Gjest Kv84 Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 (endret) Jeg har hatt det slik hele livet og alltid er det noe som sårer meg av tanker. Hvorfor klarer jeg ikke å komme meg bort fra det? Jeg gjør bare ting som å spise , shoppe, lese, se på tv, høre på musikk for å få tiden til å gå. Jeg er så sliten og klarer ikke å finne glede eller lykke i ting. Andre som kjenner seg igjen? Endret 11. juli 2013 av Bø65
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Huff ja, vet hvordan du har det. Har prøvd antidepressiva, men de gjorde meg bare likegyldig. Er kronisk trist, og når jeg prøver å begynne med en hobby eller noe mister jeg interessen etter en uke eller to. Det eneste som hjelper litt er når jeg trener flere ganger i uka, men klarer ikke å trene i de periodene jeg har det som verst. Synes ikke kognitiv terapi hjelper noe særlig heller. Det eneste som gir meg noe er å reise, men da kun selve reisen, når jeg kommer frem et sted mister jeg interessen. Har også hatt det slik hele livet og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det.Anonymous poster hash: fc53d...589
Gjest Gjest99 Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har hatt det slik hele livet og alltid er det noe som sårer meg av tanker. Hvorfor klarer jeg ikke å komme meg bort fra det? Jeg gjør bare ting som å spise , shoppe, lese, se på tv, høre på musikk for å få tiden til å gå. Jeg er så sliten og klarer ikke å finne glede eller lykke i ting. Andre som kjenner seg igjen? Metakognitiv terapi (MCT) er bra mot depresjon og negative tanker. På forum for psykiatri på følgende link kan du lese om og diskutere med andre om f.eks plagsomme tanker, depresjon, MCT. Se en av trådene her: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392438-min-egen-lykkes-smed/#entry3478535
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Du er ikke alene. Du beskriver meg ganske bra der. Finner heller ikke glede og lykke i livet. Det er bare tomt, det er som et svart hull inni meg som ikke fylles igjen. Jeg vet ikke engang hva det svarte tomrommet skal fylles med engang. Anonymous poster hash: 1270f...3ca
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har hatt det slik hele livet og alltid er det noe som sårer meg av tanker. Hvorfor klarer jeg ikke å komme meg bort fra det? Jeg gjør bare ting som å spise , shoppe, lese, se på tv, høre på musikk for å få tiden til å gå. Jeg er så sliten og klarer ikke å finne glede eller lykke i ting. Andre som kjenner seg igjen? Huff ja, vet hvordan du har det. Har prøvd antidepressiva, men de gjorde meg bare likegyldig. Er kronisk trist, og når jeg prøver å begynne med en hobby eller noe mister jeg interessen etter en uke eller to. Det eneste som hjelper litt er når jeg trener flere ganger i uka, men klarer ikke å trene i de periodene jeg har det som verst. Synes ikke kognitiv terapi hjelper noe særlig heller. Det eneste som gir meg noe er å reise, men da kun selve reisen, når jeg kommer frem et sted mister jeg interessen. Har også hatt det slik hele livet og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det.Anonymous poster hash: fc53d...589 Jeg får metakognitiv terapi (MCT) hos min behandler. MCT er svært effektivt. Her kan du lese om MCT: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/348315-metakognitiv-og-kognitiv/#entry2968060
Gjest Kv84 Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Har du søkt hjelp hos lege/psykolog? Har snakket noen timer med en psykolog ja, om barndommen. Blir feil fokus for meg, når den ikke kan endres. Derimot nåtid hadde vært kjekt å snakke om.
Gjest Summers Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Har snakket noen timer med en psykolog ja, om barndommen. Blir feil fokus for meg, når den ikke kan endres. Derimot nåtid hadde vært kjekt å snakke om. Men du får ingen timer til å snakke om nåtiden? Finnes også en del andre tilbud for deprimerte, turgrupper for å aktivere seg, kurs i depresjonsmestring, osv.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Har snakket noen timer med en psykolog ja, om barndommen. Blir feil fokus for meg, når den ikke kan endres. Derimot nåtid hadde vært kjekt å snakke om.Finn en annen psykolog.Anonymous poster hash: fc53d...589
Katniss Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Hvis du alltid hele livet ditt har hatt depresjon så tenker jeg at det kanskje er noe ubalanse i hjernekjemien fremfor at tankemønstret ditt er feil. Har du prøvd antidepressive?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå