Gå til innhold

Dere med endometrose. Hvilken smertestillende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken smertestillende bruker dere?

jeg har cataflam som jeg tar sammen med paracet, men merker den er for svak, så må bytte, men får ikke gjort det før i oktober.



Anonymous poster hash: 97648...ec1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke bytte før oktober?

for jeg har ikke time før da hos gyn, og tror jo det er best at jeg går hos samme gynekolog og at jeg ikke går til legen og sier det, for jeg tror ikke han har like mye kunnskap om det som gynekologen da.. Og så er jeg under en sånn "prøveperide" fra 2 uker siden og frem til oktober, så vet ikke om at det er så lurt at jeg tuller med det..

Anonymous poster hash: 97648...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for jeg har ikke time før da hos gyn, og tror jo det er best at jeg går hos samme gynekolog og at jeg ikke går til legen og sier det, for jeg tror ikke han har like mye kunnskap om det som gynekologen da.. Og så er jeg under en sånn "prøveperide" fra 2 uker siden og frem til oktober, så vet ikke om at det er så lurt at jeg tuller med det..

Anonymous poster hash: 97648...ec1

Det tror jeg du gjør rett i

Kan du ikke ringe gyn og spørre om en ny time som ikke er så lenge til. Dersom de har fullt, be de ringe deg dersom det kommer en avbestilling.

Evnt. ta ferdig den prøveperioden ihvertfall før du ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du gjør rett i

Kan du ikke ringe gyn og spørre om en ny time som ikke er så lenge til. Dersom de har fullt, be de ringe deg dersom det kommer en avbestilling.

Evnt. ta ferdig den prøveperioden ihvertfall før du ringer

Jo, det går jo an. Men greia er at jeg i tillegg skal prøve cerazette, så derfor bør det gå 4 mnd. Er selvsagt mulig da å gå til fastlegen og så kan han ringe til gynekologen. Men jeg vet ikke jeg..

Anonymous poster hash: 97648...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det går jo an. Men greia er at jeg i tillegg skal prøve cerazette, så derfor bør det gå 4 mnd. Er selvsagt mulig da å gå til fastlegen og så kan han ringe til gynekologen. Men jeg vet ikke jeg..

Anonymous poster hash: 97648...ec1

Jeg har ikke endo selv, men kjenner mange som har det. Og vet at noen sliter sånn med smerter, at ingen smertestillend hjelper annet enn sykehusbesøk og morfin.

Andre holder det med paracett eller naproxen osv. Det varierer veldig fra person til person.

Alternativt så kan du jo høre om du kan prate med gyn. i telefonen. Hvis de ikke kan gi deg ny time før oktober, så kan det jo hende han kan uansett skrive ut ny resept til deg på nytt medikament. Ville uansett ringt og hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk pinex forte.Samt beskjed om å hoppe over mens (ppiller).Synes det har fungert ok,jeg får av og til noen helvettes kramper,men tabletter tar det meste .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på p-piller (microgynon) uten pauser så lenge det går, det hjelper mye.

I tillegg så tar jeg Voltaren sammen med Tramadol når smertene blir for vonde. Det hjelper, men bivirkningene av Tramadol er ikke noe særlige, så jeg blir sengeliggende eller sløv på sofaen.



Anonymous poster hash: fffcc...ad7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Microgynon uten pauser, så langt det går.

Får mellomblødninger noen ganger, og hvis de ikke gir seg etter 2-3dager så tar jeg pause på brettet. Da er Cataflam nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...