Gå til innhold

Menn og slanking

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest fast bruker - anonym nå

Hvordan ville du reagert om din kjære sa at du var blitt lubben og ville at du skulle begynne å trene? Du er ikke fornøyd med kroppen din selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

For å snu litt på det; hvis mannen min la veldig på seg grunnet usunt kosthold og lite aktivitet, hadde jeg nok sagt i fra at det var på tide med omlegging av kosthold og litt trim.

Derfor hadde jeg selvsagt tålt å høre det selv. Det er sannsynligvis godt ment, kanskje mannen kan være med ut på tur og på å lage sunn, god mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom nok litt an på det...

Om han hadde sagt at "nå begynner du å bli støgg, skal det bli no på deg så får du jagge få litt av flesket av deg".. eller "jeg syns du har lagt på deg endel, kanskje vi skulle begynne å trene sammen slik at du kunne holde deg i form"

Det er da greit å være ærlig, men jeg tror ikke jeg hadde blitt glad - uansett er den viktigste begrunnelsen for å trene de helsemessige fordelene, så jeg hadde nok satt pris på om han fokuserte på dem...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart blitt lei meg, selv om jeg visste det var sant. Hadde ikke likt å høre det, nei!

Men det kan jo være noe i det... Det vet du vel best selv.

Ingen har vondt av å trene litt, da. Men han kan vær så god stille opp selv også. Kanskje finne på noe aktivt sammen, sykle eller gå tur f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Kunne aldri falle meg inn å si noe slikt til min kjære, og da forventer jeg det samme tilbake. Jeg vet han er voksen nok til å ta vare på seg selv, og det er ikke min jobb å bestemme hvordan han skal se ut.

Jeg syns regelrett at det er frekt å komme med en sånn kommentar, og jeg hadde blitt forbanna. Enten får han like meg som jeg er, eller så får han pakke snippsekken sin og forsvinne.

Jeg er da virkelig et voksen menneske som bestemmer over mitt eget liv, og skal ikke behøve å få slikt fra den jeg lever sammen med. Det samme gjelder selvfølgelig andre veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Jeg føler at jeg kunne sagt noe slikt til mannen min og han til meg, men det er ikke mange andre - kanskje ingen - som kunne gjort det. Han kjenner meg best - og er derfor den som kan komme med slik kritikk.

Jeg forutsetter selvfølgelig at han sa det på en skikkelig måte, og fordi han mente det godt; kanskje han var oppriktig bekymret over helsetilstanden. Videre forutsetter jeg at det ikke dreier seg om to kilo som kom på i løpet av påsken, men kilo som har kommet over tid grunnet usunn mat og for lite aktivitet.

DA hadde jeg sagt i fra hvis det var min mann - og omvendt. Jeg hadde aldri slengt ut "så feit du er blitt - nå må du jaggu meg til å slanke deg!" Hadde vel heller sagt noe sånt som "vi må begynne å spise litt sunnere mat begge to, og forsøke å gå litt mer på tur. Tror vi har lagt oss litt ut.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke min oppgave å fortelle et annet menneske at han trenger å gå ned i vekt.Om, som den første innleggeren skriver, at man er misfornøyd med kroppen sin selv er det store sjanser for at man selv finner ut at man trenger å slanke seg.

Om en min kjæreste (rent hypotetisk, siden jeg er singel) hadde begynt å bli litt lubben hadde jeg bare insistert på å tilbringe mesteparten av tiden i leiligheten min.I kjøleskapet vårt er utvalget dårligere enn i en rumensk matvarebutikk under jernteppe-tiden, og det lille som finnes av spiselige ting er som regel av det sunne slaget:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksen min sa:"så liten magen din har blitt!" osv... fordi han tydeligvis synes jeg hadde for stor mage... da veide jeg hm... 55 kg og 162 høy... dette sa han fordi jeg hadde tatt meg et par løpeturer. "det må du fortsette med". tror bare han var ute etter kroppen min jeg...jaja, nok om det. hvis du synes det er et problem selv, og at du vil ned i vekt el.lign, så synes jeg du skal gjøre noe med det! men ikke la han "tvinge" deg til noe du ikke vil ihvertfall. kalte deg lubben? ikke pent sagt...det hadde jeg blitt fryktelig såret av. men hvis min nåværende kjæreste hadde sagt at vi kanskje bør komme oss i form osv..eller jeg da, så hadde jeg sett på det på en helt annen måte, for kroppen trenger jo faktisk å bevege litt på seg! tok min første løpetur i år på onsdag, vare knapt en halvtime - og har fortsatt vondt i begge lårene mine ;) Dette var mitt intiativ, å prøve å jogge litt...uten innspill fra kjæresten. jeg er ikke super-duper fornøyd med kroppen min jeg heller nei...

og hvis han hadde sagt det til meg, så hadde jeg blitt sint/sur/lei meg..rett og slett.. og det indre betyr mer enn det ytre! ihvertfall for meg, selv om man tenner seksuelt på en person. Tror jeg hadde svart tilbake at sånn sier man ikke til kjæresten sin! for det er sårende! (faktisk så er det sårende uansett hvem som sier det) Det er din kropp, ditt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolererer ikke at noen sier jeg er lubben eller feit. Det er bare jeg som har lov å si sånt om meg. Men å foreslå sunnere kosthold og mer aktivitet, det er lov. Spesielt hvis han foreslår å gjøre det sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...