Eneri Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Hei Jeg planlegger møbleringen av et soverom som er "under bygging" og ikke blir ferdig før vi må bestille møblene. Hvor stor avstand bør jeg planlegge mellom seng og vegg/klesskap for at det skal være ok og ikke føles som man må åle seg sidelengs?"?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Hei Jeg planlegger møbleringen av et soverom som er "under bygging" og ikke blir ferdig før vi må bestille møblene. Hvor stor avstand bør jeg planlegge mellom seng og vegg/klesskap for at det skal være ok og ikke føles som man må åle seg sidelengs?"? Tja. Noen har ingenting imot så lite som 40 cm, men jeg syns 70 er et absolutt minimum. Da får du et relativt luftig soverom som ikke har plass til mer enn seng+skap (skyvedører, ellers blir det klaustrofobisk). 1 meter er selvsagt mer optimalt, men i nyere soverom er det gjerne utenkelig. Anonymous poster hash: 10af0...df9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Hei Jeg planlegger møbleringen av et soverom som er "under bygging" og ikke blir ferdig før vi må bestille møblene. Hvor stor avstand bør jeg planlegge mellom seng og vegg/klesskap for at det skal være ok og ikke føles som man må åle seg sidelengs?"? Den enkleste måten (syns jeg) å finne ut av dette er å prøve "in real life". Altså, om du har en seng som kan flyttes nå så flytt den feks 50 cm fra veggen og se hvor ok det føles når du står opp, plasserer nattbord, vasker gulv.. Eller flytt et annet møbel (som sofaen) ut fra veggen så du får se hvor mye det er. Å merke opp på papp er det også mange som gjør, men jeg syns det alltid ser mindre ut enn slik det føles i virkeligheten. Anonymous poster hash: 10af0...df9 2
Eneri Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2013 Takk for tips! Tror ikke jeg kan "ta meg råd til" 1 meter på hver side av senga, da blir det så lite skapplass! Men viktig at det ikke føles klaustrofobisk. God takhøyde vil bøte litt på det.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Takk for tips! Tror ikke jeg kan "ta meg råd til" 1 meter på hver side av senga, da blir det så lite skapplass! Men viktig at det ikke føles klaustrofobisk. God takhøyde vil bøte litt på det. Det er jo mulig å ha smalere enn standarddybde skap også. Selv har jeg 50 cm (i stedet for 60) og det er ikke noe problem å henge klær i det som i et vanlig skap. En tykk vinterjakke ville nok måtte henge litt på skrå, men alt annet får fint plass. Ellers er å ha senga usentrert (slik at det er bedre plass mellom seng og skap enn seng og vegg) et triks. Eller det går an å plassere senga i et hjørne, slik at hodegjerdet står mot veggen og senga stikker diagonalt ut i rommet, om du forstår. Funker ikke i alle rom, men der det gjør det kan det være effektivt. Og du får en trekant med oppbevaring mellom seng og vegg til feks dyner, tepper og puter og kan lage et nattbord oppå. Anonymous poster hash: 10af0...df9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Hei Jeg planlegger møbleringen av et soverom som er "under bygging" og ikke blir ferdig før vi må bestille møblene. Hvor stor avstand bør jeg planlegge mellom seng og vegg/klesskap for at det skal være ok og ikke føles som man må åle seg sidelengs?"? Anbefaler 1 meter. Tidligere leide vi leilighet med lite soverom og hadde ca 50 cm på jver side. Måtte ikke åle oss, det gikk greit, men etter vi kjøpte hus og har 1 meter på hver side rundt senga skjønner jeg ikke hvordan vi overlevde med kun 50 cm... Anonymous poster hash: daa16...4c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå