Gå til innhold

urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Gjest marianne
Skrevet

er det noen her som har hatt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og det er veldig vondt , og veldig kjipt.

Gjest Gjest
Skrevet

Mange ganger! Har man først hatt det en gang, har man lettere for å få det igjen. Drikk mye vann og få i deg c-vitaminer :) Kan også være en idé å oppsøke lege for å få pencillin. ( Biola er fint når man går på pencillin, tablettene kan være harde for magen. )

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk noen tabeletter, men jeg har alltid tisset over 10 ganger om dgaen, og jeg kan ikke hatt det i så mange år uten å ha merket noen annet enn mye tissing?

TS

Skrevet

Hvorfor tror du at du har hatt det i flere år? :P Mye tiss betyr ikke UVI.

Skrevet

Ja, har det nå. Voooondt!

Skrevet

Hvis det kjennes ut som du tisser ståltråd og nåler har du mest sannsynlig urinveisinfeksjon... det er vondt.

Gjest Marianne
Skrevet

Hm, det er da ikke vondt hos meg i det hele tatt?

Skrevet

jeg er også av de som har symptomfrie uvi-er, jeg begynner å kaste opp i mellom 5 og 10 timer i ett strekk sånn uten noen grunn når det er skikkelig ille, ikke er jeg slapp og føler at det er noe i forkant og ikke kvalm heller, ikke får jeg diare når det står på heller og det er det som forteller meg at jeg bør få laget en urinprøve og komme meg til legen med og få legen til å ta en "hurtigsenkning", som regel er den på rundt 100 og urinen sprenger skalen på blod på den sticksen

jeg kunne oppdaget det før jeg begynner å kaste opp, om jeg hadde vært flink til å reise meg opp og se ned i do før jeg kaster papiret i om morgenen, for er urinen spesielt mørk, ikke bare vanlig morgen mørk, da er det nok en uvi på gang , men som sagt jeg er ikke flink til å gjøre det

de uvi-ene jeg hadde som barn husker jeg som smertefulle

Skrevet

Det er ikke alltid at man får symptomer på UVI, men det som kjennetegner det, er at man går ofte på toalettet men man får ikke tisset ordentlig, kommer kanskje bare noen dråper, og det svir, og gjør vondt.

AnonymBruker
Skrevet

jeg er også av de som har symptomfrie uvi-er, jeg begynner å kaste opp i mellom 5 og 10 timer i ett strekk sånn uten noen grunn når det er skikkelig ille, ikke er jeg slapp og føler at det er noe i forkant og ikke kvalm heller, ikke får jeg diare når det står på heller og det er det som forteller meg at jeg bør få laget en urinprøve og komme meg til legen med og få legen til å ta en "hurtigsenkning", som regel er den på rundt 100 og urinen sprenger skalen på blod på den sticksen

jeg kunne oppdaget det før jeg begynner å kaste opp, om jeg hadde vært flink til å reise meg opp og se ned i do før jeg kaster papiret i om morgenen, for er urinen spesielt mørk, ikke bare vanlig morgen mørk, da er det nok en uvi på gang , men som sagt jeg er ikke flink til å gjøre det

de uvi-ene jeg hadde som barn husker jeg som smertefulle

Oppkast og diare har vanligvist ikke noe sammenheng med uvi. Og man pleier heller ikke å ta crp i forbinnelse med uvi.

Anonymous poster hash: f23eb...ce8

Skrevet

Oppkast og diare har vanligvist ikke noe sammenheng med uvi. Og man pleier heller ikke å ta crp i forbinnelse med uvi.

les en gang til - jeg får ikke diare ved uvi - men uvi er en infeksjon i kroppen så en veldig forhøyet crp er en god indikasjon på at noe ikke stemmer i kroppen , urinprøven bekrefter,

normal crp er under 20

Gjest sweetsugar
Skrevet

Har hatt det, vondt å tisse hvertfall!

AnonymBruker
Skrevet

les en gang til - jeg får ikke diare ved uvi - men uvi er en infeksjon i kroppen så en veldig forhøyet crp er en god indikasjon på at noe ikke stemmer i kroppen , urinprøven bekrefter,

normal crp er under 20

Det er ikke vanlig prosedyre å ta crp ved UVI, tror man at man har det så tar man en urinstiks for å undersøke urinen.

Og normal crp er under 5. Man kan fint ha UVI uten forhøyet crp. Hvis man har mistanke om at det er noe mer galt enn en UVI så tar man kanskje en crp.

Skrevet

Det er ikke vanlig prosedyre å ta crp ved UVI, tror man at man har det så tar man en urinstiks for å undersøke urinen.

Og normal crp er under 5. Man kan fint ha UVI uten forhøyet crp. Hvis man har mistanke om at det er noe mer galt enn en UVI så tar man kanskje en crp.

Det er ikke vanlig nei, men det er heller ikke upraktisert. Jeg tok CRP i dag, i forbindelse med UVI og kanskje nyrebekkenbetennelse.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig nei, men det er heller ikke upraktisert. Jeg tok CRP i dag, i forbindelse med UVI og kanskje nyrebekkenbetennelse.

Man tar crp ved mistanke om UVI har spredd seg. eller man har andre symptomer, det er er svært sjeldent det skjer om man bare kommer for uvi!

Skrevet (endret)

normal crp er under 20

Normal crp skal være under 5.

Så over meg nå at det var en annen som hadde kommentert det før meg, beklager :)

Endret av Lykke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...