Gå til innhold

Kan jeg "kaste" ut mannen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal separeres, jeg eier boligen, synes det er veldig tungt å gå oppå hverandre slik vi gjør nå, ikke bra for barna heller. Kan jeg be han om å flytte til moren sin til han finner egen leilighet? Altså, kan jeg kaste han ut?

Anonymous poster hash: e919b...d90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er din bolig, og du bestemmer. Og når dere ikke har noe forhold lenger, er det vel bare å be han flytte ...

Om det var mannen din som eide boligen - hva hadde han gjort da, tror du?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for svar, trodde det var noen juridiske tvister her jeg..

Anonymous poster hash: 0da7d...ea7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men ikke regn med at samarbeidet om barna kommer til å bli en drøm. Du bør finne en penere måte å si det på.

Anonymous poster hash: 187ea...b2b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nettopp pga videre samarbeid jeg synes det er bedre at han flytter ut. Sånn som det er nå er belastende for alle parter. Vi trenger en Time Out. Vil stoppe kranglingen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nettopp pga videre samarbeid jeg synes det er bedre at han flytter ut. Sånn som det er nå er belastende for alle parter. Vi trenger en Time Out. Vil stoppe kranglingen!

Ja, du vil stoppe kranglingen, og at han flytter vil gjøre at dere ikke krangler i det daglige. Men: Du kan ikke forvente annet enn at han vil synes det er et slag i trynet å måtte flytte fra der han bor nå. Hadde han ment at dette er en kjempeidé hadde han flyttet selv. Det kommer til å gjøre ham bitrere og verre å samarbeide med i fremtiden. Du lurer deg selv om du tror noe annet.

Det forandrer overhodet ikke på din rett til å be ham dra, altså, og det er (selvsagt) helt naturlig også at en av partene flytter når man separeres. Du eier huset, så det skulle bare mangle at det er ham. Jeg synes bare det blir for tynt å si at dette gjøres "pga. videre samarbeid", som om dette er noe du gjør i den hensikt å forbedre samarbeidet dere imellom i fremtiden. Det gjøres fordi du er drittlei kranglingen. Hvilket er helt fair.

Anonymous poster hash: 4f7fe...76a

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Du er i hvertfall veldig slem og ego om du gjør det , om du var den som fant ut at dere skulle splitte lag.... Han har tross alt bodd der likeverdig uten å vite at han måtte ha en backup bolig, og da bør han få bo der til han har funnet noe annet og fått en bra avtale ang barna...

Gjest Evelynita
Skrevet

Har han mulighet til å bo hos moren sin er det ikke like ille. Egentlig bør han skjønne det selv- er det over så er det over.

Gjest Gjest
Skrevet

Min mann flyttet ut etter en stund da vi hadde bestemt at vi skulle gå fra hverandre. Ble vanskelig å gå sammen i huset hver dag når begge visste at forholdet var slutt og han allerede hadde en annen. Det var trist og tungt for meg når han flyttet ut men også godt.

Dere må finne ut av dette på en god måte for begge to. Evt kan dere bo i huset annenhver uke og et annet sted annenhver uke til alt er avklart, spesielt hvis dere har barn. Har dere ikke det, ser jeg litt annerledes på det: Da kan du be han om å flytte ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Har dere barn sammen har han visse rettigheter før han flytter. Blant annet avtale om hvor barna skal bo. Dette for at den som flytter taper kampen om samvær og bosted hvis det ikke lar seg ordne ved enighet. Altså jeg har ikke flyttet før det var på plass og du har ikke fått medhold på utkastelse. Han har også rettigheter på verdistigning av bolig den tiden han har bodd der. Har dere ikke barn sammen er slt mye lettere. Da må han ha bodd der rt antall år for og få del i verdistigningen. Hsr jeg vært han har jeg kontaktet advokat

Gjest Gjest
Skrevet

Ja der er noen juridiske spørsmål

Ok takk for svar, trodde det var noen juridiske tvister her jeg..

Skrevet

Har dere barn sammen har han visse rettigheter før han flytter. Blant annet avtale om hvor barna skal bo. Dette for at den som flytter taper kampen om samvær og bosted hvis det ikke lar seg ordne ved enighet. Altså jeg har ikke flyttet før det var på plass og du har ikke fått medhold på utkastelse. Han har også rettigheter på verdistigning av bolig den tiden han har bodd der. Har dere ikke barn sammen er slt mye lettere. Da må han ha bodd der rt antall år for og få del i verdistigningen. Hsr jeg vært han har jeg kontaktet advokat

Det har han ikke. Det kommer an på om han har bidratt til verdistigningen. Om han bare har betalt løpende utgifter har han ikke krav på det. Om han har gjort annet, f.eks lagt ned mye tid og penger i oppussing, må dette vurderes individuelt.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener også som noen her nevner at om det er slitsomt å være sammen så bør dere bo en uke hver i deres (tidligere) felles hjem..

Det er ikke så lett for far å bo hjemme hos mor og ha barna annen hver uke..

Nå mistenker jeg deg for å være så pass ond at dette er kjernen til at du vil ha ham ut for å bedre din posisjon ifht barnefordelingen.. Men , selv om dere er uenige og ikke vil leve sammen så må du være voksen nok til å ikke være så jævlig ego...

Dere stiftet felles hjem i ditt hus, nå misbruker du den tilliten han ga deg med å la deg eie deres felles hjem...

Skrevet

Jeg mener også som noen her nevner at om det er slitsomt å være sammen så bør dere bo en uke hver i deres (tidligere) felles hjem..

Det er ikke så lett for far å bo hjemme hos mor og ha barna annen hver uke..

Nå mistenker jeg deg for å være så pass ond at dette er kjernen til at du vil ha ham ut for å bedre din posisjon ifht barnefordelingen.. Men , selv om dere er uenige og ikke vil leve sammen så må du være voksen nok til å ikke være så jævlig ego...

Dere stiftet felles hjem i ditt hus, nå misbruker du den tilliten han ga deg med å la deg eie deres felles hjem...

Herregud, ellers har du det bra?

Som oftest så er det kvinner som havner i slike situasjoner med å bli sittende igjen med null og niks fordi de har bidratt til husholdningen med å kjøpe mat, klær og andre forbruksartikler, mens mannen bruker sine penger for å betale ned på egen bolig. Men plager deg vel ikke sånn nevneverdig?

Slike ting skulle mannen her ha tenkt på selv, og selv om hun er kvinne så er hun ikke ondere enn de fleste menn i tilsvarende situasjoner.

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde aldri, om jeg var mann eller dame, flyttet inn med en mann eller dame som eide boligen, uten å sikre meg verdier jeg også.

Om jeg ikke fikk kjøpe meg inn i boligen, ville jeg kjøpt meg en bolig selv som jeg leide ut. Man skal aldri tro at forhold varer, enda så godt man har det.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Sulosi, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det seg slik at han har ikke midler overhodet. Han har så og si levd på meg i 3 år. Siden april da han mistet jobben har jeg utelukkende betalt alt.

AnonymBruker
Skrevet

Han har pr.dags dato aldri betalt så mye som et eneste klesplagg til babyen, jeg reddet han på en måte fra "gata". Jeg er bemidlet og har ressurser. Han har null. Han er utover dette en flink far og en god ressurs for barnet vårt. Men øsker han ut av huset ASAP da han har begynt å kreve, komme med trussler om at han eier halvparten (jeg har særeie) at han skal gjøre livet surt for meg, loppe meg for alt jeg eier og har. Dette er verdier barna mine skal nyte godt av...jeg kan ikke fortsette å gi denne mannen penger slik jeg har gjort i 3 år. Nå er det slutt og han må klare seg selv...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er denne mannen faren til barna dine? Bare lurer siden du flyttet sammen med han for 3 år siden... Uansett, disse truslene hans er tomme, da boligen står på deg, og barna dine har arverett.

Bare kast han ut, og om han blir vanskelig må du få hjelp.

Mammaen min har også en samboer som har levd på henne i mange år. Mamma eier huset og alt, og han flyttet inn etter at pappa døde. Han tok seg godt til rette, kan du si ..

Nå har mamma fått nok og ber han dra, men har later som ingenting og vil ikke forstå. Det er som å prate til en vegg.

Hva er det som feiler kvinner som tillater sånne menn inn i huset sitt?

Anonymous poster hash: a1bb0...8b5
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...