Gå til innhold

Halsbetennelse eller bare forkjøla?

Fremhevede innlegg

Gjest syk&sutrete
Skrevet

Jeg skal til legen, så vet dere det! Men den timen ble bestilt for noe annet før jeg ble syk, og er ikke før om 1 og en halv uke.

I et par dager nå har jeg hatt veldig vondt i halsen, og til tider kjennes den nesten helt tett. Jeg slet med å svelge ned smertestillende liksom.. Jeg har ingen andre forkjølelsessymptomer som tett/rennende nese eller hoste. Men jeg er veldig slapp, og kjenner meg ør og svimmel. I tillegg kommer det og går en dundrende hodepine, men det er vel ikke så rart når man tilbringer dagen på sofaen.. I kveld har jeg også feber, den er ikke så høy, men det er likevel feber. Jeg synes å ha lest at man ikke får feber når man er forkjøla, men kan huske feil.

Veldig ofte de siste dagene når jeg har hatt vondt, så har det kjentes ut som om jeg har en klump i halsen, like ned i svelget, før adamseplet (eller hva det heter på kvinner). Jeg tror den er med på å gjøre det vanskelig å svelge. Det kjennes ut som om den blir større når jeg drikker varm drikke, og mindre når jeg drikker noe iskaldt eller spiser is.

Jeg fjernet mandlene for kanskje 5 år siden, og har ikke hatt halsbetennelse siden det. Er veldig sjeldent syk med influensa osv, men har aldri hatt så fæl hals som nå når jeg har vært forkjølet o.l tidligere.

Noen som har hatt det sånn før, og kan si hva det mest sannsynlig er? Kanskje komme med noen lindrende tips i samme slengen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen lager tråder bare for å lage tråder tror jeg.

Enten er du forkjøla..eller så er det influensa. Ikke godt å si.

Det går over, og du overlever..

AnonymBruker
Skrevet

TS her, fått logget inn nå. Du svarer ikke akkurat på spørsmålet mitt, så da skjønner jeg ikke hvorfor du gadd å skrive.

Jeg har da vært forkjøla før og husker hvordan det er, men det er mange år siden jeg har hatt halsbetennelse og det husker jeg ikke noe av. Etter det jeg har lært, så burde man dra til legen hvis man mistenker halsbetennelse fordi det kan bli farlig hvis det er streptokokker, men jeg aner ikke om man kan få slik halsbetennelse når man har fjernet mandlene.

Anonymous poster hash: 282e8...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...