Gå til innhold

Irriterende oppringninger


Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Jeg reserverte meg i Brønnøysundregisteret for flere år siden, men jeg skal gå inn der og se om det er noe nytt.

Ofte kan man blokkere opptil ti tlfnr om man logger seg inn på nettsidene i sitt tlfabonnement. I alle fall kan jeg det med Talkmore. Man kan også gå inn på Forbrukerombudets nettsider og rapportere at man blir oppringt til tross for reservasjon. Da får de seg en smekk.

Anonymous poster hash: 6e4bc...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger inn blokkering på slike nr på telefonen min. Da vil disse bli avvist automatisk

Det, eller så kan man laste ned en app som blokkerer slike numre. Har selv hatt et par slike irriterende oppringninger. Ikke mer av det nå. ^^,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av ettermiddagen og kvelden har jeg fått mange oppringninger fra et nummer jeg ikke finner ut hvor er fra. Det er 23504321. Jeg svarer aldri på nummer jeg ikke kjenner, undersøker først hvem som ringer og ringer eventuelt tilbake. Den (foreløpig) siste oppringningen fra dette nummeret var kl. 23.35. Det er vel et Oslonummer, men hvem er så pågående og frekke at de ringer gang på gang så sent? Og hvordan kan jeg reservere meg fra den slags?

Oppdatering: Ny oppringning kl. 23.50. Er det en markedstelefon som har hengt seg opp, tro?

Ringte nummeret nå, kom til inkassoselskapet Collector eller noe i den duren. Betal regningene i tide så slutter de nok å ringe. Når folk skylder MEG penger så gir jeg meg ikke før jeg får dem jeg heller. De ringer ikke folk midt på natta uten grunn.

Anonymous poster hash: f9963...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er inkassoselskap eller markedsundersøkelser eller salg.

Så har de vel ikke lov til å ringe etter kl 21.00.

Jeg har jobbet både som telefonselger og jobbet med å ringe skyldnere i et inkassoselskap, og da var det hvertfall ikke lovlig å ringe etter kl 21.00 på kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet med markedsundersøkelser var 22:00 siste frist.

Men automatiske telefoner, som denne nå var, skulle da ikke ringe etter midnatt, og DET ville jeg klagd på, absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet med markedsundersøkelser var 22:00 siste frist.

Men automatiske telefoner, som denne nå var, skulle da ikke ringe etter midnatt, og DET ville jeg klagd på, absolutt.

Da er det sikkert flyttet litt på, eller unntak for markedsundersøkelser evt.

Men nå er det 8 år siden jeg jobbet med det da.....så det kan jo ha blitt noen endringer og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det sikkert flyttet litt på, eller unntak for markedsundersøkelser evt.

Men nå er det 8 år siden jeg jobbet med det da.....så det kan jo ha blitt noen endringer og....

Ca samme her i gården ;) Seneste jeg har blitt oppringt var 21:25, og da var det rett før de avsluttet, sa vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...