ubehagelig opplevelse. Jeg styrer døgnrytmen selv, kan spise når jeg vil og der jeg vil, kan selv bestemme hvor lenge jeg skal shoppe eller gå på museum, bruker så mye penger det passer meg uten å lage kompromisser med andre, kan gå på de konserter/teaterstykker/show o.l jeg vil når det passer i mine planer, og kan endre planer på sekundet om det kommer en mulighet. F.eks har jeg nå vært i London, der jeg helt tilfeldig kom over en gratis kirkekonsert en formiddag. Da var det bare å sette seg ned og nyte musikken i to timer uten å måtte endre på andres planer i tillegg. Jeg har aldri opplevd et ubehagelig å spise alene heller. Det er en barriere første gangen du må be om et bord til deg selv, men i utlandet er dette veldig mye vanligere enn her hjemme, så som regel spør servitørene om du ønsker et bord til en når de ser du er alene. Servicen jeg har fått er også upåklagelig, og absolutt ingen i lokalet har stirret. For det er nemlig mange som spiser alene, og reiser alene utenom lille Norge. Da jeg spiste middag på en biffrestaurant midt på Picadilly i forgårs telte jeg 4 barnefamilier, 12 par, og 5 som satt alene ved et bord. Helt vanlig. Bare ha med en bok e.l. hvis du vil ha noe å konsentrere deg om, ellers er de flink å sette alenespisere ved viduet ved forespørsel, så kan alle snodige forbipasserende beskues.

Skal du reise alene er storby supersmart. Du er omgitt av mennesker hele tiden, og det er bare å slenge seg ned på en pub om du ønsker noen å snakke med. Bruk vanlig vett og forstand og hold deg der det er folk så går det fint. Jeg er stort sett aldri på hotellrommet før i titiden, og har aldri opplevd å føle meg ensom.

TS, reis alene, det er en flott opplevelse! Har en annen venninne som også er glad i det, det er rett og slett en flott og avslappende måte å feriere på. Mine favorittbyer er London, Dublin og København, mye fordi det er så lett å komme i kontakt med andre, men også fordi det er så enormt mye å finne på. Spør gjerne om det er noe mer du lurer på.

Anonymous poster hash: 9444b...41b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...