AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Jeg hører ofte fra jenter at jeg er søt, både venninner og jenter jeg ikke har kjent så lenge. Jeg er 22 år og ser på det å bli kalt søt som nesten noe negativt som gutt. Jenter vil vel ikke ha en søt gutt? De vil vel heller ha en kjekk gutt? Anonymous poster hash: 7a8fa...009
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Jeg hører ofte fra jenter at jeg er søt, både venninner og jenter jeg ikke har kjent så lenge. Jeg er 22 år og ser på det å bli kalt søt som nesten noe negativt som gutt. Jenter vil vel ikke ha en søt gutt? De vil vel heller ha en kjekk gutt? Anonymous poster hash: 7a8fa...009 Stemmer, søt er negativt. Men om en mann sier det om ei dame så er det positivt. Anonymous poster hash: 89612...d4f 5
Tomaten Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Søt er ikke negativt. Hvorfor skulle det være det? 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Hvis jeg sier noen er søte mener jeg det positivt Det hender jeg synes noen er søte uten at jeg synes de er tiltrekkende, men jeg bruker også søt om menn jeg synes er attraktive. Kjekk er en mer overfladisk betegnelse slik jeg bruker ordet. Anonymous poster hash: 3c65b...e0d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 Noen mener det sikkert som "du er en snill gutt og en fin venn, men ikke noe mer", men de fleste mener det ikke sånn. De mener det bare positivt, uten at det egentlig ligger et verbalt spark i ballene i ordvalget deres. De vet at vi sjelden liker å bli kalt søte, men det er altså som regel ikke ment slik vi tolker det. Er i hvert fall det jeg har hørt. Alle gutter i hele verden har lurt på det samme en eller annen gang, og søt er visst bare en positiv beskrivelse de kan bruke både om venner og gutter de er interessert i. Anonymous poster hash: af368...305 5
Gjest Sakone Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 Jeg synes det bare er kos å bli kalt søt ^^ Mye bedre enn å bli kalt stygg Men ja,jeg ser virkelig ikke problemet med å bli kalt søt. 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Søt og vennen er vel klassikerne i vennesonen? Anonymous poster hash: 76791...356 1
Gjest Sakone Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Søt og vennen er vel klassikerne i vennesonen? Anonymous poster hash: 76791...356 Havner man i vennesonen, så er det vel andre ting enn at man blir kalt søt som har vært problemet 2
Lady Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Jeg liker søte gutter! Men vet mange gutter ikke liker å bli kalt søt, for de vil heller være kjekke osv. Tror ikke du skal ta det negativt, er hvertfall ikke det hos meg 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Når venninner sier det, så tar jeg det ikke så tungt fordi de er jo kun venninner. Men når man møter ei på byen for eksempel og hun kaller meg søt, så tar jeg det jo kanskje ikke direkte negativt, men begynner å tvile på sjansene mine for noe mer. - TS Anonymous poster hash: 7a8fa...009 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 Når venninner sier det, så tar jeg det ikke så tungt fordi de er jo kun venninner. Men når man møter ei på byen for eksempel og hun kaller meg søt, så tar jeg det jo kanskje ikke direkte negativt, men begynner å tvile på sjansene mine for noe mer. - TS Anonymous poster hash: 7a8fa...009 Sjansene er minimale om man blir kalt søt på byen. Da har du trolig sagt eller gjort noe skikkelig klønete, eller du har veldig uskyldig/naiv/barnlig utseende. Ikke noe av dette vekker noe annet instinkt enn morsinnstinktet. Anonymous poster hash: 89612...d4f 3
LillaFrosk Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 "Søt" er vel ofte mer en beskrivelse av personlighet enn utseende? Det er iallefall slik jeg bruker det. Tror ikke jeg har brukt ordet "søt" på utseendet til en gutt/mann (som ikke er et barn. Barn kan være utseendemessige søte!), noen sinne. Det er iallefall ikke ment negativt når jeg sier det - men jeg prøver å la være å bruke ordet "søt" for å beskrive et hannkjønn, slik at han hører det 6
Gjest badeand1 Skrevet 11. juli 2013 #13 Skrevet 11. juli 2013 Jeg kan kalle gutter for søte og jeg mener ikke noe negativt med det akkurat. 1
Lady Skrevet 11. juli 2013 #14 Skrevet 11. juli 2013 For min del er det positivt å bli kalt søt, men nå snakker jeg kun for meg selv da. Jeg har alltid likt søte gutter. Syns ikke du skal fokusere så nagativt på det. Trenger ikke alltid å bety at en jente ikke er interessert kun fordi hun kaller deg søt. Tvert imot:) 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #15 Skrevet 11. juli 2013 Jeg kaller en jeg holder på med for søt. Det er nok bare fordi jeg liker så godt personligheten hans veeldig godt, og vil han skal legge merke til at jeg gjør det. Ellers er han både kjekk og fin, men jeg liker ordet søt best. Anonymous poster hash: 35d00...88c 2
SkiZy Skrevet 12. juli 2013 #16 Skrevet 12. juli 2013 (endret) Jeg hører ofte fra jenter at jeg er søt, både venninner og jenter jeg ikke har kjent så lenge. Jeg er 22 år og ser på det å bli kalt søt som nesten noe negativt som gutt. Jenter vil vel ikke ha en søt gutt? De vil vel heller ha en kjekk gutt? Anonymous poster hash: 7a8fa...009 Dette er veldig individuelt, tror jeg. Jeg tror jeg ser på det i to kategorier. A. Noen forbinder søt-fyr med noe negativt B. Andre forbinder det med noe sjarmerende. Jeg tilhører B, og jeg har lagt merke til at fyrer som absolutt ikke vil være B, ikke er min smak fra før, men tilhører mye mer smaken til jentene som liker A uansett. Det er nemlig to forskjellige måter å være sjarmerende på: Brad Pitt (mer A) eller Ryan Gosling (mer B). Begge to er kjekke, men jeg synes ikke Brad Pitt virker så søt akkurat. Ryan Gosling er mye mer sjarm-fyren, og Brad Pitt er mye mer manne-fyren. Så jeg tror ikke det er verken positivt eller negativt, det kommer bare an på hva slags gruppe du vil tilhøre. Når det blir for søtt, blir det negativt for meg. La oss si Alexander Rybak. Altfor dusseliten-søt. Men han appellerer jo til de som liker den slags. Endret 12. juli 2013 av SkiZy
lalaB Skrevet 12. juli 2013 #17 Skrevet 12. juli 2013 Når jeg har sagt til en gutt at han er søt, så har hatt sammenheng med personligheten hans. Altså det har vært noe med væremåten hans eller noe han har sagt eller gjort, som har gjort at jeg kommenterte det med "du er så søt". Og det har absolutt vært positivt ment!
Gjest GirlonGirl Skrevet 12. juli 2013 #18 Skrevet 12. juli 2013 Jeg sier søt til gutter som ikke er kjekke.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #19 Skrevet 12. juli 2013 Når det blir for søtt, blir det negativt for meg. La oss si Alexander Rybak. Altfor dusseliten-søt. Men han appellerer jo til de som liker den slags. Finnes det damer over 18 som kan se for seg å ha sex me Rybak ha sex. Selvsagt kan man gjøre mye med tunga, men likevel... Anonymous poster hash: 89612...d4f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #20 Skrevet 12. juli 2013 Jeg sier søt til gutter som ikke er kjekke. Nettopp! Gutter skiller ikke mellom dette. Søt, pen, sexy, vakker... er tiltrekkende. Anonymous poster hash: 89612...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå