Gå til innhold

Oppblåst mage!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På 13 dager nå har magen min gått fra å være halv slapp til å stå i spenn av oppblåsthet. Trodde først det var pga forstoppelse. men har tømt meg det siste døgnet. Har kjempe vondt og begynner nesten å bli redd!

Noen tips på hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 9bb9d...b9d
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan i første omgang følge med på om det er noe mat du spiser som du ikke tåler. Vær obs på melkeprodukter ( gjelder også is)untatt biola og activia. Kjøp heller lactosefrie produkter. Prøv å spise omelett, havregrøt, ristet brød( merkelig men jeg synes det går bedre enn vanlig brød), kyllingfileter, svinefileter, kokte og stekte grønnsaker, ikke noen rå da det kan bli for mye fiber for tarmen. Pass også på vannmelon da dette kan gi oppblåst mage.

Vær også oppmerksom på alle gjærbakstprodukter og Honning og kaffe kan også gi oppblåst mage.

Så kan du drikke mynte te og kjøpe et urtepreparat som heter Dida på helsekosten.

Spis bare litt av gangen og heller litt oftere.

Mest sannsynlig så plages du av irritabel tarm. Har dette selv og sliter mye med oppblåst mage så rådene mine er basert på hva jeg har lest meg frem til og prøvet meg frem til.

Hvis du følger matrådene og det fremdeles ikke gir seg eller at du merker bedring så får du ta en tur til legen for nærmere undersøkelse.

Eller om du har skikkelige smerter i magen så bør du dra til legen så snart som mulig.

Endret av caroprins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...