Skarlagen Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Hei. Hva synes dere om dette? Neglisjeres de narkomane fordi de er lavstatus? Ville vi akseptert like store dødstall noen andre steder? Jeg tror redaktøren i gatemagasinet har mye rett når han sier at grunnen til at det gjøres så lite overfor de narkomane er at det ikke er noen som bryr seg. Ja, det finnes mange organisasjoner som gir dem tak over hodet slik at de har et sted å sove om natten og den type ting. Men hvor er det folkelige engasjementet? Fakkeltogene i gatene? Hvor er politikerne? De trenger vel å se noen fakkeltog før de bryr seg, gjør de ikke? Det er lett å si at problemene deres er komplekse, og at mange gjør mye for dem ved å peke på mange av tiltakene nede i hovedstaden. Men jeg anbefaler folk likevel å lese hva denne mannen har skrevet i aftenposten. 3000 døde på ti år. Ingen løfter en finger. Årsaken er at det er narkomane vi har mistet, ikke mennesker. Situasjonen er langt verre enn de fleste er klar over.
Kjetil.. Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 En i min nærmeste slekt er narkoman, han har fått nok sjanser til å få livet sitt på stell. Vært på avrusing mange ganger, ingenting hjelper. Hvor mye tid, kjærlighet å ressurser skal man bruke for å prøve å hjelpe noen som ikke ønsker hjelp? Det er mange som neglisjeres i dagens samfunn, men de stakkarene som har blitt avhengige av kjemiske stoffer (av ulike grunner selvfølgelig) er faktisk ikke øverst på listen min ihvertfall. Gjør marihuana lovlig, slik at dette selges fra trygge kilder og ikke fra mennesker som har alt å tjene på at du går over til tyngre stoffer. Informer barn og ungdom tidlig om rusmidler som tobakk, alkohol og marihuana med de risikoene disse innebærer. Og advar mot de tyngre stoffene og de ødeleggende effektene de har. Gi ut heroin til de narkomane på avrusing-senter. Å nei, det er ikke en gratis "high" for de narkomane, det er så lite av stoffet som mulig for å ta vekk "suget" de har etter stoff. Venne de av stoffet sakte. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Selvsagt er det altfor mange som dør, men hvor mye tvang kan man bruke for å hjelpe noen som etter beste evne vil prøve å rømme fra hjelpetiltak? Den fysiske avhengigheten er ikke problemet, den kan fjernes med legemidler. Problemet er at de over alt i verden ønsker å oppleve kicket fra narkotika en gang til. Anonymous poster hash: cc409...618
Kraula Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 En i min nærmeste slekt er narkoman, han har fått nok sjanser til å få livet sitt på stell. Vært på avrusing mange ganger, ingenting hjelper. Hvor mye tid, kjærlighet å ressurser skal man bruke for å prøve å hjelpe noen som ikke ønsker hjelp? Det er mange som neglisjeres i dagens samfunn, men de stakkarene som har blitt avhengige av kjemiske stoffer (av ulike grunner selvfølgelig) er faktisk ikke øverst på listen min ihvertfall. Gjør marihuana lovlig, slik at dette selges fra trygge kilder og ikke fra mennesker som har alt å tjene på at du går over til tyngre stoffer. Informer barn og ungdom tidlig om rusmidler som tobakk, alkohol og marihuana med de risikoene disse innebærer. Og advar mot de tyngre stoffene og de ødeleggende effektene de har. Gi ut heroin til de narkomane på avrusing-senter. Å nei, det er ikke en gratis "high" for de narkomane, det er så lite av stoffet som mulig for å ta vekk "suget" de har etter stoff. Venne de av stoffet sakte. Veldig fornuftig! Har ikke tenkt på det sånn før, så jeg fikk iallfall et litt annerledes (og mer positivt) syn på legalisering av marihuana.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå