Gå til innhold

Norsk til engelsk: Handlingsprogram og prinsipprogram


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til oversettelse av disse to uttrykkene. Jeg skal skrive de rundt hundre ganger hver, så det er viktig at det er riktig. Jeg synes en direkte oversettelse så litt ...teit ut? Samtidig så må jeg ikke være for kreativ, da det faktisk skal være riktig. Det gjelder altså politiske partier. All litteraturen min henviser til party manifestos, men her er det to separate dokumenter. Hva ville dere skrevet?



Anonymous poster hash: f6f04...5f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger hjelp til oversettelse av disse to uttrykkene. Jeg skal skrive de rundt hundre ganger hver, så det er viktig at det er riktig. Jeg synes en direkte oversettelse så litt ...teit ut? Samtidig så må jeg ikke være for kreativ, da det faktisk skal være riktig. Det gjelder altså politiske partier. All litteraturen min henviser til party manifestos, men her er det to separate dokumenter. Hva ville dere skrevet?

Anonymous poster hash: f6f04...5f8

Uten at jeg kjenner litteraturen din, så mener jeg at prinsipprogram tilsvarer "manifesto" mens handlingsprogramt er "programme of action".

Anonymous poster hash: aeb2f...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten også hørt political platform om prinsipprogram og action plan for handlingsprogram. Hva slags litteratur bruker du egentlig?



Anonymous poster hash: aeb2f...542
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at alt jeg leser nevner manifesto som om det ikke finnes mer enn et dokument hos andre europeiske partier, ikke at det er en bestemt scholar som har en bestemt terminologi. Prinsipprogrammet er jo veldig kort, det er jo handlingsprogrammet som er det man kan kalle valgprogram.



Anonymous poster hash: f6f04...5f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...