Miren Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Fått vite at jeg har denne intoleransen da. Syntes det er veldig vondt, mtp at jeg ikke kan spise like fritt som jeg har brukt. Nå ikveld var jeg så dum at jeg spise litt brelett bordsmør. Herregud så vondt jeg har!! Men samtidig er set deilig å vite hva som har vært galt de siste månedene. Er veldig plaget av store smerter etter inntak av laktose, så det er deilig å vite hva man kan styre unna. Er det noen har inne som vil dele sine erfaringer knyttet til dette? Er så utrolig usikker..
muttra Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 bruk soft fra blått beger og melange med blått istedet for grønt de er melkefrie laktosefri melk og fløte smaker og brukes på samme måte som de laktoseholdige du får prøve deg fram med hva du tåler av oster , men ligg unna brunost for det er smertefullt å få i seg og en ting til du kanskje ikke tåler lenger er mais , jeg er av de heldige som kan bruke hvilken som helst margarin og kan også spise litt hvitost, men i små mengder , og jeg kan spise litt tacoskjell/skåler/tortillaog nachos chips , men maiskorn fra boks eller pose gir meg smerter , forklaringen jeg fikk da jeg spurte om det var at det ensymet som spalter laktosen er også med i fordøyelsen av mais , så mange laktoseintolerante tåler ikke mais det er ikke verdens undergang, en må bare være litt mer omtenksom med hva en putter i munnen, og for en periode blir det noe magesmerter til du lærer deg hva du tåler og ikke , uansett ønsker jeg deg lykke til og håper at bommertene dine ikke blir like mange som mine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå