Gå til innhold

lemus i hele kroppen!

Fremhevede innlegg

Gjest lemusjenta
Skrevet

har i en god stund vært plaget av lemus, etter lang tids sykemelding, det kom som kastende på meg etter en periode med mye stress og bekymringer,spesielt ekkelt når jeg skal legge meg og sove så popper lemusene frem ved den minste bevegelse, og det er overalt i hele kroppen! har vært slik i snart 5 mnd nå :(

har hørt at man kan ha magnesium, salter, kalium mangel om man har slike lemus, men jeg har verken for lite eller mye av noe av disse, i tilegg så rykker jeg til i nakken ved stress, sånne smånykk, dette er utrolig slitsomt for meg! kan jo nevne at jeg er henvist til nevrolog da MR var så og si normal

noen andre som har lignende plager, hvordan ble du bedre? blir veldig bekymret og redd rundt dette, men jeg har veldig mange andre plager også som ikke har vistes på noen prøver, derfor henvist til nevrolog.

takk for alle svar:)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, jeg har det akkurat slik! Jeg rykker i nakken i perioder der jeg er sliten. Jeg kan også få låsninger i hender. Jeg har nesten alltid leamus, både i ansiktet, armer, lår, mage og skinka.

Jeg har hatt det slik siden jeg var fjorten, nå er jeg tjuetre. Var bekymret før, nå lever jeg normalt med det. Har vært utredet for dystoni, lupus, borrelia og mye annet da jeg var omkring seksten, men ingen resultat.

Det er stress som er triggeren, så jeg prøver å unngå det. Det er enklere sagt enn gjort, men da jeg innså at det i alle fall ikke er noen vits i å stresse over rykningene, ble det faktisk bedre. :)

Det er ikke sikkert at de nevrologiske testene vil kunne gi deg en diagnose, men siden det ser ut til at stress er en utløsende faktor for deg også, bør du forsøke å finne en måte å lette stresset på. Dette kan være via en hobby, eller hos en psykolog.

Lykke til! Dette er nok ikke farlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...