Gå til innhold

Hvordan tipse UDI om proformaekteskap anonymt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet over ganske alvorlige opplysninger som viser klart at et par har inngått proformaekteskap. Jeg ønsker å tipse UDI om dette men vet ikke helt hvordan jeg skal få gjort det. Kommer de til å ta dette alvorlig eller blir det bare bortkastet tid fra min side?



Anonymous poster hash: 4932b...dc6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godter du deg og gnir deg i hendene for at du kan ødelegge for andre, ts?



Anonymous poster hash: edffa...77b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper UDI tar tipset ditt alvorlig og at de blir avslørt og straffet dersom de er skyldige.



Anonymous poster hash: f62df...060
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godter du deg og gnir deg i hendene for at du kan ødelegge for andre, ts?

Anonymous poster hash: edffa...77b

så man skal altså ikke si fra når man tror noen gjør noe ulovelig, fordi det ødlegger for de som gjør noe ulovelig.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godter du deg og gnir deg i hendene for at du kan ødelegge for andre, ts?

Anonymous poster hash: edffa...77b

Jeg tviler, men samtidig håper jeg forsåvidt at hun gjør det. Selv ville jeg i hvert fall godtet meg litt over at jeg hadde avslørt kriminelle, og synes det er helt legitimt å være fornøyd med det.

Til TS: Det har nok hakket større tyngde om du sender det inn med fullt navn, men rent formelt er det UDI som setter igang undersøkelser, ikke du som går til sak mot ekteparet. Det er derfor ingenting i veien for at de baserer undersøkelsene på et anonymt tips.

Du bør (eller må, dersom du ønsker at noe skal skje) imidlertid underbygge mistanken om at dette er proforma så godt du overhodet kan, med alle relevante momenter du kjenner til, ikke bare skrive "Har en mistanke om at det er noe fishy her og håper dere undersøker". I motsatt fall skjer det ganske sikkert ingenting med mindre de allerede har mistenkt det.

Anonymous poster hash: 924bf...2cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å hå ha jobbet i helsevesnet kjenner jeg til to proformaekteskap. I begge tilfeller så er det snakk om to unge funksjonshemmede menn som har fått opphold. På den ene siden skjønner jeg ønske om å komme til Norge å få hjelp av verdens beste velferssytem (enn så lenge).

Det som taler i mot er at jeg synes det er feil at helsvesnet, NAV, kommunen skal bruke tyve årsverk på å hjelpe personer som har jukset seg inn i landet. Holder vi på slik i noen år til, har vi tapt alt vi har bygget opp.



Anonymous poster hash: cb3cb...afc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvorfor ringer du ikke UDI og spør???

Tror du de sporer opp hvem du er og ringer den det gjelder for å sladre??



Anonymous poster hash: 7c84d...c45
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet over ganske alvorlige opplysninger som viser klart at et par har inngått proformaekteskap. Jeg ønsker å tipse UDI om dette men vet ikke helt hvordan jeg skal få gjort det. Kommer de til å ta dette alvorlig eller blir det bare bortkastet tid fra min side?

Anonymous poster hash: 4932b...dc6

Hvordan vet du at det er fakta?

Anonymous poster hash: f287e...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...