Snulla Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Hvor mye penger brukte dere eller hvor mye anbefaler dere å ha med i lommepenger? Vi er to stk som skal reise. Vi blir ikke å shoppe noe særlig så jeg tenker da på ca hvor mye per dag i mat og drikke om vi spiser to-tre ganger ute.
Wonders Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 ett par tusenlapp for en helg hadde jeg med meg. Hold det.
Gjest Inggolf Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Noe særlig penger til shopping tror jeg nok ikke dere behøver nei..Jeg var virkelig ute etter å shoppe en god del, men fant ikke et eneste plagg som nesten var litt ålright en gang! ..DeSlikt eneste vi gjorde var å fnise av de grusomme klærne ..Kanskje litt slemt å si, men det var en veldig østblokkstil over klærne.. Min erfaring er at å gå på restaurant koster halvparten av det det gjør her. Vi var på fridays for eksempel, og der kostet maten halvparten av det den gjør her, mens drikken hakket billigere enn halvparten
Snulla Skrevet 12. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2013 Okei. Jeg har tenkt 1000kr dagen for begge, da tror jeg vi skal komme et stykke med det om vi er fornuftige. Også har jeg satt av et par tusen sånn i tilfelle noe skulle skje.
Gjest Inggolf Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Okei. Jeg har tenkt 1000kr dagen for begge, da tror jeg vi skal komme et stykke med det om vi er fornuftige. Også har jeg satt av et par tusen sånn i tilfelle noe skulle skje. Synes 1000 kr daglig høres greit ut jeg Hvilket hotell skal dere bo på?
Snulla Skrevet 13. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2013 Vi skal bo på Dodo hotel, litt utafor gamlebyen.
followURdreams Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Jeg skal til Riga om en uke, og vi skal bo på et hotell som heter hotel westa. Blir der i 3-4. Har ikke vært i Riga før, men ettersom jeg har hørt er prisnivået nesten slik som i Budapest. Altså veldig billig, og riga kom vel på 2.plass i en eller annen undersøkelse om billigste storby å besøke i 2013 (tror jeg). Jeg lurer også på hvor mye jeg bør beregne til denne turen, da jeg skal innom flere plasser... Mat, transport (til/fra flyplass) og serverdigheter er vel det vi kommer til å bruke penger på.. Håper det kommer flere tips i denne tråden Snulla: hvilke planer har dere for ferien? Er du blitt anbefalt noe som du kan dele? GOD TUR!!
Gjest Inggolf Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Jeg skal til Riga om en uke, og vi skal bo på et hotell som heter hotel westa. Blir der i 3-4. Har ikke vært i Riga før, men ettersom jeg har hørt er prisnivået nesten slik som i Budapest. Altså veldig billig, og riga kom vel på 2.plass i en eller annen undersøkelse om billigste storby å besøke i 2013 (tror jeg). Jeg lurer også på hvor mye jeg bør beregne til denne turen, da jeg skal innom flere plasser... Mat, transport (til/fra flyplass) og serverdigheter er vel det vi kommer til å bruke penger på.. Håper det kommer flere tips i denne tråden Snulla: hvilke planer har dere for ferien? Er du blitt anbefalt noe som du kan dele? GOD TUR!! Jeg synes absolutt ikke Riga var veldig billig! Så frem til billig spa som jeg ville ta meg råd til 2,3,4 ganger...meeen, det forble med den ene timen til 800 kroner... kompisen min måtte ha tak i hodepinetabletter og måtte ut med 30 kroner for en pakke "paracet".
followURdreams Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Jeg synes absolutt ikke Riga var veldig billig! Så frem til billig spa som jeg ville ta meg råd til 2,3,4 ganger...meeen, det forble med den ene timen til 800 kroner... kompisen min måtte ha tak i hodepinetabletter og måtte ut med 30 kroner for en pakke "paracet". Hæ? Tuller du? :O Oi... Det var en smule eller fem, dyrere enn jeg hadde forventet... Man finner billiger paracet i London... :S
Gjest Inggolf Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Hæ? Tuller du? :O Oi... Det var en smule eller fem, dyrere enn jeg hadde forventet... Man finner billiger paracet i London... :S nei, tuller desverre ikke... mulig de har skrudd opp prisene der turistene ferdes mest.. og går man på skybaren (som er den kjente baren på toppen av sas-hotellet) så må man betale omtrent norske priser for alkoholen 1
followURdreams Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 nei, tuller desverre ikke... mulig de har skrudd opp prisene der turistene ferdes mest.. og går man på skybaren (som er den kjente baren på toppen av sas-hotellet) så må man betale omtrent norske priser for alkoholen Oisann... Hmmm, kanskje man må prøve å gå litt "utenfor" de vanlige turiststedene...
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Alkohol og mat var en del billigere enn her hjemme (typisk sydenpris vil jeg si). Transporten fra/til flyplassen tror jeg kostet ca 100,- pr vei. Men shopping og spa var dyrere enn forventet. Men det var fortsatt ikke en dyr weekend. 1000 kr dagen holder lenge vil jeg si. Anonymous poster hash: 8666d...04b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 Er det ikke her pule-turene til FrP går? Pass på så du ikke blir tatt TS! Anonymous poster hash: 073eb...19b
Gjest Inggolf Skrevet 16. juli 2013 #14 Skrevet 16. juli 2013 Oisann... Hmmm, kanskje man må prøve å gå litt "utenfor" de vanlige turiststedene... Ja, det er sikkert ikke dumt det, selv om jeg ikke helt skjønner hvor det skulle være hen.. Det apoteket vi fant var langt borti gokk og innimellom, bortimellom, oppigjennom en haug av trange smug Men som tidligere nevnt så er det ihvertfall en ting som er billig, og det er å være på restaurant og barer. Vi sparte ikke på ølen for å si det mildt... ca 25 kroner for en øl ute
Mormont Skrevet 16. juli 2013 #15 Skrevet 16. juli 2013 Jeg syns det var veldig billig der. For to timer spa på hotellet (en time massasje og diverse ansiktsbehandling) betalte jeg 400 kr. Vi spiste tre retters til 150 kr per pers på en fin resturant og taxi koster nesten ingenting. Tror 1000 kr dagen holder i massevis
Wonders Skrevet 16. juli 2013 #16 Skrevet 16. juli 2013 (endret) nei, tuller desverre ikke... mulig de har skrudd opp prisene der turistene ferdes mest.. og går man på skybaren (som er den kjente baren på toppen av sas-hotellet) så må man betale omtrent norske priser for alkoholen og der er det mange på 50 år +. Vi dro derfra så fort vi hadde drukket opp en drink. Hei jeg må si at når dere bestiller taxi er det en del uekte taxier, så la alltid hotellet eller restauranten bestille for deg. Og her har alle kjendiser og kongelig spist. Samt meg og mine venninder...Vincents: Restauranthttp://www.tripadvis...iga_Region.html Ikke til å fnyse av, 5 retter til 600 kr betalte jeg, med vin og drink!https://www.facebook...125533000837916 Endret 16. juli 2013 av Wonders
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå