Gå til innhold

Kan jeg "kaste" ut mannen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har han ikke. Det kommer an på om han har bidratt til verdistigningen. Om han bare har betalt løpende utgifter har han ikke krav på det. Om han har gjort annet, f.eks lagt ned mye tid og penger i oppussing, må dette vurderes individuelt.

For noe piss du kommer med. Selvsagt har han rettigheter.

TS, dere er gift, du kan ikke kaste han ut, han har rettigheter.

Anonymous poster hash: 113ff...3dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Åssen rettigehter? Han har IKKE bidratt til verdistigning. Han har betaltnoen regninger noen mnd. Siden april har jwg betalt absolutt alt. Oppussing, mat babyklær/utstyr, ferier, toalettartikler har jeg betalt absolutt alt av hver mnd. Og selvfølgelig lånet på huset, strøm forsikringer, bil, drivstoff osv.

Anonymous poster hash: 0da7d...ea7

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Åssen rettigehter? Han har IKKE bidratt til verdistigning. Han har betaltnoen regninger noen mnd. Siden april har jwg betalt absolutt alt. Oppussing, mat babyklær/utstyr, ferier, toalettartikler har jeg betalt absolutt alt av hver mnd. Og selvfølgelig lånet på huset, strøm forsikringer, bil, drivstoff osv.

Ifølge ekteskapsloven har ektefeller felleseie (likedeling), med mindre de har avtalt særeie, eller en av dem har mottatt arv eller gave der giveren har bestemt særeie.

Har du særeie?

AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeil *trøtt* TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har særeie og ektepakt skrevet hos advokat, tinglyst i Brønnøysundregistret. TS.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har særeie og ektepakt skrevet hos advokat, tinglyst i Brønnøysundregistret. TS.

Beklager, leste ikke hele tråden.

Men han kan fortsatt ha rett på en del om boligen har steget i verdi, så lenge dere har vært gift og han har bodd der.

AnonymBruker
Skrevet

Det er din bolig, og du bestemmer. Og når dere ikke har noe forhold lenger, er det vel bare å be han flytte ...

Om det var mannen din som eide boligen - hva hadde han gjort da, tror du?

Her kommer den sedvanlige dobbeltmoralen på KG frem ja.

Når det er en kvinne som har kjøpt huset så er det jo selvfølgelig hennes og bare hennes og hun kan kaste ut mannen for eget forgodtbefinnende, mens når det er en mann som har kjøpt huset så må visst huset og bilen og alt annet deles selv om kvinnen ikke har bidratt med et rødt øre og bare har vært hjemme uten å jobbe.

Anonymous poster hash: 0621c...771

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg blåser i om det er menn eller kvinne det er snakk om her. Jeg er bare interessert i rettighetene mine her. Tar kontakt med fetteren min i morgen som er jurist og ekspert på dette her. Takk for svar alle sammen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her kommer den sedvanlige dobbeltmoralen på KG frem ja.

Når det er en kvinne som har kjøpt huset så er det jo selvfølgelig hennes og bare hennes og hun kan kaste ut mannen for eget forgodtbefinnende, mens når det er en mann som har kjøpt huset så må visst huset og bilen og alt annet deles selv om kvinnen ikke har bidratt med et rødt øre og bare har vært hjemme uten å jobbe.

Anonymous poster hash: 0621c...771

TS her: Spiller da ingen rolle om det er mann eller kvinne! Huset er kjøpt med egne midler, pusset opp for egne midler, strøm betalt av egne midler og forsikringer betalt av egne midler. I tillegg til dette har jeg særeeie som er tinglyst i brønnøysundregistret, og jeg har betalt så og si alt av mat og løpende utgifter. Forstår virkelig ikke hvilke paralleller du trekker her.

• Liker 2
Skrevet

Pisset er ditt!

Hadde hun boligen før de giftet seg er den hennes. Han har ikke flere rettigheter bare fordi han i dette tilfellet mer mann!

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Selv om man er gift er det jo fortsatt sånn at det er den som står som eier på huset som beholder huset etter skilsmissen. Har den andre betalt oppussing, betalt på lånet e.l. kan en advokat beregne hva det skal utgjøre i godtgjøring.

Generelt har det jo vært sånn at mannen har eid huset og kvinnen kjøpt mat etc, og kommer derfor mye dårligere ut ved delingen.

Og husk at alt dere tok med inn i forholdet tas utenfor delingen, det som skal deles er bare det som er anskaffet mens dere var gift.

Bare fordi det nå er motsatt, må en idiot av en mann blåse seg opp....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har forstått det spm TS.har tinglyst særeie. Jeg anbefaler henne ekteskapsloven kapitler og spes.kapittlene 23 og 14. Det kan sågar være at mannen kan kreve boligen ved og kjøpe ut TS Dette kun i spes.tilfeller. Det et ikke i uvanlig at mannen kan kreve bo der en tid mot betaling av husleie. Alt dette selv om TS.har særeie. Dette spesielt om det er barn i bildet. Jeg har forstått mannen er uten inntekt. Han kan søke bostøtte ovs. Jeg ser mye lettfattelige svar som sier det bare er og kaste ut partner selv om en har særeie. Jeg minner om at innbo skal deles likt. Dette selv e

Den ene har kjøpt. Det som ikke nødvendigvis Skal deles er ting til hobby oh fritid. Altså sofa, vaskemaskin og TV skal deles selv om den ene har betalt. Det kan bli en lang prosess og bli kvitt han hvis han ikke bare flytter. Spesielt om det er barn i forhold. En oppegående mann flytter ikke uten samværsavtale eller bosted barn på plass. Lykke til TS.Følg reglene og oppfør deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har forstått det spm TS.har tinglyst særeie. Jeg anbefaler henne ekteskapsloven kapitler og spes.kapittlene 23 og 14. Det kan sågar være at mannen kan kreve boligen ved og kjøpe ut TS Dette kun i spes.tilfeller. Det et ikke i uvanlig at mannen kan kreve bo der en tid mot betaling av husleie. Alt dette selv om TS.har særeie. Dette spesielt om det er barn i bildet. Jeg har forstått mannen er uten inntekt. Han kan søke bostøtte ovs. Jeg ser mye lettfattelige svar som sier det bare er og kaste ut partner selv om en har særeie. Jeg minner om at innbo skal deles likt. Dette selv e

Den ene har kjøpt. Det som ikke nødvendigvis Skal deles er ting til hobby oh fritid. Altså sofa, vaskemaskin og TV skal deles selv om den ene har betalt. Det kan bli en lang prosess og bli kvitt han hvis han ikke bare flytter. Spesielt om det er barn i forhold. En oppegående mann flytter ikke uten samværsavtale eller bosted barn på plass. Lykke til TS.Følg reglene og oppfør deg.

Kapittel 13 og 14 - rettelse
Gjest Gjest
Skrevet

Gjest Gjest
Skrevet

Paragraf 73 gir rett på verdiøkning bolig. Noe har han uansett bidratt. Noe må TS.brtale ved en rettstvit

AnonymBruker
Skrevet

Vist det er mulig for han å flytte inn til mor, men snakk med han. I mitt tilfelle var det min ex samboer som eide boligen og jeg var innflytter. Kunne ikke bare flytte innn til foreldra mine pga jobb, barna osv..

Så vår løsning var han flyttet inn til sine foreldre, og jeg brukte 3 mnd på å finne meg leilighet. Det er ikke alltid lett å finne seg ei.

Hadde han kastet meg ut, så hadde jeg ikke hatt noen steder å bo. Så trur du må finne ut mulighetene fr han å bo med mora og at barna er der på samvær før du kaster han ut.

Anonymous poster hash: 89c6c...453
Skrevet

Vil bare si at det er knaldbra at du har skaffet deg særeie på huset. Om ikke hadde han hatt krav på halvparten av alt. :fnise:

Jeg sender deg en klem og håper han tar til fornuft og flytter ut.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Vil bare si at det er knaldbra at du hmåar skaffet deg særeie på huset. Om ikke hadde han hatt krav på halvparten av alt. :fnise:

Jeg sender deg en klem og håper han tar til fornuft og flytter ut.

Har jeg vært manne har jeg aldri flyttet ut uten min andel av verdistigning noe som jeg har hatt krav på etter ekteskapsloven selv om den andre har særeie. Kapittel 13 og 14. Videre at avtale bosted samvær barn var klart. Ja alt dette kan en kreve V drn huseiende partner en forlater. En har rimlig krav på husrom mot husleie en tid framover. Spesielt ved barn i bildet
Skrevet

Nei det synes eg ikkje, prøv å lev sammen som venner til han har ein stad for seg sjølv.

Skrevet (endret)

Har jeg vært manne har jeg aldri flyttet ut uten min andel av verdistigning noe som jeg har hatt krav på etter ekteskapsloven selv om den andre har særeie. Kapittel 13 og 14. Videre at avtale bosted samvær barn var klart. Ja alt dette kan en kreve V drn huseiende partner en forlater. En har rimlig krav på husrom mot husleie en tid framover. Spesielt ved barn i bildet

Mener å ha lest at det finns et begrep som heter "midlertidig separasjon", og separasjon er dermed ikke reell før faktisk samlivsbrudd. Derfor antar jeg at det finns grenser for hvor lenge den parten som IKKE eier boligen har bruksrett. Uansett om det er barn involvert. Så det er alstå ikke bare å barrikadere seg i huset, går det langt nok kan politiet geleide vedkommende ut.

Det trenger ikke bety noe om mannen i dette tilfellet må bo hos sin mor inntil han finner et permanent hjem når det gjelder omsorg for barna.

Endret av Kontormus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...