Gjest Miranda2011 Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Linsene mine har ligget i etuiet i samme væsken uten å bli brukt i tre uker nå, noen som vet om de er ufarlige å begynne å bruke igjen? Har lagt dem i ny væske idag da.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Hvis du legger kontaktlinsene dine i linsevæske, og de så blir liggende lukket i den samme væsken i 3 uker, eller mer, uten at du har tatt ut kontaktlinsene dine i mellomtiden, så kan du fint bruke kontaktlinsene dine uten å måtte rense dem på nytt først. Jeg regner med at du har månedslinser Da skal vannet skiftes ut for hver gang du har tatt kontaktlinsene dine i bruk. Har du dagslinser, så vet du at du skal kaste både vannet og kontaktlinsene etter bruk. Lykke til!
Gjest Miranda2011 Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Har månedslinser ja, takk for svar:)
Gjest verses blemparl Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Hvis du legger kontaktlinsene dine i linsevæske, og de så blir liggende lukket i den samme væsken i 3 uker, eller mer, uten at du har tatt ut kontaktlinsene dine i mellomtiden, så kan du fint bruke kontaktlinsene dine uten å måtte rense dem på nytt først. Jeg regner med at du har månedslinser Da skal vannet skiftes ut for hver gang du har tatt kontaktlinsene dine i bruk. Har du dagslinser, så vet du at du skal kaste både vannet og kontaktlinsene etter bruk. Lykke til! Sistnevnte svar stemmer ikke. Linsevæsken skal skiftes minst hver 7 dag. Og linsene er holdbare i en måned fra åpning. Ikke en mnd bruk altså.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Til Gjest_verses blemparl_* : Akkurat dette stemmer ikke nødvendigvis. Det kommer an på hva slags linsevæske du bruker, men for sikkerhets skyld så ville jeg faktisk ha anbefalt Miranda 2011 å skifte ut linsevæsken hver dag fremfor å gjøre det èn gang i uken. Bedre å være FOR hygienisk med tanke på at det tross alt handler om øynene hennes, og det lett kan komme uhumskheter oppi linsevæsken uansett hvor flink hun er til å vaske/rense hendene sine før hun tar oppi linsevæsken for å hente ut kontaktlinsene sine. Eller spør hos nærmeste brille-/kontaktlinse-forretning for råd og veiledning. Øynene kan ofte bli veldig såre hvis Miranda 2011 skulle være så uheldig å få lo inni dem. Ikke alltid lett å oppdage, så skift heller ut hver dag fremfor èn gang uken. Det er nå ihvertfall min anbefaling!!! Lykke til!!!
Noteknekk Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Har de ligget så lenge i linsevæske så ville jeg nok heller ha åpna en ny pakke linser, og kastet de brukte, sånn for å være på den sikre siden. 1
Missy1 Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Har de ligget så lenge i linsevæske så ville jeg nok heller ha åpna en ny pakke linser, og kastet de brukte, sånn for å være på den sikre siden. Enig. Tror ikke jeg hadde turt å ta sjangsen uansett om noen sa det var trygt. Det er trossalt øynene det er snakk om og det er utrolig ubehagelig å få betennelse eller andre plager der. Jeg bruker døgnlinser og hadde for noen mnd siden fått rift på det ene øyet :-/ fyyy så vondt. Det var visst fordi små støvpartikler kan feste seg til linsa også gnager det på øyet over tid. Uff...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå