Gå til innhold

Mygg eller flåttbitt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget nettopp en kløende klump både på fotrista og leggen. Det ser egentlig ut som et myggstikk, men jeg er likevel redd for at det kan ha vært flått. Jeg har lest på internett at ikke alle nødvendigvis får rød ring rundt, men at noen får "influensa". Jeg er forkjølet fra før av, så hvordan kan jeg egentlig vite om jeg har blitt smittet dersom jeg ikke får en rød ring?

Anonymous poster hash: 7e440...d8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdaget nettopp en kløende klump både på fotrista og leggen. Det ser egentlig ut som et myggstikk, men jeg er likevel redd for at det kan ha vært flått. Jeg har lest på internett at ikke alle nødvendigvis får rød ring rundt, men at noen får "influensa". Jeg er forkjølet fra før av, så hvordan kan jeg egentlig vite om jeg har blitt smittet dersom jeg ikke får en rød ring? Anonymous poster hash: 7e440...d8d

Etter noen uker kan du ta en blodprøve som viser om du har fått Borelia. Den røde ringen kommer først etter ca 2 uker, så du får følge med på stikket. Husk også at man kan bli smittet uten at det kommer en synlig ring. Det tar 1-2 uker etter smitte til man får influensalignende symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...