Gå til innhold

Hva ville dere gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå ferdigutdannet, og søker på jobber. Vil til en spesifikk by, der så og si alle mine venner bor, det er nærme familien og jeg elsker denne byen.

Jeg har blitt headhunta til en jobb på andre siden av landet. Vil overhode ikke til denne byen. Kjenner ingen der, langt hjemmefra og annet klima enn jeg er vant til. Men lønna er vanvittig høy.

Hva ville dere gjort?

Tjent bra, men bodd i en by dere ikke trives i? Eller finne en jobb i byen jeg vil trives god i med familie og venner, og risikere å få en dårlig betalt jobb eller en jobb som ikke har tilknytning til utdannelsen min?

Tror jeg heller mot sistnevnte, men er det galskap å velge bort en bra jobb?

Anonymous poster hash: c56ed...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at du ikke trives der? Artig å prøve noe nytt, kanskje bo å jobbe et par år, spare opp en del penger, for så å søke jobb i byen du ønsker hvis du ikke trives? Lettere å finne seg jobb med litt arbeidserfaring på CVen er det jo også.. :-)



Anonymous poster hash: a2279...95a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nylig ferdigutdannet ville jeg tatt den jobben som jeg hadde "fått mest ut av", altså der jeg hadde fått brukt utdannelsen, utfordret meg, og fått mest relevant arbeidserfaring. Og selfølgelig spiller lønn inn i dette bildet. Er du ung, barnløs og singel er det rart å velge bort en bra jobb, og du vet ikke om du ikke trives før du har prøvd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha tatt jobben på sekundet, rett og slett på grunnlag av hvor mye tidligere lønn har å si for fremtidig lønn. Har du tjent feks 800.000 før så er det mye lettere å få tilsvarende lønn i en ny stilling. Så setter du hjemoverflyttingen på vent, inntil du finner en god jobb der du egentlig vil bo.