AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 For en mnd siden begynte jeg med kontaktlinser. Nå våkner jeg om morgenen med smuss rundt øyet og det renner i strie strømmer. Jeg har, når jeg begynte med kontaklinser klaget på smerte og optiker sa at det bare var tørre øyne og måtte bruke øyedråper. Nå har det blitt smuss og jeg er rød i kanten, ikke på øyet. Skal jeg da gå til legen eller til optikeren med dette? Anonymous poster hash: 0f458...910
Catnip Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Sover du med linsene på? Hvis ja, slutt med det. Selv om linsene er laget for å soves med, betyr ikke det at alle kan gjøre det Ta noen dager fri fra linsene og se om det blir bedre. Hvis det blir det, forklar optikeren din problemet og få han eller henne til å se på øyet ditt med en spaltelampe for å se etter eventuelle rifter eller skader på øyet som linsene kan ha forårsaket. Det er flere linsetyper man kan prøve, og noen ganger har jeg opplevd at visse kunder velger å ikke bruke kontaktlinser, fordi de ikke finner noen typer som ikke gir dem plager. Dersom plagene ikke går over etter linseløse dager, kontakt fastlegen din!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå