Gå til innhold

Hvor stor sjanse for at jeg kommer inn?:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, så på Facebook at noen skrev at de hadde kommet inn på ditt og datt (svært få, i forhold til hva det pleier da) og dette en uke før det tydeligvis skal bli offentliggjort her i Østfold. Fikk sjokk da jeg så at jeg kom inn på tredje valget som ligger i en annen by tilogmed. Er helt knust nå, vet faen ikke hva jeg skal gjøre:( Har fikset meg leilighet her i byen også. Er snakk om vg3 realfag. Alle har sagt at man kommer inn på sin egen skole så lenge man ikke har mange stryk, jeg har helt ok karakterer men fikk IV i norsk skriftlig og gymfordi jeg var borte store deler av året. Har en kronisk sykdom og har jobbet så hardt jeg kunne dette året for å gjøre det bra i avsluttende fag og har fått langt bedre karakterer enn andre jeg kjenner. Sitter her helt i sjokk nå, vet ikke hva jeg skal gjøre Tror dere det er noen mulighet for at jeg hvertfall hopper opptil andre ønske? Svarfristen er 23. Juli.

Er så typisk, dette året som var har vært helt jævlig, var hos legen annenhver uke og ca 2 mnd før sommerferien fant vi endelig en medisin som gjorde hverdagen gjennomførbar. Har som sagt fått meg leilighet her i byen (Foreldrene mine skal flytte et stykke unna) jeg har jobb her og alle vennene mine her. Det å begynne på en helt ny skole i en helt annen by, måtte bli kjent med nye lærere få undervisninga tilrettelagt... Føler at jeg begynner på scratch. Er nr 4 på venteliste til nr 1 og 6 på nr 2. Husket da jeg søkte vg1 så var jeg nr 23 på venteliste til ønske 1 og ble tilbudt plass to uker før start, men er liksom ingen som takker nei til vg3....

Anonymous poster hash: 29148...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bustyvel

Hvis du har en kronisk sykdom burde du kanskje ha kommiunisert med skolen slik at de kunne fått vurderingsgrunnlag på deg likevel? Du kan alltids ta fagene som privatist, men det drar jo neds nittet at du ikke har vurdering i enkelte fag. Sjansen er jo der for at andre takker nei, og du kan rykke opp til plass, men man vet jo ikke hvor mange en har foran seg på listen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip situasjon!

Det er umulig for oss å si om du får plass eller ikke om du står på venteliste, men for å synse litt: Hvis du er nummer fire på lista på førstevalget ditt, høres sjansene dine gode ut. Med mindre det er typ 15 stykker i klassen, da. Vel. Som sagt umulig å si.

Enig med innlegget over, du burde ha kommunisert bedre med skolen mtp. lidelsen din, de fleste skoler tilrettelegger ganske bra om de får sjansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sagt at man kommer inn på sin egen skole så lenge man ikke har mange stryk

Anonymous poster hash: 29148...d83

Med mindre de mener at det er sånn akkurat i Østfold, tror jeg nok du har vært litt naiv om du har tenkt at dette stemmer. I Oslo, f.eks., er det flere skoler der man trenger karaktersnitt på nærmere eller til og med over fem for å komme inn - selv hvis det er nabobygningen. Jeg vet som sagt ikke hvordan det er i Østfold, jeg kan helt klart se for meg at det er nærmere slik du beskriver i fylker med større avstander, men det kan da likevel sjelden være så lave krav som det.

Når det er sagt: Jeg anbefaler deg faktisk å kontakte disse lærestedene nå, jeg, altså de to der du står på venteliste. Si at du har vært litt naiv og dum og trodd på andres overoptimistiske tips, gjerne fordi du har vært syk og ikke hatt overskudd til annet enn å ta ting dag for dag. At nå er ting i ferd med å snu, og at selv om du skjønner at det ikke er optimalt for dem, er det avgjørende for deg at du får bli der du er pga. både leilighet, trygge og stabile rammer i en tilvenningsfase, medisinsk oppfølging etc. Si at du godt kan underbygge dette med en erklæring fra lege/leger, forutsatt at du faktisk kan det.

For alt dette er jo sant. Helt sant. Det er lovlig sent, for å si det mildt, og de har jo all rett i verden til å fullstendig overse det, men jeg har inntrykk av at man på VGS er en del snillere på slikt enn man er f.eks. på universitetet.

Anonymous poster hash: 76b53...52e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andersio

Hei, takk for svar folkens. Skal hvertfall ringe inntakskontoret i morgen, så tar vi det derfra. Første valget mitt har vel 4-5 klasser med 25-30 elever i hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...