Gå til innhold

jeg vil begynne med bh

Anbefalte innlegg

Gjest sandra
Skrevet

Hei. Jeg har fått bryster og bruker bare en sånn topp. Men jeg syns jeg trenger en bh. Men jeg tør ikke å si til mamma at jeg vil begynne med det. Noen som har tips for hva jeg kan si til mamma? Sånn at jeg slipper å si det rett ut , men liksom sånn rundt det? Plis svar noen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Hehe hvor gammel er du? :)

Har du fått bryster er det da ingenting i veien for å begynne med bh. En vanlig topp hjelper ikke stort, med mindre du har et lite puppestell som jeg har ;)

Ser heller ingen grunn til at du ikke kan si det til moren din, det må da være bedre for dere begge å ha en åpen kommunikasjon rundt det.
Kanskje bare begynne med å si at du ønsker å prøve bh for å se om det er bedre enn en vanlig topp. viktig med god støtte, det er jo tross alt litt vekt i disse puppene våre :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet dette er litt utenom det du spør etter, men du trenger ikke svare. Jeg lurer bare på, hvorfor tør du ikke spørre mamma rett ut?

Anonymous poster hash: f83e4...6a0
Skrevet

Du kan spørre om å få litt penger til noe undertøy du trenger. Så forstår hun mest sannsynlig at det er bh du snakker om. Eventuelt kan du si noe om at toppene ikke funker lenger.

Lykke til :)

• Liker 3
Gjest sandra
Skrevet

Jeg syns det er litt flaut og er redd for at hun skal si nei...

Jeg vet dette er litt utenom det du spør etter, men du trenger ikke svare. Jeg lurer bare på, hvorfor tør du ikke spørre mamma rett ut?

AnonymBruker
Skrevet

Går du på ungdomsskolen?

Anonymous poster hash: 7b810...1d2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt flaut og er redd for at hun skal si nei...

Åh... Du har sikkert hørt dette hundre ganger før, men moren din har også vært ung. Hun vet akkurat hvordan det er å være der du er, å oppleve de følelsene, den flauheten og de tankene du går gjennom. Selv om dere føles veldig forskjellige så har hun opplevd det du opplever. Hun er glad i deg, det er jeg sikker på. Og hun vil ikke gjøre eller si noe som helst for å såre deg hvis du skulle spørre henne om BH eller fortalte henne at du trenger en.

AnonymBruker
Skrevet

Men ellers er jeg enig med fruBeist, som kom med et godt forslag, synes jeg, si at du trenger penger til undertøy. Moren din skjønner hva du trenger og hvorfor.

• Liker 1
Skrevet

Mammaen din har vært i samme situasjon, som alle andre jenter/kvinner. Husker jeg synes det var litt flaut, men idag tenker jeg at det er jo helt naturlig! Mammaer er forståelsesfulle. Spør om penger til undertøy, evt om hun kan hjelpe til å finne rett størrelse. Hun vil uansett se når du har kjøpt BH, spesielt når hun skal vaske tøyet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hvertfall redd for å spørre mamma om bh når jeg gikk på ungdomsskolen, men jeg måtte bare spørre om det til slutt. Nå som jeg er eldre så kjønner jeg ikke hva som er så skummelt, men du kan jo kjøpe en bh selv med mindre du synes det er værre enn å spørre moren din.

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo reise på shopping, så går du bort til undertøysavdelingen på H&M, så skjønner hun det nok.

Anonymous poster hash: 0fec6...ba8
AnonymBruker
Skrevet

Mammaen din har vært i samme situasjon, som alle andre jenter/kvinner. Husker jeg synes det var litt flaut, men idag tenker jeg at det er jo helt naturlig! Mammaer er forståelsesfulle.

Nja, ikke alle. Har jo sett mammaer her inne, hvis de ikke er troll, som er mot bh fordi "barn skal være barn". Men det er jo likevel ikke stort annet å gjøre enn å spørre, hvis man ikke har nok lommepenger til å ordne det selv. Selv sparte jeg, og bestilte på postordre :P

Anonymous poster hash: be958...e48

AnonymBruker
Skrevet

Det tar under 5 sekund å spørre. Jeg var mer nervøs enn jeg var når jeg hadde fremføringer på skolen, og satt i en time og funderte på om jeg skulle tørre å si det. Hun kommer jo til å si ja, hva er grunnen til at hun skulle si nei?

Skrevet

Oi, skjønner jeg ikke har vært borte i alle mammaer da nei haha, uff..

Men 13 år, og inne på KG nå?? Bør nok legge seg, klokka er langt over 12!

Gjest avocadoen
Skrevet

Det tar under 5 sekund å spørre. Jeg var mer nervøs enn jeg var når jeg hadde fremføringer på skolen, og satt i en time og funderte på om jeg skulle tørre å si det. Hun kommer jo til å si ja, hva er grunnen til at hun skulle si nei?

Hehe.. husker da jeg skulle si til mamma at jeg hadde fått mensen.. Det var det verste!

Jeg begynte med BH veldig tidlig, da jeg ble litt tidligere utviklet, og kjøpte BH selv sammen med en venninne, men viste stolt frem til mamma da jeg hadde kommet hjem fra shopping :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Enten kan du kjøpe selv, eller.. Altså, jeg skjønner det kan være flaut, men bare si rett ut at du ønsker å begynne med å bruke bh, og spør henne om hun kan hjelpe deg med det (altså, finne riktig størrelse og faktisk kjøpe den :P). Sier hun nei, så får det bare være. Kan ikke helt forstå hvorfor hun skulle si nei, dog. Hun har da vært ung selv. Husker selv hvor ømt det ble i 12-13årsalderen.. Bare dèt er gyldig nok grunn til å skaffe seg sin første bh, i mine øyne :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja, ikke alle. Har jo sett mammaer her inne, hvis de ikke er troll, som er mot bh fordi "barn skal være barn". Men det er jo likevel ikke stort annet å gjøre enn å spørre, hvis man ikke har nok lommepenger til å ordne det selv. Selv sparte jeg, og bestilte på postordre :P

De er vel heller at de ser at barna begynner å bli voksne som er problemet med slike foreldre..

Anonymous poster hash: dee0d...77b

AnonymBruker
Skrevet

Oi, skjønner jeg ikke har vært borte i alle mammaer da nei haha, uff..

Det er til og med de som sier nei til tampong, i hvert fall blant kg-mødrene...

Gjest HappyWaffle
Skrevet

hvis hun er litt som min mamma så tilbyr hun seg å bli med å hjelpe med å finne riktig bh :P veit ikke hvor mange ganger mamma har vært med for å se på undertøy med meg (jeg er nå 22 såååeh). tror bare det er noe med noen mødre som ser på "den første BH'en" som en slags milepæl :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...