Gå til innhold

Vanlig at en katt hjelper en annen(i kamp)


Anciol

Anbefalte innlegg

Så i dag at min pus Elessar var i slåsskamp med en annen katt, så kom husverten sin katt og hjalp min pus så det ut:)

Husverten sin katte er gode venner med min:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to katter som egentlig ikke er så gode venner, med mindre det kommer andre katter inn på tomten. Da hjelper de hverandre med å få inntrengeren ut.



Anonymous poster hash: c94f9...9e9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt forrige nabolag var et ganske lite område med mange "fastboende" katter. Ingen av kattene brydde seg særlig om hverandre - de godtok alle sammen at "dette var gjengen som bodde her".

Med en gang en fremmed katt kom inn på territoriumet deres, om en av dem rykket til eller om den fremmede prøvde seg på noe mot én av dem, da løp hele gjengen etter, jagde og forberedte seg på kamp. :fnise:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 katter. når det kommer en annen så blir det uling og skriking. og de hjelper de hverandre. spesielt hvis den nærmer seg kaninburet da kan de angripe :fnise:

Endret av kooiker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt annen sak, men for noen år siden bodde jeg et sted der jeg kunne se baksiden av en butikk, hvor det sto en container som de kastet gammel mat i. Jeg hørte en lyd en natt og så ut. Der så jeg en katt som klatret opp i containeren. Men ikke nok med det, en annen katt satt nedenfor og holdt vakt. Hva den katten fikk ut av det aner jeg ikke, det var jo ikke den som var og koste seg med matfatet. Men det så jeg noen ganger til senere, alltid samme katt som holdt vakt. Merkelig symbiose mellom de to. Ante ikke at katter kunne tenke ut noe slikt. Lurer på hvordan de har fått kommunisert de tankene seg i mellom?



Anonymous poster hash: 5ae6c...7e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah det forklarer saken , pusen min og husverten sin katt deler territoriet sitt, de leker sammen og sniker fisk sammen utenfor vinduet mitt de dagene jeg lager fiskeretter

(sorry at jeg ikke har svart før, men har vært langt oppe i gokk uten internet, mens regnet pøste ned)

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...