AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Hei :-) Jeg har tenkt på å ta tattoo lenge nå, og tror jeg har bestemt meg for å gjøre det. Jeg vokter motivet med forsiktighet, men jeg kan si det er et ord på 10 bokstaver og en liten tegning ved siden av som jeg skal ha på rista. Samme stil som i vedlagt bilde (og nei, det er ikke en sånn klein, mainstreem tattoo alle tenåringsjenter tar fordi det tar seg bra ut på bloggen. Jeg har ikke sett noen som har lik, eller det ordet i det hele tatt, og det har virkelig en betydning for meg). Nå har det seg slik at jeg bare er 17, og tenker jeg like greit kan vente et ekstra år på å ta den. Det jeg lurer på da, er ca. hvor mye en slik tattoo pleier å koste? Reiser på ferie til både USA og sydenland, er prisene billigere der? Bra kvalitet og utførelse er selvfølgelig førsteprioritet, og jeg mener en tattoo er noe man virkelig bør investere litt i. Any thoughts? Anonymous poster hash: 3bfd7...b1a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Ta det heller i USA enn sydenland. Anonymous poster hash: 98cc5...294 2
USAgirl Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Det virker hvertfall som om du tar det ganske seriøst, ettersom du ikke har noe i mot å vente et ekstra år på å ta den. For meg høres det som om dette ikke er noe du fikk lyst å gjøre på impuls, og jeg tror sjangsene for at du angrer senere forminskes ved å ta den beslutningen (lurt!! ). Jeg er ingen ekspert på tattoo, og aner ikke hvor mye det ville kommet på, men hadde det vært meg hadde jeg nok tatt den i Norge, for å være på den sikre siden. Med mindre du skal stoppe innom Kat Von D i L.A. mens du er i USA, da.
Gjest Gaea Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Alle tatovører burde klare en tatovering som det der, hvis ikke kan jeg ikke se for meg at de har noen kunder. Veldig enkelt, og noe de gjør ''hele tiden''. Det er kanskje litt billigere å gjøre det i USA eller syden, men jeg ser ikke helt poenget - tipper det vil koste hva enn stedets minstepris er (jeg betalte 700 for min lille, noen har 1000 som minstepris), og jeg fikk i hvert fall tilbud om å fylle på farge om nødvendig i løpet av et halvt år eller et år gratis også. Men det er nok greit å vente litt altså. Jeg angrer ikke direkte på min - som jeg for øvrig tok da jeg var 17 - men jeg hadde ikke tatt den igjen. Ble fort lei, og slik er det for mange i den alderen.
Brimi Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Jeg tok min mellom store i usa for 720,- og den lille på hånden kostet 860,-. Så det er forskjell, men det kommer ann på hvor du drar også da. Drar du til turist steder kan det være dyrere. Det viktigste er å ha tenkt på motiv en stund tror jeg. Hvis man velger motiv på impuls tror jeg man kan angre etter noen år.
Gjest Tirkes Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Jeg ville tatt det i USA eller sydenland - kun om det er en destinasjon jeg pleier å være innom og ikke engangsbesøk. Samtidig ville jeg ha sjekket grundig opp stedet jeg skulle tatt tatoveringen. Det er mange flinke i utlandet. "Sydenland" kan fort være alt fra en partyøy i Hellas, Tyrkia, Spania, Italia, Tunisia eller den franske riveria. Det er flere lad som har god standard, både på leger, tannleger og tatoveringer. Men du kan finne uhumske "buler" og skikkelig bra tatovører i samme by. Det samme kan nok sies for Skandinavia - talent eller ikke, service eller ikke, er de flinke, hva tilbyr de, har de erfaring osv osv - du bør sjekke ut litt og ikke stole blindt på at Norge og USA er bra, men Italia og Tyrkia suger. (Eksempel). Grunnen til at jeg ville tatt det om det er et sted jeg har tenkt meg tilbake til, er i tilfelle jeg skal ha rettet opp noe. En såpass liten tatovering så hadde jeg neppe hatt så enormt mye penger å spare, så da hadde jeg nok ville tatt den her i Norge og kanskje sent på året (for en ny tatovering skal ikke ha sol på seg) heller enn på ferie.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Jeg har et tips; Ikke gjør det. Jeg tok min når jeg var 17, var heeeelt sikker på jeg ville ha. Ikke så sikker nå 10 år etter , for å si det mildt. Tok ikke lange tiden før jeg var dritlei av den og helst skulle sett at jeg ikke tok den heller.. Tror nesten alle jeg kjenner som tok tattis når de var unge angrer i dag. Med unntak av de som ble forelsket og tok mange flere. Anonymous poster hash: f19d6...e5b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Jeg ville unngått "sydenland". En ny tatovering bør holdes unna blant annet sol og bading i ca. 14 dager i følge min tatovør. Anonymous poster hash: fbc64...ee3 1
hjärterdam Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Som AB over sier - å ta i syden er ikke smart mtp at du da vil mite mulighet til bading osv mens du er der. Jeg tok min første tatovering som 17åring selv, og selv om jeg ikke direkte angrer og jeg forsåvidt liker den, ser jeg jo at jeg som 28-åring ikke hadde valgt samme motiv. Om min sønn som 17-åring vil ha tatovering kommer jeg til å råde han til å vente et par år. Har også en som ikke er ulik den du har bilde av, dvs jeg har seks korte ord og ikke noe motiv på ca samme sted, og betalte 1000.- for den på Odins Merke på Lillestrøm.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #10 Skrevet 12. juli 2013 Mitt tips: la vær. Anonymous poster hash: f0605...c6a
Gjest Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Sjekk standaren på tattoværer dit du skal! Jeg har flere venner som har tatt i "syden", forskjellen er at et fåtall av de har gjort grunnarbeid, sjekket opp tattoværen, studioet, tidligere tattovering o.s.v og endt opp med ganske bra og godt utførte tattoveringer, mens noen har kommet hjem med ting jeg kunne tegne bedre i fylla og gjerne uten avarsel om å unngå sol og dermed fått infeksjoner og store arr!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå